Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیرعامل تعاونی دهکده راه سبز کاسپین از برگزاری «اولین نمایشگاه و فروشگاه مجازی ملی صنایع دستی و مشاغل خانگی» ۱۲ تا ۲۲ بهمن خبر داد.

مریم وزین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سایت «دهکده شاپ» متعلق به تعاونی دهکده راه سبز کاسپین است که مجوز فروش حضوری و مجازی محصولات صنایع دستی را از میراث فرهنگی کسب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: احساس کردم در سایت‌ها و صفحات اینتستاگرامی فروش محصولات خلأ وجود دارد و آن این است که همه فروشنده هستند به همین جهت تصمیم گرفتیم هنرمندان، صنعتگران، فروشندگان را به تأمین کنندگان مواد اولیه متصل کنیم.

مدیرعامل تعاونی دهکده راه سبز کاسپین خاطرنشان کرد: فروشگاه «دهکده شاپ» را از اردیبهشت ماه راه‌اندازی کردیم و هدف ما فروش محصولات دامی، صنایع دستی و کشاورزی روستایی بوده است؛ ۲ پایگاه یکی در روستای الولک و یکی در روستاهای اهداف تاکستان راه‌اندازی کردیم که هدف ما در این سایت فروش محصولات روستایی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه هدف ما رونق و توسعه مشاغل روستایی و احیای صنایع دستی فراموش شده است، مطرح کرد: به علت شیوع کرونا و محدودیت حضور در روستا، نمایشگاه و فروشگاه مجازی راه‌اندازی کردیم تا افراد با سایت آشنا شوند.

وزین تشریح کرد: جهاددانشگاهی مجری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است که طی تعامل با آنان می‌توانیم محصولات تولید شده توسط بانوان و زنان روستایی را با کمک پیشرانان به فروش برسانیم برای مثال یکی از پیشرانان حوزه فرض و گلیم در بوئین‌زهرا ۲۴۰ نفر زیر مجموعه دارد و کار صادراتی نیز انجام می‌دهد.

وی افزود: در تلاش هستیم از پیشران‌های شناسایی شده توسط جهاددانشگاهی استفاده و طی تعامل با جهاددانشگاهی سایت«دهکده شاپ» به‌عنوان یک ابزار اتصال به بازار مطرح کنیم.

نماینده کمیسیون بانوان اتاق تعاون قزوین با تأکید بر شبکه‌سازی عنوان کرد: در دهکده شاپ شبکه ایجاد پول‌سازی داریم تا همه افرادی که در صنایع دستی فعالیت دارند به پول برسند، برای همین امر با همکاری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین صحبت کردیم و مقرر شد با حمایت این دفتر «اولین نمایشگاه و فروشگاه مجازی ملی صنایع دستی و مشاغل خانگی» راه‌اندازی کنیم.

وی اشاره کرد: در ابتدا قرار بود « نمایشگاه و فروشگاه مجازی صنایع دستی و مشاغل خانگی» به‌صورت  استانی برگزار شود ولی سپس تصمیم بر آن شد که این نمایشگاه را به‌صورت ملی برگزار کنیم تا افراد شاغل در این عرصه از این فرصت استفاده کنند.

وزین تصریح کرد: با ۱۲۰۰ نفر ارتباط برقرار کردیم و تا امروز ۱۱۰ صنعتگر از سراسر کشور در حوزه‌های مختلف با ما ارتباط برقرار و عکس محصولات خود را ارسال کردند و ۲۰۰ نفر نیز در نوبت قرار دارند تا نمونه کارهای آنان را دریافت کنیم.

وی متذکر شد: با راه‌اندازی سایت«دهکده شاپ» تلاش کردیم تا موانع فروش و بازاریابی، تأمین مواد اولیه، برندسازی و صادرات محصولات صنایع دستی و مشاغل خانگی رفع و اتصالی بین اجزا برقرار شود.

مدیرعامل تعاونی دهکده راه سبز کاسپین در خصوص اطلاع‌رسانی«اولین نمایشگاه و فروشگاه مجازی ملی صنایع دستی و مشاغل خانگی» بیان کرد: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نامه‌ای به تمام دفاتر امور بانوان کشور ارسال کردند، همچنین نزدیک هشت سال است که نماینده کمیسیون بانوان اتاق تعاون استان و ایران هستم که از این فرصت استفاده کرده و نامه‌ای به تمام اتاق‌های تعاون ارسال کردیم.

وی  با اعلام اینکه «اولین نمایشگاه و فروشگاه مجازی ملی صنایع دستی و مشاغل خانگی» از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در دهه فجر و هفته زن برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: سایت «دهکده شاپ» دارای ۲ درگاه است که یک درگاه به این نمایشگاه ملی مجازی اختصاص دارد و پس از اتمام نمایشگاه بسته و در نمایشگاه‌های بعدی مجدداً بازگشایی خواهد شد.

وزین در خصوص قیمت محصولات گفت: تخفیفات ویژه‌ای برای مشتریان در نظر گرفته است و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای مصارف شخصی و اداری از این سایت خریداری کنند. خریداران به ازای هر ۵۰۰ هزار تومان خرید ۵۰ امتیاز دریافت خواهند کرد و اگر امتیاز آنان به ۵۰۰ برسد می‌توانند ۲۰ درصد از هر محصولی که خودشان تمایل دارند تخفیف بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی طرح توسعه مشاغل خانگی صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن محمدی ادیب روز سه‌شنبه در جلسه کمیته گردشگری جام صفوی در حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان و نمایندگان تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان اظهار کرد: اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل آماده همکاری با اداره کل ورزش و جوانان در راستای برگزاری جام صفوی است و جهت برگزاری جام و معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در این رویداد ورزشی اقدام می‌کند.
وی افزود: برگزاری تور آشناسازی برای ورزشکاران و خبرنگاران فعال در جام، نمایشگاه صنایع‌دستی در فرودگاه و محل اقامت ورزشکاران و اهدا اقلام معرفی ظرفیت‌های استان به میهمانان از برنامه‌هایی است که اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان انجام خواهد داد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردبیل گفت: استان اردبیل زمینه ایجاد کمپ‌های مختلف ورزشی را دارد و این جام ورزشی برای برگزاری در رشته‌های مختلف در سطح بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است و اولین دوره آن در اردیبهشت ماه در رشته کشتی برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم با همکاری در برگزاری آن، گامی موثر برای معرفی استان و ظرفیت‌های گردشگری آن برداریم.
طبق اعلام اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، هشت رشته ورزشی شامل کشتی، فوتسال، وزنه برداری، بسکتبال، شمشیربازی، مینی گلف، اسب سواری (سوارکاری نمایشی) و دارت برای شرکت در مسابقات جام صفوی اردبیل در اردیبهشت ماه اعلام آمادگی کرده‌اند و برگزاری برخی مسابقات در برخی رشته‌ها از جمله کشتی فرنگی نوجوانان به صورت ملی قطعی شده است.

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • جمعه بازار صنایع‌ دستی در شهرملی گلیچ بهشهر برگزار می‌شود
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی