Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@21:03:58 GMT

معتادان متجاهر در باغ فدک نگهداری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۹۴۰۲

معتادان متجاهر در باغ فدک نگهداری می‌شوند

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی گفت: تیم نظارتی متشکل از سازمان بهزیستی، دادستانی استان، دانشگاه علوم پزشکی و شورای مبارزه با مواد مخدر مرتباً از مراکز نگهداری معتادان متجاهر بازدید کرده و استاندارها را بررسی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر ابراهیمی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از چند سال اخیر مرکز ماده ۱۶ برای معتادان متجاهر از سوی بهزیستی استان اختصاص یافته است، از سال گذشته هم یک مرکز ماده ۱۶ در شهرستان مبارکه از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه‌اندازی شده که ظرفیت خوبی دارد، در جلسه‌ای که با استاندار اصفهان داشتیم مصوب شد که امکانات این مرکز نیز تجهیز شده تا از ظرفیت هزار نفری آن استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص مرکز جدید که تحت مدیریت و نظارت شهرداری اصفهان است، افزود: در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استانداری مصوب شد، ساختمان ماده ۱۶ باغ فدک در نیمه اول سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که ضمن تشکر از شهرداری بابت تمام تلاش‌هایی که در حوزه معتادان متجاهر داشته است امیدواریم این ساختمان در حال احداث هر چه زودتر به بهره‌برداری رسیده و بتوانیم خدمات مناسبی به جامعه هدف ارائه کنیم.

افزایش معتادان و تغییر در سبک موادمخدر مصرفی

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی ادامه داد: طبق پروتکلی که وزارت بهداشت تعیین کرده به معتادان خدمات دارویی، غیردارویی، مددکاری، بازتوانی و حرفه آموزی ارائه می‌شود که این خدمات همگی طبق استانداردهای علمی است، اما با توجه به افزایش مهاجرت‌های موجود تعداد معتادان هم رو به افزایش بوده و حتی در سبک مواد مصرفی آن‌ها هم تغییر و تنوع دیده می‌شود که با ساماندهی خوب دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اصفهان در تلاش هستیم تا بتوانیم بر این مشکلات اشاره شده غلبه کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر معتادان متجاهر در مرکز ماده ۱۶ شهر اصفهان و یک مرکز در شهرستان مبارکه و دیگر مراکز اقامتی بهزیستی ساماندهی می‌شوند، این مراکز معتادان متجاهر را به شکل تبصره ۲ یعنی با حکم دادستانی می‌پذیرند و به دلیل فصل سرما با پذیرش بالای افراد روبرو هستیم که امیدواریم بتوانیم با ساماندهی درست معضلات را برطرف کنیم.

ابراهیمی در خصوص نظارت بر این مراکز، اظهار کرد: تیم نظارتی متشکل از سازمان بهزیستی، دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی و شورای مبارزه با مواد مخدر از مراکز نگهداری معتادان متجاهر بازدید کرده و استاندارهای لازم را بررسی می‌کنند.

کد خبر 470411

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان مبارزه با مواد مخدر مراکز اقامتی بهزیستی اعتیاد معتادان متجاهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معتادان متجاهر ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۳۰۰ نفر بازرس مرکز بهداشت اصفهان در طرح سلامت نوروزی

ایسنا/اصفهان مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان با اعلام اینکه در استان اصفهان روزانه ۱۰۵ تا ۱۱۰ اکیپ نظارتی سیار و حدود ۶۰ اکیپ ثابت در حال بازرسی هستند، گفت: روزانه ۳۰۰ نفر بازرس در سه نوبت کاری صبح، بعدازظهر و شب در حال فعالیت هستند، همچنین سامانه ۱۹۰ در حال رسیدگی به شکایات تلفنی است.

مهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به وضعیت واحدهای صنفی در قالب تشدید نظارت‌ها، اظهارکرد: طرح بسیج سلامت نوروزی  همزمان با کل کشور به صورت متمرکز از ۱۵ اسفندماه آغاز و با توجه به تعطیلات عید فطر تا ۲۵ فروردین‌ماه ادامه دارد.  در این طرح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن بین راهی و مراکز اقامتی استان بطور مستمر مورد نظارت و بازدید بازرسان بهداشت قرار می گیرد، در استان اصفهان روزانه  ۱۰۵ تا ۱۱۰ اکیپ نظارتی سیار و حدود ۶۰ اکیپ ثابت در مرکز بهداشت شماره ۱و۲ و مرکز بهداشت استان اصفهان قرار دارند و تمامی شبکه‌هایی که در سطح استان تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند را نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ نفر بازرس در سه نوبت کاری صبح، بعدازظهر و شب در حال فعالیت هستند و سامانه ۱۹۰ در حال رسیدگی به شکایات تلفنی است، افزود: تعدادی از بازدیدها توسط بازرسان بهداشت محیط و یا ارگان‌های نظارتی دیگری بصورت بین بخشی و با حضور کارشناسان اداره‌هایی مانند اداره کل تعزیرات حکومتی استان، بازرسان اصناف، اتحادیه‌ها و همچنین  بازرسان سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی انجام می‌شود. تمامی مراکز تهیه توزیع مورد بازرسی قرار می‌گیرند، اما  اولویت، مراکزِ حساس فرآورده‌های غذایی سطح استان است. مواردی مانند اسکان در مدارس، خانه‌های استیجاری و مجموعه «فَدَک» نیز با همکاری بین بخشی مورد بازرسی قرار می گیرد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه اولویت بسیار مهم ما بازدید از اماکن بین‌راهی است که مجموعه‌ای از خدمات را به مسافران ارائه می‌دهند، تاکید کرد: اماکن عمومی مانند، مکان‌های تفریحی، فضای سبز، هتل‌ها و مهمان‌پذیرها که بیشتر مورد استفاده مردم قرار می‌گیرند نیز در اولویت هستند. همچنین  در این زمان نیز شهرداری و آموزش و پرورش برای اسکان مسافران مکان‌هایی را در نظر گرفته‌اند که  توسط بازرسی و بازدیدهای ما و همکاران در مسائل مختلف بهداشتی مکان‌ها کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان کمپ گردشگری باغ فدک برای مسافران وجود دارد که آن‌ها می‌توانند به عنوان اسکان و تفریح استفاده کنند، افزود: بازید بارزسان از باغ فدک به صورت کامل و روزانه است که آن‌ها آب و فاضلاب، دفع زباله‌ها و عرضه موادغذایی و شرایط بهداشتی واحدهای صنفی مانند هایپر، نانوایی و... داخل باغ فدک را نیز کنترل می‌کنند.  بازدید از باغ فدک صورت گرفته و شرایط خوبی در این کمپ گردشگری مهیاست.  

میرجهانیان از جمله اولویت‌های بازرسان بهداشت در این بازدیدها را جلوگیری از هرگونه مسمومیت و طغیان بیماری دانست و تصریح کرد: این موضوع با رعایت نکات بهداشتی و نگهداری و طبخ و توزیع صحیح مواد غذایی حاصل می شود. در قالب این طرح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مانند رستوران‌ها، واحدهای فروشنده آش و حلیم، غذاهای فوری (فست فود)، آجیل فروشی‌ها و شیرینی فروشی‌ها و واحدهای مستقر در اماکن حساس و پُر تردد مانند میدان امام (ره) (نقش جهان) و چهارباغ از نظر رعایت موازین بهداشتی مورد بازدید قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه نگهداشتن و عرضه غذای مانده از شب گذشته در رستوران ها ممنوع است، خاطرنشان کرد: اگر بازرسان بهداشت موارد بحرانی را در مراکز حساسی مانند تهیه و توزیع مواد غذایی مشاهده کنند بطور قاطع با آنها برخورد خواهند کرد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان، برخی از موارد بهداشتی بحرانی در اماکن حساس را نگهداری نامناسب مواد غذایی خام یا مشکل در آب آشامیدنی دانست و گفت: این مسائل بحرانی می تواند در کوتاه مدت روی سلامتی مردم تاثیر بگذارد.

وی افزود: اگر موارد بهداشتی بحرانی یا حساس در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی یا اماکن عمومی و بین راهی مشاهده شود و در مدت زمان کوتاه قابل رفع شدن نباشد، واحد صنفی مذکور حداقل به مدت ۴۸ ساعت غیر فعال و پلمب می شود.  میدان امام(ره)، گذرفرهنگی چهارباغ، محور اصفهان شیراز و خیابان آتشگاه بسیار پرترد مسافرین است که تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و هتل‌های این محورها جزئی از هدف‌های اصلی بازدید است.

میرجهانیان با اشاره به آخرین آمار واحدهای مختلف بهداشتی در استان اصفهان گفت: از ۱۵ اسفندماه تا به امروز ۷۲ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع، ۵۳۹ مورد از تعداد نمونه برداری‌های موادغذایی، ۵۴هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل عرضه، ۲۲هزار و ۳۹۰ مورد از تعداد کنترل سامانه آب‌رسانی از جمله نمونه برداری میکروبی یا شیمیایی در سطح استان و در مجموع ۶۷۴ مورد اقدامات قانونی و قضایی ما در برخورد با متخلفان توسط بارزسان انجام شده است. هرگونه سرویس یا خدماتی که به مسافران ارائه می‌شود، باید مورد تأیید بهداشت باشد. از تمام مراکز و اماکن عمومی بازدید شده است و تاکنون حدود ۴۰۰ مورد اقدام قضائی با همکاری و نظارت سایر دستگاه‌ها صورت گرفته است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ‌گونه مشکل حاد یا مسمومیت در سامانه ۱۹۰ ثبت نشده است. اگر مردم شکایتی درباره وضعیت بهداشتی واحدهای صنفی و اماکن عمومی دارند می توانند آن را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظارت ۳۰۰ نفر بازرس مرکز بهداشت اصفهان در طرح سلامت نوروزی
  • جمع آوری ۹۰ معتاد متجاهر در طرح امنیت محله محور در ری
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در اهواز
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز