Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@11:54:04 GMT

جزئیات لایحه منع خشونت علیه زنان+متن کامل

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۸۸۷۰

جزئیات لایحه منع خشونت علیه زنان+متن کامل

سرانجام پس از یک دهه انتظار لایحه منع خشونت علیه زنان در برابر خشونت با ۵۷ ماده و پنج فصل تعاریف و کلیات در مسیر قانونگذاری قرار گرفت.

به گزارش برنا؛ لایحه منع خشونت علیه زنان در راستای تحقق اصول و آرمان‌های قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در جهت حفظ کرامت و منزلت زنان، حمایت از زنان در برابر اقسام مختلف رفتارهای خشونت آمیز، پیش بینی تدابیر، اقدامات، خدمات و توانمندی سازی ‌های لازم برای حمایت از زنان در برابر خشونت، تعیین تکالیف دستگاه‌ها و نهادهای متولی امر مبارزه با خشونت علیه زنان، تمهید ساختار منسجم برای هماهنگی و نظارت بر فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در این زمینه، جرم انگاری اشکال جدید مزاحمت و تعدی به حقوق زنان و تعیین ضمانت اجراهای مناسب برای آن و تنقیح و انسجام قوانین مختلف و پراکنده در این زمینه به رشته تحریر درآمد تا به شکل قانون چتر حمایتی خود را بر سر زنان بگستراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایحه شامل ۵۷ ماده و پنج فصل است. فصل اول این لایحه شامل تعاریف و کلیات، فصل دوم نظارت بر اجرای قانون، فصل سوم وظایف دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط، فصل چهارم جرائم و مجازات‌ها و فصل پنجم آیین دادرسی می‌شود.

متن کامل این لایحه را اینجا مشاهده کنید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خشونت خشونت علیه زنان لایحه منع خشونت علیه زنان معاونت زنان خشونت علیه زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر راهپیمایی زنان علیه بی‌حجابی در تهران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 همزمان با اجرای دوباره مدل گشت ارشاد برای برخورد با زنان بی‌حجاب و شکل گیری موجی از انتقادات نسبت به تبعات احتمالی اجرای این طرح، جمعی از زنان با شعارهای مقابله با بی‌حجابی و امر به معروف، در برخی خیابان‌های پایتخت راهپیمایی کردند. تصاویر این تجمع را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه قانون‌گذاری ندارد!
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • تصاویر راهپیمایی زنان علیه بی‌حجابی در تهران