Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:22:08 GMT

۴۶.۵ هزار مترمربع از اراضی قشم رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۸۷۷۹

۴۶.۵ هزار مترمربع از اراضی قشم رفع تصرف شد

به گزارش ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، مصطفی مازندرانی در گفت و گو با ایرنا افزود: این اراضی شامل ۹ قطعه زمین واقع در خارج از طرح هادی روستاهای گوران، چاهو شرقی و دَرَکو هستند.

وی تصریح کرد: قطعه اول ۳۳ هزار مترمربع، قطعه دوم یکهزار و ۴۰ مترمربع، قطعه سوم یکهزار و ۳۵۰ مترمربع و قطعه چهارم یکهزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: قطعه پنجم ۲ هزار متر مربع و قطعه ششم یکهزار و ۱۰۰ متر مربع است که همه ۶ قطعه در روستای چاهوی شرقی واقع شده‌اند.

وی اظهار کرد: ۲ قطعه شامل قطعات ۸۲۰ و ۵۰۰ متر مربعی در روستای دَرَکو و یک قطعه چهار هزار و ۶۷۰ متری نیز در روستای گوران با زپس گرفته شد.

مازندرانی با اشاره به اینکه رفع تصرف این اراضی بدون خسارت و تلفات جانی و مالی صورت گرفته است ادامه داد: رفع تصرف اراضی مذکور پس از طی روند قانونی و انجام استعلامات مورد نیاز از مراجع مربوط و رسیدگی کامل حقوقی و قضایی به پرونده به مرحله اجرا درآمده است.

وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت از اراضی ملی همراه با نمایندگانی از  دادسرای عمومی و انقلاب، اداره کل حراست، مدیریت بازرسی، نظارت و پاسخگویی به شکایات و با همکاری پلیس اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان قشم نسبت به رفع تصرف و اعاده وضع سابق این اراضی اقدام کردند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


 

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی قشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی قشم اخبار کنکور منطقه آزاد رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، عبدالجبار اودک گفت: در فروردین ماه سالجاری این زمین‌ها در همان مرحله نخست پیش از انجام هرگونه اقدام فیزیکی توسط متصرفان شناسایی و به بیت المال بازگردانده شد.

سرپرست اداره راه و شهرسازی میرجاوه از مردم خواست: در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی دولتی مراتب را فوراً از طریق تماس با شماره تلفن ۱۶۵۶ و یا شماره پیامک ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به یگان حفاظت از اراضی دولتی استان اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • مقابله با ۳ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در خوزستان
  • سند تک برگ ۱۴۲ میلیون مترمربع از اراضی شهر جدید امیرکبیر صادر شد
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • رفع تصرف اراضی استملاکی شهرستان لاهیجان