Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@10:31:41 GMT

یزدیها امسال ۱۳۸ درصد بیشتر زکات دادند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۸۹۰۴

یزدیها امسال ۱۳۸ درصد بیشتر زکات دادند

ایسنا/یزد مدیر کل کمیته امداد استان یزد گفت: نیکوکاران یزدی طی ۹ ماهه امسال ۲۶ میلیارد و ۹۲ میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ افزایش ۱۳۸ درصدی داشته است.

«محمد شجاعان» با بیان این که در حال حاضر ۲۳ هزار و ۴۷۰ هزار خانوار نیازمند با جمعیت ۴۶ هزار و ۲۱۲ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند، اظهار کرد: زکات اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به این مطلب که ۸۳ درصد زکات در امور محرومان و ۱۷ درصد برای ساخت طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه مانند مرمت و بازسازی مسجد و حسینیه طبق نیت زکات‌دهندگان هزینه شد، تصریح کرد: ۶۱ درصد زکات دریافتی برای معیشت محرومان، ۱۸ درصد برای ساخت، مرمت و بازسازی مسکن نیازمندان، ۱۱ درصد برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، شش درصد برای کمک به هزینه درمانی محرومان و چهار درصد برای امور تحصیلی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت هزینه شد.

مدیر کمیته امداد استان ادامه داد: مردم خیراندیش استان یزد در سال جاری حدود دو میلیارد تومان فطریه و کفاره پرداخت کردند که نیمی از آن فطریه عام و سادات و نیمی دیگر کفاره عمد و غیر عمد بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی عمومی امداد استان یزد، شجاعان در پایان یادآور شد: نیکوکاران یزدی سال گذشته ۲۰ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كميته امداد يزد زکات امداد استان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه امداد و نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور در حاشیه بازدید از روند ساخت پایگاه تخصصی امداد و نجات انجیلاق واقع در شهرستان آبیک، گفت: برای این طرح هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است که قرار شد ۵۰ درصد آن از سوی جمعیت هلال احمر و ۵۰ درصد مابقی دیگر از سوی استانداری قزوین تامین شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۳۰ میلیارد ریال از سوی جمعیت هلال احمر به این طرح اختصاص داده شده و لازم است که ۲۳۰ میلیارد دیگر نیز از از سوی استانداری در اولین فرصت تامین شود.

کولیوند تاکید کرد: نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی برای دریافت اعتبارات جمعیت هلال احمر، به خصوص تکمیل پایگاه تخصصی امداد و نجات اهتمام و توجه ویژه‌ای لحاظ کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: پایگاه امداد و نجات انجیلاق علاوه بر اعتبارات مورد نیاز عمرانی خود، نیازمند اعتبارات لازم در خصوص تجهیزات و اقلام مورد نیاز مدیریت بحران است که انجام آن نیازمند هزینه بیشتری خواهد بود.

این مسئول یادآور شد: این مکان به لحاظ ترافیکی و امنیتی نیز باید بررسی شود تا شرایط خیلی بهتری نسبت به ساختمان داخل شهر قزوین داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خیران خوزستانی در خط مقدم خدمت به محرومان قرار دارند
  • آرژانتین فقیرتر شد
  • یارانه سوخت هواپیما‌ را حذف کنید
  • توزیع ۵ تُن خرما توسط یک فرد نیکوکار بین خانواده‌های ایتام هرمزگانی
  • نرخ تورم در کدام استان بیشتر است؟
  • پایگاه امداد و نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • ۳۰۰۰بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد تبریز توزیع شد
  • ۳۵۰ هزار خیّر در آذربایجان‌غربی با کمیته امداد همکاری دارند
  • ازدواج و تحصیل اولویت امسال کمیته امداد کشور
  • آمارها نشان از تورم بیشتر نسبت به سال قبل دارد