Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صادرات غیرنفتی بسیار فراتر از آماری بوده که توسط مسئولان و متولیان امر اعلام می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد با داشتن پتانسیل‌های مناسب در بخش‌های مختلف از جمله 20 درصد نفت و گاز، 10 درصد آب‌های سطحی، 20 درصد جنگل‌های زاگرس، 300 جاذبه کم نظیر طبیعی و اراضی حاصلخیز برای کشاورزی و اراضی شیب دار برای توسعه باغات هنوز در زمینه صادرات غیر نفتی حرفی برای گفتن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالانه 120 هزار تن سیب درختی از نوع زرد و قرمز، 40 هزار تن انگور، 53 هزار تن لیمو ترش و 12 هزار تن گردو و 251 مزرعه پرورش تولید ماهی با تولید سالانه 10 هزار و 600 تن در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در این زمینه صادرات صفر است.

«آسه» تنها شرکت صادرات‌محور کهگیلویه و بویراحمد بوده و شرکت سیمان مارگون از سایر گمرکات کشور کالاهای خود را به خارج از کشور صادر می‌کند و در آخر آمار صادرات غیر نفتی استان در بین دیگر استان‌های کشور با داشتن پتانسیل‌های به مراتب پایین تر از محلی از اعراب ندارد.

جالب اینجاست کالاهایی شامل برنج اروگوئه‌ای، چیپس، یک محصول پتروشیمی و پودر اوره به اسم استان کهگیلویه و بویراحمد از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر می‌‌شود در حالی هرگز در این استان تولید نشده‌اند اما به اسم این استان به خارج از کشور صادر می‌شوند.

وزیر اقتصاد ارمنستان برای افزایش تجارت به تهران می‌آیدوزیر صنعت، معدن و تجارت در قم: عدم ورود بانک‌ها به حوزه اشتغال و تولید معضل بزرگی استوزیر صنعت، معدن و تجارت به قم سفر کرد

حشمت الله صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: در 10 ماهه امسال حدود 7 میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشتیم در حالی این میزان در مدت مشابه سال گذشته 5 میلیون دلار بوده است.

وی افزود: یکی از واحدهایی که در مسیر افزایش 40 درصدی صادرات استان در ده ماهه امسال نسبت به مدت 12 ماهه سال گذشته تاثیر بسزایی داشته کارخانه سیمان مارگون بوده است.

صمیمی‌دوست با اشاره به مشکلات کارخانه سیمان مارگون گفت: گرچه این کارخانه برای تامین قطعات و تجهیزات لازم به دلیل تحریم ها با مشکلات عدیده روبرو بوده، اما همت مدیران و پرسنل باعث افزایش تولید و صادرات در این کارخانه شده، و از همه دستگاه های اجرایی انتظار همکاری با این واحد صنعتی را داریم.

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات تعاونی‌ها در استان گفت: در سفر هیئت وزارت کار به استان مقرر شد که بانک توسعه تعاون، تعاونی های دارای مشکل را از نظر پرداخت تسهیلات کمک کند.

صمیمی‌دوست بیان کرد: تفاهم نامه‌هایی بین ادارات با اداره کل تعاون، کار و  رفاه اجتماعی منعقد شده و افراد متقاضی راه اندازی کسب و کار  می‌توانند با مراجعه به اداره تعاون برای استفاده از مزایای این تفاهم نامه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در بخش تسهیلات کرونا اگر کسانی در  سامانه ثبت نام کرده‌ و موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند، به بانک ها جهت دریافت تسهیلات مراجع کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بحث اشتغال روستایی و عشایری مبلغ 336 میلیارد تومان به استان  تخصیص داده شده بود که از این مبلغ 94 درصد آن به متقاضیان پرداخت شده‌ است.

انتهای پیام/542/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت سازمان توسعه تجارت کهگیلویه و بویراحمد هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تأکید بر بازگشت ۲۰۰ واحد راکد به چرخه تولید، از صادرات ۹ میلیارد دلاری محصولات واحدهای تولیدی این استان به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: افزایش صادرات از استان تهران با جدیت دنبال می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، محمود سیجانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه استان تهران بزرگترین استان صنعتی کشور از نظر تولید و سرمایه‌گذاری است، گفت: در استان تهران به دلیل قانون شعاع 120 کیلومتر، محدودیت‌هایی برای توسعه شرکت‌ها و واحدهای تولید وجود دارد و فقط شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در استان تهران طرح توسعه را اجرا و فعالیت کنند.

وی افزود: دولت در رابطه با قانون شعاع 120 کیلومتر مجوزی را صادر کرده که واحدهای تولیدی فقط در عرصه خود می‌توانند واحدهای تولیدی را توسعه دهند.

وجود 400 واحد راکد صنعتی در استان تهران

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تاکید بر احیای واحدهای تعطیل و راکد گفت: 200 واحد راکد در استان تهران احیا شده است و 400 واحد راکد دیگر در استان وجود دارد که با حضور سرمایه‌گذار می‌توانیم واحدهای راکد را احیا و به چرخه صنعت بازگردانیم.

صادرات 9 میلیارد دلاری استان تهران

سیجانی کمک به نقدینگی، مواد اولیه و صدور مجوز گواهی برند فعالیت کارخانه واحدهای تولید را از عوامل مهم احیای واحدهای راکد تولیدی عنوان کرد و ابراز داشت: افزایش صادرات از سیاست ‌های مهم سازمان صمت استان تهران است و با جدیت آن را دنبال می‌کنیم؛ در این راستا 9 میلیارد دلار محصولات واحدهای تولیدی از گمرکات به کشورهای مختلف صادر شده است.

سیجانی با بیان اینکه بازدید میدانی از واحدهای تولیدی که با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، به صورت مستمر انجام و در کارگروه تسهیل بررسی و رسیدگی می‌شود، گفت: مشکلات یک هزار و 100 واحد تولیدی در کارگروه تسهیل استان تهران بررسی و مشکلات عمده آنها تا حدودی مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه 107 واحد تولیدی در استان تهران مجوز شرکت دانش بنیان اخذ کرده‌اند تصریح کرد: 568 واحد تولیدی در استان تهران افزایش ظرفیت و توسعه داشته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه 26 نمایشگاه عرضه کالا در استان برگزار شده است، ابراز داشت: 67 پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری 16 هزار میلیارد تومانی در یک سال گذشته در استان تهران به بهره‌برداری رسیده است.

پوشاک، قطعات خودرو و دخانیات بیشترین اقلام قاچاق در استان

سیجانی با بیان اینکه پوشاک، قطعات خودرو و دخانیات بیشترین اقلام قاچاق کالا را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ثبت انبارها در سامانه جامع انبارها الزامی است و در صادرت عدم ثبت انبارها در سامانه تخلف تعزیراتی محسوب می‌شود و با کالای موجود در انبار به عنوان کالای قاچاق برخورد خواهد شد.

صادرات 286 میلیون دلاری ایران به پاکستان در 3 ماه

وی با بیان اینکه تمرکز انبارهای استان تهران در شهرستان ری از نظر پدافند غیر عامل دارای معایب است، گفت: انبارهای متمرکز در شهرری با نزدیکی به شریان‌های ارتباطی دارای محاسن است و شهرستان رباط کریم نیز می‌تواند، بارانداز انبارهای دپوی کالا در استان تهران باشد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پایان خاطرنشان کرد برای تحقق شعار سال که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، همه ارگان‌ها به ویژه بانک‌ها، سازمان امور مالیاتی و بیمه باید کمک حال واحدهای صنعتی و تولیدی باشند تا در سال‌جاری شاهد شکوفایی بیش از حد حوزه صنعت و تولید باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند