Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@13:07:05 GMT

طرح ملی ایران قوی در اولویت برنامه ها قرار دارد 

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۸۶۶۰

طرح ملی ایران قوی در اولویت برنامه ها قرار دارد 

صدیقه نظری گفت: اجرای طرح ملی ایران قوی در اولویت برنامه های کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) قرار دارد و بر همین اساس فعالیت های هنری، فرهنگی و اجتماعی اجرا می شوند.

«صدیقه نظری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: اجرای طرح ملی ایران قوی در اولویت برنامه های کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) قرار دارد و فعالیت های هنری، فرهنگی و اجتماعی کانون بر همین اساس اجرا می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) مسجد امام علی (ع) فردوس اسفندقه جیرفت افزود: یکی از فعالیت های هنری این روزهای کانون، برگزاری دوره های آموزش نقاشی و خطاطی است که ذیل طرح ترنج در حال اجرا هستند.



وی بیان کرد: این دوره های آموزشی با هدف کشف استعداد های کودکان و نوجوانان برگزار می شوند تا از این طریق ضمن جذب آنها به مسجد، مهارت های لازم در زمینه های نقاشی و خطاطی را نیز به آنها آموزش دهیم.



نظری ابراز کرد: تاکنون ذیل طرح رواق کتاب، کتابخانه کانون با حمایت ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان و هیئت امنای مسجد راه اندازی شده و همچنین طرح شنبه های کتاب و پیک کتاب رسان نیز در حال اجرا است.



مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) مسجد امام علی (ع) فردوس اسفندقه جیرفت ادامه داد: طرح شنبه های کتاب با معرفی یک کتاب توسط مدیر و رابط کانون به صورت مجازی برگزار می شود.



وی اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی با اجرای طرح پیک کتاب رسان سعی داریم کتاب ها را درب منازل تحویل داده تا علاوه بر جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گامی موثر برداریم.



نظری اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون، اجرای طرح رواق نور است و به همین منظور تاکنون طرح تلاوت نور اجرا شده و در دوره آموزشی هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی شرکت کرده ایم.



مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) مسجد امام علی (ع) فردوس اسفندقه جیرفت عنوان کرد: فعالیت های اجتماعی کانون در ذیل طرح ایران قوی شامل تحت پوشش قرار دادن ۲۰ خانوار نیازمند، توزیع گوشت نذری و سبد غذایی است.



وی افزود: در همین راستا هر هفته غذای نذری و به صورت ماهانه سبد غذایی شامل اقلامی همچون برنج، روغن و حبوبات به نیازمندان تحت پوشش کانون داده می شود.



نظری ابراز کرد: علاوه بر این نیز ذیل رواق همدلی طرح ملی سه شنبه های تکریم با تجلیل از خانواده های معظم شهداء و نیز نخبگان مسجدی اجرا می شود.



مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) مسجد امام علی (ع) فردوس اسفندقه جیرفت اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون، آموزش مهارت های زندگی به بانوان مسجدی است و در همین راستا دوره های آموزش آشپزی برگزار می شود.



وی ادامه داد: تاکنون در این دوره، نحوه تهیه رشته آش به بانوان آموزش داده شده که بر همین اساس زمینه اشتغال ۳ نفر از آنها فراهم شده است.



نظری در خاتمه تاکید کرد: علی رغم محرومیت ها و کمبود امکانات اما سعی داریم برنامه و فعالیت های کانون را در راستای طرح ملی ایران قوی اجرا کرده تا از این طریق زمینه جذب گروه های سنی مختلف را به فعالیت های مسجد محور کانون فراهم کنیم.
 

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: رواق ترنج رواق نور طرح ملی ایران قوی رواق کتاب رواق همدلی سه شنبه های تکریم ایران قوی شنبه های کتاب طرح ملی ایران قوی مسجد امام علی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 

حجت الاسلام تقوی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیران برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های جامعه هدف شناسایی شدند و هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.

وی بیان کرد: دستگیری از دیگران در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر