Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سامانه «فارس من» سامانه‌‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع«کارگران و اقشار کم‌درآمد استان اردبیل ساماندهی شوند» را مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت‌وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران نیز برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیگیری این سوژه؛ قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه از سال‌های قبل بحث ساماندهی کارگران صنعت ساختمان یکی از مهمترین دغدغه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل است، اظهار کرد: بدین جهت با تشکیل و تقویت انجمن صنفی کارگران ساختمانی به عنوان بزرگترین سندیکای استان سعی شده مطالبه‌گری کارگران این حوزه تقویت شود.

وی افزود: با توجه به اینکه قانوناً هیچ بودجه و منابعی برای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یک نهاد دولتی پیش بینی نشده و امکان تامین مکان فیزیکی و اداره آن برای این اداره امکان پذیر نیست و استفاده از ظرفیت شهرداری تجربه موفقی است که در چندین استان برای سامان‌دهی کارگران صنعت ساختمان اتخاذ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: طی جلسه‌ای که ۲ ماه قبل در محل فرمانداری با حضور نماینده مجلس، شهردار، رئیس شورای شهر، فرماندار، معاون دادستان، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمان و مدیرکل کار برگزار شد، توافق شد که انجمن صنفی و شهرداری بازدید مشترک از وضعیت ساماندهی در شهرهایی که این اقدام را کرده‌اند انجام داده و شهرداری در سه مکان در مرحله اول با سازه سبک جهت حصول اطمینان از استقبال کارگران (میدان ایثار، میدان توحید و میدان وحدت) تهیه کند.

این مسؤول گفت: با ایجاد مکان‌های مورد نظر، مدیریت مجموعه و بحث نوبت‌دهی کار و ... بر عهده انجمن صنفی کارگران صنعت ساختمان گذاشته شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سطح استان، ۳۱ هزار کارگر ساختمانی توسط انجمن صنفی کارگران شناسایی شده، گفت: در سال پیش با توجه به پیگیری‌های انجام شده، سهمیه بیمه کارگران ساختمانی از ۱۸ هزار عدد به ۲۴ هزار عدد رسید و باید بگویم که استان اردبیل از این جهت از سطح متوسط کشوری به صورت ملموس بالاتر بوده ولی این عدد قطعا دربرگیرنده تمام کارگران صنعت ساختمان نیست.

ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت از وظایف شهرداری است

حمید لطف اللهیان نیز در این‌خصوص بیان کرد: شهرداری در راستای ایجاد آسایش برای شهروندان نسبت به ایجاد بازارچه اقدام کرده که پدیده‌های این‌چنینی در آن‌جا ساماندهی شود.

شهردار اردبیل تصریح کرد: به‌همین منظور طی سالیان گذشته شهرداری در دو منطقه آرازعلی و شهرک سینا بازارچه دائمی ایجاد کرده و بخشی از این وانت بارها در این مکان ساماندهی شده‌اند.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگران اردبیل ساماندهی رفاه اجتماعی کارگران صنعت ساختمان انجمن صنفی کارگران کار و رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی بختیاری زاده پیرامون آخرین وضعیت فروش آنلاین میوه و سبزیجات در شهر تهران اظهار کرد: فروش آنلاین میوه و سبزیجات از ۲۱ بهمن سال گذشته در شهر تهران آغاز شده است. البته این طرح به صورت پایلوت در بعضی مناطق پیشتر شروع شده بود تا نقاط ضعف و قوت طرح احصا شود.

قیمت فروش آنلاین با قیمت خرید حضوری از میادین یکسان است

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه قیمت فروش آنلاین با قیمت میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران یکسان است، ادامه داد:  هزینه ارسال  برای هر سبد کالایی بین ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم (۱۰قلم کالا) ۲۴هزار و پانصد تومان است.

امکان مرجوعی میوه و سبزیجاتی که از نظر کیفیت مشکل دارند، وجود دارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر بدون تبلیغات، حدود ۸۰۰ سبد کالا در ماه برای شهروندان ارسال می‌شود، گفت: در صورتی که  میوه‌ای برای شهروندان ارسال شد و کیفیت قابل‌ قبولی نداشت و از نظر کیفیت مشکل داشت، امکان مرجوعی وجود دارد.

مهدی بختیاری ادامه داد: در صورتی که فروش آنلاین در منطقه‌ای تحت پوشش نبود، شهروندان می‌توانند از طریق سامانه شهرزاد اطلاع دهند.

فروش آنلاین فرآورده‌های پروتئینی، محصولات بازرگانی و لبنی؛ نیمه اول امسال

وی در ادامه با اشاره به اینکه فروش آنلاین در حال حاضر مختص میوه، سبزی و سیفی جات است، تصریح کرد: فروش آنلاین فرآورده های پروتئینی، محصولات بازرگانی و لبنی هم ان‌شاء الله در ۶ ماهه ابتدای سال آغاز خواهد شد.

بختیاری زاده تأکید کرد: میانگین اختلاف محصولات میوه و تره بار شهرداری تهران با سطح بازار ۴۲ درصد و این اختلاف در سبزیجات ۲۹ درصد است‌.

زمان ارسال در فروش آنلاین بین ۳۰ دقیقه تا ۹۰ دقیقه است

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه میانگین زمان ارسال در فروش آنلاین بین ۳۰ دقیقه تا ۹۰ دقیقه است، ادامه داد: زمان و ساعت کاری ارسال فروش آنلاین سازمان میادین در روزهای شنبه تا چهار شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر، روز پنجشنبه ۸ صبح تا ۱۲ و در روزهای تعطیلی رسمی سفارش گیری برای فروش آنلاین وجود ندارد. همچنین سفارش هایی که بین ساعت ۱۳ تا ۱۵ ثبت شود بین ساعات ۱۵ تا ۱۷ ارسال خواهند شد. شهروندان تهرانی می‌توانند با نصب سوپراپلیکیشن «شهرزاد» و مراجعه به بخش میوه و تره بار، درخواست خود را خرید ثبت کنند.

یکی از مزایای خرید آنلاین از سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران صرفه جویی در وقت و همچنین کاهش ترافیک برای شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران
  • ‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • ۲۰۰ میوه فروش سیار در شمال خرم آباد ساماندهی شدند
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز