Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@11:28:05 GMT

بازار سرمایه دستخوش معاملات نوسانی است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۸۵۸۶

بازار سرمایه دستخوش معاملات نوسانی است

اسلامی بیدگلی با اشاره به اینکه بازار سرمایه دستخوش معاملات نوسانی است، گفت: روند این بازار طی یک سال و نیم گذشته عجیب بوده و رفتارهای هیجانی در بازار زیاد بوده است. نگاه بلند مدت به این بازار نیست و معاملات بر اساس نگاه کوتاه مدت صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما بیان کرد: نگاه بخش بزرگی از سهامداران بازار سرمایه در ایران برخلاف استانداردها، نگاه بلند مدت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: بازار سرمایه دستخوش معاملات نوسانی است. روند این بازار طی یک سال و نیم گذشته عجیب بوده و رفتارهای هیجانی در بازار زیاد بوده است. نگاه بلند مدت به این بازار نیست و معاملات بر اساس نگاه کوتاه مدت صورت گرفته است.

 

او در خصوص تهدید قیمت گذاری دستوری برای بورس اظهار کرد:  وقتی قیمت محصول شرکتی، دستوری اعلام می شود، سود شرکت ها تغییر می کند و این امر روند بازار را بر هم می زند.

 

این مقام مسئول گفت: ما مخالفتی با آزادسازی قیمت‌ها نداریم آن چیزی که زیانبار بوده و موجب نگرانی می شود، تغییرات ناگهانی نرخ هاست.

 

عضو شورای عالی بورس تصریح کرد: تورم دو رقمی و جهش های ناگهانی نرخ ارز باعث می شود سیاست گذار  بخواهد از طریق قیمت گذاری بازار را کنترل کند در حالی که اگر سیاست گذاری اقتصادی درست باشد دیگر تورم و جهش نرخ ارز به وجود نمی آید.

 

اسلامی بیدگلی در خصوص آینده بازار بورس بیان کرد:  بازار سرمایه ریزش زیادی داشته و آینده بازار به این امر بستگی دارد که وضعیت رشد اقتصاد بین الملل ایران چگونه شود.

 

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر با توجه به فاکتورهای اقتصادی، سهام ارزنده در بازار وجود داشته و فرصت سرمایه گذاری هم وجود دارد.

 

عضو شورای عالی بورس بیان کرد: بازار سرمایه قطعه ای از پازل اقتصاد ایران است البته همزمان با متغیر ها حرکت نمی کند اما از آنها تاثیر می گیرد. اگر در آینده اقتصاد کشور به درستی کار نکند بازار سرمایه هم به مشکل بر می خورد.

 

او در خصوص عملکرد بازارگردان ها گفت: تلاش شد برخی گره های بازار سرمایه از طریق بازارگردان ها باز شود اما شرکت های ما تمرین زیادی برای بازارگردانی نداشتند.

 

اسلامی بیدگلی افزود: در کل بازارگردانی را ناموفق نمی بینم و این فرصت وجود خواهد داشت که بازارگردانی به نقدشوندگی بازار کمک کند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنترل بازار اصناف و بازاریان بازار اسلامی بیدگلی بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟