Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-18@05:05:23 GMT

مترو فرهنگسرا کی به پردیس می رسد؟

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۹۴۲۱

مترو فرهنگسرا کی به پردیس می رسد؟

تین نیوز

مترو تهران ـ پردیس به طول ۲۴ کیلومتر با گذشت ۱۱ ماه از امضای تفاهم نامه آن منتظر تصویب در کمیسیون اصلی اقتصادی دولت است و طولانی شدن این فرآیند باعث شده تا زمزمه هایی درباره مشکلات زیست محیطی آن مطرح شود؛ شایعاتی که معاون استانداری تهران آن را رد کرده و گفته که منابع طبیعی با مسیر مترو موافق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای شهر پردیس هم به نقل از قرارگاه خاتم اعلام کرده که پس از شروع به کار، پروژه ۳۰ ماهه تمام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طولانی شدن روند تصویب مترو تهران ـ پردیس در دولت باعث شده تا برخی به حدس و گمانهای زیست محیطیی درباره این پروژه بپردازند. در شرایطی که متر پردیس در کمیته فرعی کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده و در مرحله طرح در کمیسیون اصلی اقتصاد دولت است، شایعاتی درباره مشکلات زیست محیطی این پروژه مطرح شده که البته مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران آن را رد کرده است.

اخیرا به نقل از منابع نامعلوم محیط زیست عنوان شده که مترو پردیس برای رودخانه جاجرود ایجاد آلودگی می کند. در حالی که ظاهرا اصل ماجرا به جابه جایی تعدادی از درختان برای اجرای پل رودخانه جاجرود و نصب دستگاه حفاری مربوط می شود. در این خصوص محمدعلی صحرایی ـ مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل استانداری تهران ـ گفته است: اداره کل منابع طبیعی استان با مسیر عبوری قطار تهران پردیس موافقت دارد و اعلام کرد که در مورد اراضی تحت مالکیت مشکلی نداشته و در مورد سایر اشخاص و اراضی واگذار شده  قبلی به غیر تا دو هفته آینده نقشه نهایی را به فرماندار شهرستان تحویل دهد.

مترو تهران ـ پردیس در واقع ادامه خط ۲ مترو تهران است که هم اکنون ایستگاه فرهنگسرای اشراق تهرانپارس در انتهای آن قرار دارد. طول خط مترو تهران ـ پردیس ۲۴ کیلومتر است که ۹ کیلومتر تونل دارد. این تونل دو قلو بوده که لازم است ۱۸ کیلومتر حفاری انجام گیرد و در مسیر، پل‌های بزرگ و با ارتفاع زیاد احداث خواهد شد.

قطار برقی پردیس به کلان‌شهر تهران از جنوب فاز ٣ شهر جدید پردیس و در مرز شهر بومهن شروع می شود. پس از طی حدود ۴ کیلومتر به ایستگاه میانی در شمال تقاطع دره بهشت فاز ٨ این شهر می رسد و با طی ٢٠ کیلومتر به ایستگاه پایانه جدید شرق در انتهای خط ٢ مترو کلان‌شهر تهران متصل  می‌شود.

مطالعات احداث مترو از حدود هشت سال قبل آغاز شد تا اینکه اسفندماه سال گذشته تفاهم نامه احداث مترو پردیس بین شرکت عمران شهرهای جدید و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به امضا رسید.

طبق تفاهم نامه عمران و قرارگاه خاتم قرار است ۳۰ درصد منابع مالی اجرای پروژه توسط قرارگاه خاتم و ۷۰ درصد توسط دولت از طریق منابع عمومی و منابع شرکت عمران شهرهای جدید تامین شود. اما طولانی شدن فرآیند تصویب پروژه در کمیسیون اقتصادی دولت، بازار شایعات درباره این پروژه را داغ کرده است. این در حالی است که بسیاری از مردم پردیس در انتظار آغاز پروژه مترو هستند.

بنا به گفته محمد قانبیلی ـ نماینده شورای شهر پردیس ـ طبق برنامه ریزی ها مترو پردیس ظرف ۳۶ ماه ساخته می شود اما قرارگاه خاتم الانبیا (ص) قول داده ظرف مدت ۳۰ ماه این خط را احداث کند. سید مهدی هدایت ـ مدیرعامل عمران پردیس ـ هم مدتی قبل به ایسنا گفته بود به محض اینکه مصوبه دولت را بگیریم سریعا عملیات اجرایی را آغاز خواهیم کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مترو تهران ـ پردیس مترو تهران ـ پردیس قرارگاه خاتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)

عربستان سعودی در آستانه میزبانی از دو رویداد بزرگ بین المللی پروژه ای جاه طلبانه را در دستور کار قرار داده و می‌خواهد ریاض را به خطوط و ایستگاه‌های مترو مجهز کند.

به گزارش عصرایران به نقل از وال استریت ژورنال، پروژه متروی ریاض به خاطر عملیاتی شدن در یک فاز، اجرا با سرعت بالا و هزینه کلانش اهمیت یافته و مطرح شده است.

مقامات عربستان، 22.5 میلیارد دلار را برای اجرای 175 کیلومتر خط ریلی اختصاص داده اند.

احداث مترو در یک شهر گرم و کویری مشکلات اجرایی، حفظ و نگهداری بیشتری دارد و ساخت آن را مشکل تر می‌کند.

عربستان قصد دارد در آستانه میزبانی اکسپوی 2030 و احتمال میزبانی جام جهانی 2034 با چنین زیرساخت‌های وجهه و اعتبار حقوق بشری خود نزد جهانیان را بالا برده و درهای خود به روی دنیا را بگشاید. آیا این پروژهها کارایی لازم برای این اهداف را دارند؟

جزئیات بیشتر از ساخت مترو در ریاض کویری را در تصاویر گزارش ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اکسپو ۲۰۳۰ در سرزمینی برگزار می‌شود که تا ۲۰ سال قبل کسی تصورش را نمی‌کرد (فیلم) آیا خارجی ها از دبی به عربستان سعودی می روند؟ چالش مسکن و نوشیدنی الکلی طرح خلاقانه مترو «ریاض» (+عکس)

دیگر خبرها

  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل قم را حل کند
  • اعلام زمان به کارگیری واگن های وارداتی مترو تهران
  • به‌کارگیری واگن‌های وارداتی در زمستان امسال در خطوط مترو
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • توضیحات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره واردات واگن‌های مترو
  • مترو مشهد مقدس باید پیوست زیارت داشته باشد
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسرا‌ها