Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@09:11:51 GMT

سه سینما در مشهد دایر است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۸۴۹۷

سه سینما در مشهد دایر است

سید حجت طباطبایی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا سینماهای دایر کنونی را در مشهد شامل سینما هویزه، سینما آفریقا و سینما اطلس ذکر و بیان کرد: مدیران و مالکان دیگر سینماهای این کلانشهر تمایلی به بازگشایی آنها ندارند. 

سینماها ظرف یک سال اخیر تاکنون چند نوبت بخاطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا تعطیل و بازگشایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیر ماه گذشته نیز که پیرو تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا سالنهای سینما و تئاتر بازگشایی شدند، فقط سه سینما در مشهد اقدام به باز کردن درهای خود به روی تماشاگران نموده و دیگر سینماداران مشهدی از گشودن سالنهای خود امتناع کرده بودند.  

رییس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین به توقف کلی فعالیت سیمنای قدیمی قدس در مشهد اشاره و بیان کرد: سینما قدس از سوی مالک آن واگذار لذا تعطیل شده که البته این موضوع باید مراحل قانونی خود را طی نماید. 

وی افزود: همچنین تعطیل شدن سینما قدس مشهد نیازمند موافقت این اداره‌کل است اما هنوز چنین موافقتی صورت نگرفته است. 

طباطبایی ادامه داد: ظرف دو هفته اخیر از بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری در خراسان رضوی، وضعیت فروش بلیت در سالنهای سینما در مشهد نسبت به مرتبه نخست در تیرماه امسال که این مراکز مجوز بازگشایی گرفتند، بسیار بهتر شده است اما صاحبان برخی از سالنهای سینما به دلیل شرایط اقتصادی تمایلی به بازگشایی ندارند.

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا به موضوع ساخت غیرمجاز فیلم نیز اشاره و بیان کرد: یکی دو مورد فیلمسازی بدون مجوز ظرف ماههای اخیر در خراسان رضوی مشاهده و با عوامل آن برخورد شده است، با این حال از آنجا که فیلمهای غیرمجاز در مکانهای سرپوشیده ساخته می‌شود، امکان شناسایی آنها دشوار است.

رییس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: عوامل سازنده این گونه فیلمها به هر دلیلی از گرفتن مجوز برای ساخت فیلم خود از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خودداری می‌کنند که یا از بی اطلاعی آنان نسبت به این موضوع نشات می‌گیرد یا قصد سوء استفاده اقتصادی یا محتواسازی غیرعرفی دارند.

وی همچنین در خصوص برپایی جشنواره فیلم فجر در مشهد اظهارداشت: از آنجا که جشنواره فیلم فجر در تهران مدیریت می‌شود هنوز برگزاری آن در مشهد به قطعیت نرسیده و احتمالا طی امروز و فردا مشخص می‌شود، با این حال پیش بینی های لازم در خصوص برگزاری این جشنواره در مشهد با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و استفاده از یک سوم ظرفیت هر سالن سینمایی برای تماشای فیلم به منظور رعایت فاصله گذاری اجتملعی انجام گرفته است.

۱۶ سینما با ۵۱ سالن و ۱۰ هزار صندلی در استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی وجود دارد. از این تعداد، ۳۱ سالن سینمایی با شش هزار و ۶۰۴ صندلی در مشهد دایر هستند. 

برچسب‌ها مشهد جشنواره فیلم فجر سینما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد جشنواره فیلم فجر سینما مشهد جشنواره فیلم فجر سینما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی محدودیت های کرونا اخبار کنکور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد سه‌شنبه ۷ فروردین در جلسه قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائران استان اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ششم فروردین ۱۴۰۳ مجموعا ۶ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۸۸ نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین زائران با ۵ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۱۱ نفر از طریق وسایل حمل و نقل شخصی وارد این استان شده‌اند. همچنین ۵۲۹ هزار و ۸۶ نفر با وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ۳۴۹ هزار و ۹۱۹ نفر از طریق راه آهن و ۲۱۶ هزار و ۸۷۲ نفر از طریق فرودگاه در این ایام به استان و مشهد الرضا(ع) وارد شده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی خطاب به مسافرانی که قصد سفر به مشهد دارند، توصیه کرد: زائران عزیز قبل از این که به سمت مشهد عزیمت کنند، محل اقامت خود را رزرو نمایند. در همین راستا تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

دیگر خبرها

  • هوا در خراسان رضوی همچنان سرد است
  • ثبت حدود ۵ میلیون نفر اقامت در مشهد طی نوروز ۱۴۰۳
  • کشف گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد قدیمی است! + عکس ها
  • سوال روز هفدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان رضوی اعلام شد
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد در شرایط «سالم»
  • کیفیت هوای مشهد سالم است
  • ورود زائران خراسان رضوی از مرز ۶ میلیون نفر گذشت
  • ۱۱۳ هزار نفر برای دیدن فیلم‌های نوروزی به سینما‌های خراسان رضوی رفتند
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی