Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس اورسجی گفت: کبدی ایران هم به لحاظ فنی و هم مدیریتی حرف‌های زیادی در سطح دنیا دارد و اکثر کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی راغب هستند که ما سکاندار ورزش کبدی جهان شویم.

رییس فدراسیون کبدی در گفت و گو با ایسنا در خصوص ادامه اردوهای تیم‌های ملی ساحلی با توجه به لغو بازی‌های ساحلی آسیا اظهار کرد: بازی‌های ساحلی آسیا به تعویق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من امروز با آقای فخری صحبت کردم گفت که تا یکی دو هفته آینده زمان برگزاری مسابقات از سوی میزبان مشخص خواهد شد. در آن شرایط بهتر می‌توان برنامه‌ریزی کرد. ما احساس می‌کنیم که بازی‌های ساحلی آسیا بعد از المپیک انجام خواهد شد.

 اورسجی گفت: امروز با توجه به صحبتی که با کمیته فنی داشتم قرار شد ماهی یکبار اردوی تیم‌های ملی را داشته باشیم تا آمادگی ورزشکاران حفظ شود. در این شرایط حتی اگر تا یک ماه دیگر هم زمان برگزاری بازی‌ها مشخص نشود ما چیزی را از دست نخواهیم داد. بعد از اعلام تاریخ می‌توانیم برای سال آینده با برنامه‌ریزی دقیق‌تری پیش رویم.

وی در خصوص مسابقات لیگ کبدی گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که به دلیل کرونا داشتیم قطعا نمی‌توانیم مسابقات لیگ را انجام دهیم. حتی اگر شرایط هم ایده‌آل شود باز هم بعید است تیم‌ها بتوانند بازیکن جذب کنند و مسابقات انجام شود. مسابقات لیگ رفت و برگشت هم هست و امکان برگزاری آن در امسال بعید است.

وی گفت: البته ما در حال گرفتن مجوز از ستاد کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی هستیم تا بتوانیم اولین دوره مسابقات امیدهای کشور را برگزار کنیم. هدف ما این است که تعدادی از ورزشکاران که سنشان از رده جوانان گذشته در این مسابقات حاضر شوند تا بتوانیم یک تیمی را برای بازی‌های آسیایی شناسایی کنیم. تا بازی‌های آسیایی فرصتی نیست، تنها ۱۹ یا ۲۰ ماه دیگر زمان باقی مانده و فکر می‌کنم از همین الان کار را باید آغاز کنیم.

وی در ادامه در خصوص درخواستش برای ایجاد مقر جهانی کبدی در ایران گفت: روز گذشته این بحث را خیلی جدی و به عنوان یک درخواست و پیشنهاد در مجمع کمیته ملی المپیک مطرح کردم چون در این مجمع معاونان وزارت، شخص وزیر و رییس کمیته ملی المپیک نیز حضور داشتند. کبدی ایران جایگاه خوبی را به لحاظ فنی در دنیا دارد، از طرفی هم در مسابقات جهانی که سال گذشته در کیش برگزار شد مدیریت برگزاری رویداد بین‌المللی را به رخ جهانیان کشیدیم. من با توجه به این مسائل این درخواست را مطرح کردم و خواستار شدم تا کارگروه تخصصی به این منظور شکل بگیرد.

وی گفت: ایران هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ مدیریتی حرف‌های زیادی در سطح دنیا دارد و اتفاقا همه کشورهای آسیایی، برخی از کشورهای اروپایی و همچنین آفریقا راغب هستند که ما سکان‌دار ورزش کبدی جهان شویم. دلیل اصلی آن هم بحث فنی و مدیریتی است.

وی گفت: علت دیگر آن نقاط ضعف بسیار زیاد در بحث مدیریتی فدراسیون جهانی و آسیایی است. در اجلاس جهانی قبلی که در هندوستان بود من ۲۰ نقطه ضعف فدراسیون جهانی و آسیا را مطرح کردم و خواستار اصلاح آنها شدم. این سخنرانی باعث شد تا نگاه کشورها را به سمت خودمان بیشتر و بهتر کنیم.

رییس فدراسیون کبدی گفت: به همین منظور از مسئولان ورزشی کشور خواستم که سریعا کارگروه تخصصی شکل بگیرد تا بستر را فراهم کنیم. ما هم در حال نوشتن طرح و پروپوزال هستیم که رو به اتمام است. تنها بخش اقتصادی آن مانده است که امیدواریم بتوانیم با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و رسانه‌ها به آنچه که کبدی ایران در دنیا حقش است برسیم. یعنی بتوان مقر آسیایی یا جهانی کبدی را به ایران بیاوریم. این حق ایران است و اگر ما اقدام نکنیم در حق کبدی ایران اجحاف شده است. به شدت و با برنامه‌ریزی دقیق امیدوارم بتوانیم این موفقیت را بدست آوریم.

وی در خصوص محل فعلی فدراسیون جهانی و رییس آن گفت: مقر کنونی در هند است که آقای جلوس هم رییس فدراسیون جهانی و هم آسیایی  است. ما از همین روزنه ورود کردیم که او یا باید رییس فدراسیون جهانی باشد یا آسیایی تا ما بتوانیم یکی را از آنها جدا کنیم و برای داشتن آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران توانایی مالی برای داشتن مقر جهانی کبدی را دارد گفت: یکی از دغدعه‌های اصلی ما همین بحث مالی است. من فکر می‌کنم اگر توجه خاصی از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صورت بگیرد ما در بحث رای قادر هستیم که به نتیجه برسیم. ما نیازمند هستیم تا یک مکان خوب در شان کنفدراسیون داشته باشیم.

وی گفت: فکر نمی‌کنم در اوایل نیاز به منابع مالی خیلی خیلی زیادی داشته باشیم. ما می‌توانیم بعد از گرفتن این کرسی و با آوردن مقر به ایران با برگزاری مسابقات مختلف، جام‌های جهانی یا آسیایی مثل لیگ ستارگانی که در هندوستان انجام می‌شود از منابع داخلی بی نیاز شویم. در ابتدای امر نیاز به منابع مالی و یک فضای شکیل در شان کنفدراسیون  داریم که باید در اختیار ما قرار بگیرد.

اورسجی در پایان گفت: مهمترین موضوع ما در فدراسیون بحث استعدادیابی و بحث آموزش است. از هفته آینده با تقسیم بندی کشور به ۸ منطقه مربیان نخبه را برای یکسان سازی نظام آموزشی به مناطق اعزام خواهیم کرد. همچنین بحث برای استعدادیابی یک فراخوان بزرگ را در حال برنامه‌ریزی هستیم که در اواخر بهمن انجام خواهد شد. شاخصه‌ها مشخص شده و با حضور کمیته استعدادیابی در استان‌ها غربالگری انجام می شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فدراسیون کبدی فدراسیون جهانی کمیته ملی المپیک رییس فدراسیون برنامه ریزی کبدی ایران بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادر فنی تیم ملی منتظر جلسه قلعه نویی با رییس فدراسیون

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در سفر ترکیه حضور داشت یکشنبه گذشته به کشور بازگشت. او قصد دارد قبل از سفر به همراه مجید جلالی به کوالالاممپور برای حضور در کنفرانس سرمربیان تیم‌های ملی حاضر در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا دیداری با مهدی تاج رئیس فدراسیون داشته باشد.

در این دیدار قرار است علاوه بر ارائه گزارش به رئیس فدراسیون درباره برنامه ریزی های صورت گرفته جهت بازی‌های خردادماه تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ و ازبکستان در خصوص بدهی‌های معوقه کادرفنی تیم ملی ایران نیز صحبت شود.

تاج که وعده پرداخت تمام و کمال مطالبات اعضای کادر فنی را داده است قصد دارد طبق درخواست قلعه نویی با مربیان فعلی تیم ملی ایران تمدید قرارداد کند. همچنین آنتونیو مانیکونه دستیار ایتالیایی او نیز قرار است به زودی قراردادش تمدید شود تا به فعالیت خود با این تیم ادامه دهد.

باید دید خروجی جلسه این دو نفر که به احتمال زیاد تا پایان هفته آینده برگزار می‌شود چه سرنوشتی را برای دستیاران داخلی و خارجی قلعه نویی رقم می‌زند.

کد خبر 6086714

دیگر خبرها

  • دبیر جديد فدراسیون کبدی معرفى شد
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • کادر فنی تیم ملی منتظر جلسه قلعه نویی با رییس فدراسیون
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • علی رشیدی دبیر کل فدراسیون کبدی شد
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد
  • ایران آماده همکاری با سایر کشورها در زمینه زیست محیطی است
  • هنوز مشخص نیست سهمیه المپیک گرفتم/ حرکت جدیدی در قطر ثبت نکردم
  • شوک دوم به جودو/ شانس حضور در قهرمانی جهان هم از دست رفت