Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@16:34:06 GMT

نقش آمریکا در حمله داعش به الحشد الشعبی عراق

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۸۳۷۷

خبرگزاری العهد نیوز عراق به نقل از یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، نوشت: حمله به نیروهای تیپ ۲۲  الحشد الشعبی  در شمال استان صلاح الدین با حمایت، پشتیبانی و برنامه ریزی مستقیم نیروهای آمریکایی انجام شد.

این منبع گفت: دوربین های حرارتی الحشد الشعبی چند روز پیش فرود بالگردهای اشغالگران آمریکایی در منطقه کوهستان حمرین را رصد کردند و به نظر می رسد که این بالگردها حامل کمک، سلاح و تجهیزات برای پشتیبانی از گروهک های تروریستی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: داعش اسلحه های سنگین و مختلفی را برای حمله به واحدهای نظامی در حمرین آورد بود.

این منبع تصریح کرد: نیروهای آمریکایی همچنان از گروهک های تروریستی برای برهم زدن امنیت و ایجاد رخنه امنیتی برای کنترل دوباره بر برخی مناطق در شمال استان صلاح الدین حمایت و پشتیبانی می کنند.

در حمله شب گذشته عناصر گروه تروریستی داعش به نیروهای تیپ ۲۲ سازمان الحشد الشعبی در اطراف ناحیه العیث در منطقه حمرین در استان صلاح الدین ۱۱ نیروی سازمان الحشد الشعبی از جمله « حسین سعیدان گاطع ابو علیاء الحسیناوی» فرمانده گردان سوم تیپ ۲۲ شهید و ۱۲ نفر دیگر زخمی از این نیروها شدند.

سازمان الحشد الشعبی و فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه های جداگانه ای با گرامیداشت یاد این شهیدان تاکید کردند که مبارزه با تروریسم ادامه خواهد یافت.

گروه تروریستی داعش اگر چه از سوی نیروهای امنیتی عراق متلاشی شده است اما عناصر و هسته‌های پراکنده آن در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: الحشد الشعبی آمریکا الحشد الشعبی الحشد الشعبی صلاح الدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد

تابستان گذشته انتظار زیادی وجود داشت که ضد حمله «بزرگ» اوکراین که علیه نیروهای روسی آغاز شده بود، باعث به عقب رانده شدن نیروهای روسی شود و کی‌یف پیروز شود اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش مشرق، روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارشی می‌نویسد: ضد حمله اوکراین نه تنها موفقیت‌آمیز نبود بلکه با شکست روبرو شد و دستاوردهای کمی برای کی‌یف در پی داشت. این شکست را می‌توان تا حدی به گردن امتناع غربی‌ها برای تامین کمک‌های نظامی مناسب برای اوکراین انداخت.

نتیجه این اقدام واکنش مسکوت در سیاستگذاری‌های داخلی اروپایی‌ها و آمریکا بود که بی‌شک به شکست و ناکامی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در تصویب به موقع بسته کمک بیشتر در کنگره و همچنین بی‌میلی کشورهای اروپایی در تشدید کمک‌های خود به اوکراین منجر شد.

ترکیبی از تلفات و کمبود مهمات در اوکراین به نیروهای روسی اجازه داده تا به نبرد برگردند و مناطقی استراتژیک را تحت کنترل خود دربیاورند. نیروهای روسی در پیشرفت‌های خود دستاوردهای خوبی در خط مقدم داشته‌اند. به طوریکه اوکراین مجبور شد تا یکسری از مناطق را رها کند و همچنین خسارات جدی به زیرساخت‌های این کشور در نتیجه حملات هوایی نیروهای روسی وارد آمد.

اکنون انگلیس و آمریکا بسته کمکی اضافی شامل سیستم‌های دفاع هوایی، موشک‌های دوربرد و مهمات را به اوکراین اعلام کرده است. اگر لندن و واشنگتن ارسال تسلیحات و مهمات را به کی‌یف تسریع بخشند، اوکراین قادر خواهد بود تا در خط مقدم ثبات داشته باشد و از زیرساخت‌هایش نیز حفاظت کند. این ممکن است در مواجهه با حمله بزرگ روسیه در تابستان حیاتی باشد.

با اینکه بسته کمکی جدید برای اوکراین شاید باعث موفقیت نسبی این کشور شود، اما کی‌یف را قادر نمی‌سازد تا به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کند و به صحنه برگردد. یکی از دلایل برتری هوایی روسیه در بسیاری از موارد و دفاع هوایی مستقر در زمین ناکافی اوکراین است. یکی دیگر از دلایل نداشتن نیروی کافی در ارتش اوکراین است و پس از بیش از دو سال نبرد سخت، به نظر می‌رسد که اوکراین نتوانسته یک بسیج بزرگ نیروها که به آن نیاز دارد را اجرایی کند.

همچنین چالش‌های مورد نظر برطرف نشدنی هستند. روسیه یک رشد اقتصادی فزاینده‌ای را در این دوره جنگ داشته و اکنون نیز در حال ایجاد سطوح عظیم نیرو است که خودشان را برای محقق شدن اهداف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قربانی می‌کنند.

اگر مسکو بتواند به موفقیتی شگرف در تابستان دست پیدا کند که شاید شامل خارکیف، دومین شهر اوکراین شود، دیگر میل و رغبتی برای غرب نماند که هزینه بیشتری برای اوکراین در زمستان پیش رو صرف کنند.

این چشم‌انداز تیره و تار با عدم اطمینان بیشتر در مورد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و انتخابات پارلمانی در انگلیس بدتر هم می‌شود. به نظر می‌رسد به دلیل سطحی از عزم و اراده که در میان متحدان غربی اوکراین دیده نمی‌شود، این جنگ پایانی خوش برای روسیه داشته باشد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • هشدار ابوالغیط به نتانیاهو درباره اشغال محور صلاح‌الدین
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند