Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@20:06:10 GMT

چراغ مسجدی که در بحران کرونا خاموش نشد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۸۸۹۶

چراغ مسجدی که در بحران کرونا خاموش نشد

مسجد شهید بهشتی از جمله مساجدی است که در دوره شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر به روی مردم باز بوده و امام جماعت این مسجد در شرایط این بحران به صورت مداوم در مسجد حضور داشته و پاسخگوی مسائل و مشکلات مردم بوده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد شهید بهشتی (واقع در تهران، بزرگراه شهید محلاتی، بلوار نبرد، میدان نبرد) از جمله مساجدی است که در دوره شیوع ویروس کرونا فقط برای دو سه هفته، فعالیت ها و برنامه های روزمره اش تعطیل شد زیرا حجت الاسلام «محمد حسن مقدسی حاجی آبادی» باور دارد «راز موفقیت یک امام جماعت حضور مداوم در مسجد، عالم بودن، حسن خلق، تواضع و به طور کلی پایبندی به اخلاق اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» وی در این اظهار نظر خود، حضور مداوم در مسجد را ابتدا بیان کرده که به قول خودش، حسن خلق و تواضع از وظایف ذاتی هر انسانی از جمله امام جماعت است ولی آنچه برخی شاید به آن پایبند نباشند، حضور مستمر و همه روزه در مسجد است.

 

نقش موثر حضور مستمر امام جماعت در مسجد برای گسترش کمک مومنانه

همین باور موجب شده که مقدسی حاجی آبادی در تمام دوره کرونا همچون پیش از شیوع این ویروس منحوس در مسجد حاضر شود و پاسخگوی سوالات شرعی مردم و رفع مشکلات آن و کمک به نیازمندان باشد. همین موضوع زمینه خدمت رسانی وسیع پایگاه بسیج و خیریه مسجد شهید بهشتی به محرومان را فراهم آورد به طوری که تاکنون بیش از 500 بسته معیشتی و هزار بسته بهداشتی و چند بسته جهیزیه طی یک سال اخیر به دست نیازمندان برسد. از کارهای دیگر مسجد شهید بهشتی که در دوره کرونا افزایش یافت، قربانی است که طی یک سال اخیر، 18 گوسفند قربانی و گوشت آن میان نیازمندان توزیع شد. حاجی آبادی در این ارتباط گفت: کمک مومنانه کلیدواژه ای بود که از سوی مقام معظم رهبری در ایام نخست شیوع ویروس کرونا مطرح و موجب شکل گیری جریانی خوبی برای دستگیری از نیازمندان شد که ما نیز در مسجد شهید بهشتی در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری، کارهای خیریه را افزایش دادیم.

 

به گزارش خبرنگار ما، در مسجد شهید بهشتی در دوره شیوع ویروس کرونا هم در نوبت ظهر و هم در نوبت شب، یک ساعت قبل از اذان به روی مردم باز است و همین روند پس از اقامه نماز جماعت نیز تداوم می یابد. البته امام جماعت این مسجد معمولا بعدازظهرها از ساعت 16 در دفتر این مسجد حاضر می شود که به نوبه خود، در دوره شیوع کرونا کم نظیر است. طبق مشاهده خبرنگار شبستان، همه روزه دست کم، ده نفر نیازمند از کمک های این مسجد و به دست امام جماعت آن بهره مند می شود که شامل پرداخت پول نقد و مهر نان و گاهی نیز صدور معرفی نامه برای مراکز درمانی و خدماتی است.

 

کرونا مراسم مشهور دعای ندبه مسجد شهید بهشتی را هم تعطیل کرد

نکته مهم دیگر این است که به گفته احمدی، خادم مسجد شهید بهشتی به این دلیل که نماز جماعت و برگزاری برنامه در مناسبت های مختلف در دوره کرونا به جز دو سه هفته، همه روزه در این مسجد برگزار می شود، کار ضد عفونی کردن بخش های مختلف این خانه خدا توسط وی و بسیجیان با دقت صورت می گیرد. البته به گفته، مقدسی مراسم دعای ندبه مسجد شهید بهشتی که شهره خاص و عام است و هر هفته با حضور دست کم، 600 نفر و با سخنرانی مبلغان نام آشنایی همچون حجج اسلام والمسلمین حسین انصاریان، میثم علی پناه، کاظم صدیقی، مهدی ماندگاری و سید حسین مومنی و مداحی ذاکرانی همچون، مرتضی طاهری، میثم مطیعی، سید مهدی میرداماد و مهدی سلحشور برگزار می شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد. وی درباره اینکه چرا نماز جماعت و برخی از برنامه های مناسبتی در مسجد شهید بهشتی برگزار می شود ولی دعای ندبه تعطیل شده است، به شبستان گفت: واقعا دوست نداشتیم این اتفاق بیفتد ولی بنا بر درخواست برخی از اهالی این مسجد و به منظور عمل به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مجبور به انجام این کار شدیم.

 

از انجام برنامه ها و امور خیریه توسط مسجد شهید بهشتی که بگذریم نوبت به خدمات درمانی و بهداشتی عمومی این خانه خدا می رسد. این مسجد درمانگاه خیریه ای دارد که در دوره شیوع ویروس کرونا با همراهی هیئت امنا و چند خیر، کار ویزیت و درمان شمار بیشتری از نیازمندان را به صورت رایگان انجام می دهد. مقدسی در این باره به شبستان گفت: ما قبل از کرونا نیز معرفی نامه ای به برخی از نیازمندان برای انجام رایگان روند درمانی شان می دادیم که با شیوع این ویروس این کار بیشتر شد و دست کم، 700 نفر از اهالی منطقه نبرد از این خدمات مسجد شهید بهشتی استفاده کردند.

                                        

اجرای طرح شهید سلیمانی و برپایی ایستگاه سلامت در چند نوبت

پایگاه بسیج مسجد شهید بهشتی نیز به نوبه خود با اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح این محله به مقابله با ویروس کرونا پرداخت و بیش از هزار بسته بهداشتی نیز میان گروه های مختلف مردم به ویژه نیازمندان توزیع کرد. ایستگاه سلامت نیز توسط بسیجیان این مسجد در چند نوبت در ضلع جنوبی میدان نبرد و روبروی مسجد شهید بهشتی دایر شد که علاوه بر توزیع بسته های دانش افزایی درباره علائم بیماری کرونا و روش مقابله با آن، اقلام بهداشتی نیز به قیمت دولتی و عمده به فروش رسید که درآمد حاصله از آن صرف کمک مومنانه به نیازمندان شد.

 

این پایگاه همچنین به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) همچون سال های گذشته مسابقه کتابخوانی با موضوع سیره فاطمی برگزار می کند و در شب میلاد حضرت ام ابیها (س) به چند نفر به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا می شود. همچنین طبق گفته مقدسی، امسال نیز اگر شرایط کرونا مانعی ایجاد نکند، به 14 نفر از دخترانی که اسم آنان، فاطمه یا زهرا یا محدثه یا صدیقه است هدایایی تقدیم می شود.

 

اولویت تمام مساجد کشور، حفظ سلامتی مردم است

مقدسی حاجی آبادی در جمع بندی فعالیت های مسجد شهید بهشتی در دوره کرونا گفت که اولویت ما همچون سایر مساجد، حفظ سلامتی مردم است از اینرو از فضای باز این مسجد در برگزاری بسیاری از برنامه ها استفاده کردیم. همچنین مراسم دعای ندبه که سابقه طولانی در مسجد شهید بهشتی دارد و بسیاری از گروه های مردم از نقاط مختلف شهر تهران در این مراسم شرکت می کردند در حال حاضر به دلیل شرایط بحران کرونا تعطیل  است که انشاءالله با کنترل بیماری کرونا برگزاری این مراسم معنوی با رعایت پروتکل های بهداشتی دوباره از سرگرفته می شود و یک بار دیگر نقش بسیجیان در مدیریت بحران برای همه اثبات  می شود، زیرا که اگر نقش آفرینی این گروه نبود، برنامه نماز جماعت و سایر فعالیت ها در مناسبت های مذهبی و ملی در این مسجد نیز تعطیل می شد.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی بسته ارزاق ایستگاه سلامت کرونا مساجد دوره شیوع ویروس کرونا مسجد شهید بهشتی دوره کرونا امام جماعت نماز جماعت حاجی آبادی برنامه ها دعای ندبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی به منظور تربیت، آموزش و ارتقای توانمندی کارکنان حائز شرایط سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور و نیروهای مسلح جهت احراز مشاغل حکمرانی از طریق آزمون کتبی و مصاحبه (سنجش علمی و ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و مدیریتی) در چهار رشته؛ حکمرانی اجتماعی، حکمرانی فرهنگی، حکمرانی اقتصادی و حکمرانی تربیتی (مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ به شیوه آموزشی - پژوهشی دانشجو می پذیرد.

مهلت ثبت نام: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
برای کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی مدرسه به نشانی زیر مراجعه نمایید.
governanceschool.ir

کد خبر 845251 برچسب‌ها دانشگاه‌های ایران دانشگاه - دانشجو

دیگر خبرها

  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟
  • معاون اول دولت احمدی نژاد درگذشت
  • پرویز داوودی معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت
  • فوری | معاون اول احمدی نژاد درگذشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول