Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مجتبی دیده‌دار روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس رنگ‌بندی نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت این شهرستان از لحاظ میزان شیوع ویروس کرونا به حالت آبی درآمده، اما هرگونه عادی‌سازی و سهل انگاری امکان بازگشت به شرایط بسیار پرخطر کرونایی را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: ویروس کرونا از بین نرفته است به همین دلیل  مردم همچنان باید نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی حساس باشندچرا که شرایط کرونایی کنونی شهرستان شکننده است و در صورت بی توجهی و غفلت از پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری شرایط، اوج بیماری را در ماه‌های بهمن و اسفند شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیده‌دار گفت: با گذشت حدود یکسال از شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱۰ نفر در شهرستان خمین بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و در مجموع تا کنون سه هزار و ۹۸۳ آزمایش تشخیص کرونا به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: طبق گزارش‌های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی، ابتلای یک هزار و ۵۲۲ نفر در شهرستان خمین به کووید۱۹ ثابت شده که یک هزار و ۳۶۱ نفر از آنان بهبود یافته‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: تاکنون ۴۶۲ تست رپید (سریع) در طرح شهید سلیمانی انجام شده که با غربالگری در محله‌ها ۶۸ مبتلای جدید  شناسایی و بیش از ۲۶۵ مورد پیگیری بیماران مبتلا در دوره ۱۴ روزه انجام شده است.

نخستین مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی اسفندماه سال ۹۸ مشاهده شد.

بر اساس اعلام سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور تا پنجم بهمن ۹۹ به یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۹۷۷ نفر

 و تعداد جان باختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۳۸۳ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان مرکزی کووید-19 خمین فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان مرکزی کووید 19 ویروس کرونا استان مرکزی کووید 19 خمین فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به سفر نخستین انسان به فضا در باشگاه نجوم آیاز

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صدوپنجاه‌و دومین باشگاه انجمن نجوم آیاز تبریز، پنج‌شنبه ۳۰ فروردین برگزار می‌شود‌.

موضوع این باشگاه، دورهمی و گفتگو به مناسبت شب یوری و نگاهی بر سفر یوری گاگارین، اولین مسافر فضا است. 

 

شب یوری
۱۲ آوریل سال ۱۹۶۱، یوری گاگارین با فضاپیمای وستوک به فضا سفر کرد تا اولین قدم بشر برای فتح دنیای بالای سر خود برداشته شود. اکنون با گذشت ۶۳ سال از این رویداد؛ نزدیک به ۲۳ سال است که علاقمندان به نجوم و فضا در سراسر جهان این روز را با برگزاری مراسمی به نام “شب یوری” گرامی می‌دارند. رویدادی که هدف آن “جلب توجه عموم به اهمیت فضا” و ”آشنایی با ماموریت‌های فضایی” است.

 به همین مناسبت در باشگاه نجوم آیاز زندگی و داستان سفر اولین انسان به فضا بررسی خواهد شد.
مروری بر مهم‌ترین اخبار نجومی و فضایی و بررسی رویدادهای رصدی اردیبهشت از دیگر بخش‌های این دورهمی نجومی است.

این باشگاه رایگان، پنج‌شنبه ۳۰ فروردین، ساعت ۱۷ تا ۱۹ در کافه کتاب شمع سوزان واقع در کوچه مهرگان برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساختمان انتقال خون خمین نیازمند ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • راهپیمایی نمازگزاران جمعه خمین در حمات مردم فلسطین
  • خاطره تلخ ژیلا صادقی از «دورهمی» مهران مدیری (فیلم)
  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • بهره‌مندی نیمی از مردم خمین از استخر؛ در صورت افتتاح!
  • دورهمی بزرگان فوتبال ایران در کمپ تیم ملی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • نگاهی به سفر نخستین انسان به فضا در باشگاه نجوم آیاز