Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@11:35:14 GMT

طرز تهیه سوپ تمبر هندی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۸۳۰۹

در گزارش زیر طرز تهیه سوپ تمبر هندی را به شما آموزش می‌دهیم. ناطقان: در ادامه قصد داریم شما را با طرز تهیه سوپ تمبر هندی آشنا کنیم.

مواد مورد نیاز برای ۴ نفر:

گشنیز (ساطوری خرد‌شده) یک دوم پیمانه
نعنا تازه (ساطوری خردشده) یک دوم پیمانه
پیاز (نگینی خرد‌شده) ۱ عدد
سیر (له شده) ۲ حبه
موز سبز (خردشده) ۲ عدد
فلفل چیلی (خرد‌شده) ۱ عدد
پودر زیره سبز ۱ قاشق سوپخوری
پودر دانه گشنیز ۲ قاشق سوپخوری
آرد ۱ قاشق سوپخوری
آب گوشت ۲/۵ پیمانه
عصاره تمبر‌هندی یک چهارم پیمانه
شیر نارگیل یک و یک چهارم پیمانه
نمک و فلفل به میزان لازم
روغن کنجد یک سوم پیمانه

بیشتر بخوانید

    آموزش آشپزی؛ از تاوک شیش ترکیه‌ای با گوشت و مرغ و کوفته لپه یزدی تا تراول کیک پرتقال با طعمی بی نظیر + تصاویر

طرز تهیه سوپ تمبر هندی:

روغن کنجد (یا روغن مایع) را درون تابه‌ای ریخته و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد پیاز را به آن افزوده و کمی تفت دهید تا سبک شود.

سیر، نیمی از فلفل چیلی، پودر زیره سبز و پودر دانه گشنیز را به مواد افزوده، سپس آن را کمی تفت دهید. بعد آرد را به آن افزوده و کمی دیگر تفت دهید.

موز، آب گوشت (یا آب مرغ)، تمبر‌هندی (از قبل داخل کاسه‌ای با مقداری آب ولرم خیس و از صافی ردشده) و شیر نارگیل را به مواد افزوده و بگذارید تا به جوش آید. سپس در تابه را بگذارید تا موز نرم شود.

مواد را داخل دستگاه غذاساز ریخته و پوره کنید، بعد نمک و فلفل آن را اندازه کرده و دوباره روی حرارت بگذارید تا با حرارت کم جا بیفتد. سپس بقیه فلفل‌چیلی را به آن اضافه کرده و از روی حرارت بردارید.

قبل از سرو گشنیز و نعنا را به سوپ افزوده و نوش جان کنید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: طرز تهیه ، سوپ ، تمبر هندی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طرز تهیه سوپ تمبر هندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین دمنوش ها برای دفع سنگ کلیه

آفتاب‌‌نیوز :

یک معجون دفع سنگ کلیه دمنوش برگ بوته توت فرنگی است. این دمنوش فواید زیادی را برای کلیه به همراه دارد. برای درست کردن آن کافی است ۴۰ گرم برگ توت فرنگی را با یک لیتر آب به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. حالا هر ۵ ساعت یکبار یک فنجان از این نوشیدنی را میل کنید.

دمکرده دانه داده خرمالو

یک دمنوش مناسب برای دفع سنگ کلیه استفاده از دانه خرمالوست. برای این کار ابتدا باید دانه‌های خرمالو رو بو دهید و سپس در آسیاب پودر کنید. حالا یک قاشق چایخوری از این پودر را با ۱ لیوان آب ترکیب کرده و روی حرارت کتری دم کنید. بعد از ۱۰ دقیقه این دمنوش را میل کنید. بعد از ۳ روز سنگ کلیه شما دفع می‌شود.

دمنوش برگ پنیرک

پنیرک گیاهی با خواص دارویی فراوان است که می‌توانید آن را از داروخانه‌ها تهیه کنید. برای درست کردن این معجون دفع سنگ کلیه باید ۱۰۰ گرم از آن را با یک و نیم لیتر آب ترکیب کنید. سپس اجازه دهید به مدت ۳ دقیقه روی حرارت بجوشد. اییک قاشق غذاخوری روغن زیتون هم داخل دمنوش بریزید و قبل از هر وعده غذایی یک فنجان از آن را میل کنید.

دمنوش قاصدک

یکی دیگر از نوشیدنی‌های سنگ شکن کلیه استفاده از قاصدک است. برای این کار باید از برگ‌های گیاه قاصدک استفاده کنید. به این صورت که یک قاشق غذاخوری برگ خشک شده این گیاه را داخل یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت کتری قرار دهید. سپس آن را میل کنید. این کار را تا دفع کامل سنگ ریز‌ه‌های کلیه تکرار کنید.

دمنوش چای سبز

یکی از نوشیدنی‌های سنگ شکن کلیه چای سبز است. این دمنوش به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان به عنوان یک گیاه دارویی محسوب می‌شود. جالب است بدانید دمکرد چای سبز شکل کریستال‌های اگزالات کلسیم را تغییر می‎دهد؛ بنابراین حتی در پیشگیری از تشکیل سنگ‌های جدید هم موثر است. مصرف مداوم و هر روزه چای سبز نه تنها در دفع سنگ کلیه بلکه در دفع آسان ادرار هم تاثیر زیادی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • بهترین دمنوش ها برای دفع سنگ کلیه
  • همه چیز درباره موزه تمبر یکتا کرج
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)