Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس تخم افشان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بدلیل تاخیر بیش از یک ماه بارش باران و  پیش‌بینی تداوم این روند در روزهای آینده، تامین نیاز آبی گندم کشت شده در این منطقه ضرورت داشت که سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر پیگیری‌های لازم برای رهاسازی آب سد رئیسعلی را انجام داد و از شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر مجوز لازم را اخذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه بیشتر زمین‌های حاشیه رودخانه حله شهرستان گناوه در فصل پاییز به زیر کشت گندم می‌رود و از آب آن رودخانه برای آبیاری تکمیلی استفاده می‌شود، برای تکمیل این چرخه، رهاسازی آب از  روز یکشنبه هفته جاری در این منطقه آغاز شد.

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت:  دبی آب رهاشده در این اراضی سه مترمکعب بر ثانیه است که باهدف آبیاری تکمیلی اراضی کشت شده حاشیه رودخانه انجام شده‌است.

وی از کشاورزان این منطقه خواست از فرصت موجود برایآبیاری مزارع خود استفاده کنند.

سد مخزنی رئیسعلی دلواری به‌ عنوان بزرگترین سد استان بوشهر دربخش شبانکاره شهرستان دشتستان روی رودخانه شاپور ساخته شده‌است.

آبیاری ۲۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی، کنترل سیلاب، ایجاد اشتغال، جلوگیری از بروز خسارت ناشی از سیل به زمین‌های کشاورزی، نخلستان‌ها و تخریب سواحل رودخانه‌ها از مهم‌ترین هدف‌های ساخت سد رئیسعلی دلواری است.

روستاهای منطقه رودحله شامل دو بخش جنوبی و شمالی است که بخش شمالی آن در حوزه استحفاظی بخش ریگ شهرستان گناوه و جنوبی در حوزه شهرستان بوشهر است.

برچسب‌ها بوشهر رئیسعلی دلواری آبیاری گناوه اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر رئیسعلی دلواری آبیاری بوشهر رئیسعلی دلواری آبیاری گناوه اراضی کشاورزی اخبار کنکور رئیسعلی دلواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی البرز با هشدار هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند

به گزارش قدس آنلاین "مهدی مهرور"  افزود: بر این اساس آمادگی دستگاه ها برای استفاده از تمام ظرفیت های ممکن جهت اقدامات پیشگیرانه در برابر جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها و مسیلهای فصلی، وقوع رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی مورد تاکید است.

وی بیان کرد: مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، شرکتهای خدماتی شامل آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه، ثابت و آب منطقه ای نیز با اعلام این هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حالت آماده باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: شهروندان از تردد در محل های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

مهرور یادآور شد: همچنین تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان البرز و شهرستانها برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداریها، دامداریها و خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها و جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی به عمل آید.

تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تقویت سامانه تندری از دوشنبه سوم اردیبهشت تا سه شنبه چهارم اردیبهشت در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن رگبار شدید و ساعتی رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید و لحظه ای همراه با گرد و خاک و کاهش نسبی دما در استان و به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی مورد انتظار است.

مخاطره این سامانه بارشی آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی ، سقوط و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده های کوهستانی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • دستگاه‌های اجرایی البرز با هشدار هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند
  • ضرورت تشکیل جبهه هنری و رسانه ای در سطح محور مقاومت و جهان
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • ۳ تصادف در گناوه/ ۲ نفر فوت و ۱۰ نفر مصدوم شدند