Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، محمد علی‌اکبری مشاور رئیس دانشگاه در امور پژوهشی و مجری طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به برگزاری اولین دوره جلسات پیش دفاع دکتری به صورت متمرکز در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بخشنامه پیش دفاع متمرکز اسفند سال 98 از سوی دکتر طهرانچی به واحدهای مجری دوره دکتری ابلاغ شد که طی آن تا 15 آبان به دانشجویان این مقطع فرصت داده شد تا کارهای دفاع خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بخشنامه تا 15 دی ماه تمدید و پس از آن مقرر شد جلسات پیش دفاع متمرکز دکتری برگزار شود. این جلسات اکنون در حال برگزاری است و تا 9 بهمن ادامه دارد.

وی با اشاره به فرآیند برگزاری جلسات پیش دفاع، اظهار داشت: روند برگزاری این جلسات مانند پیش دفاع سابق است، به طوری که ابتدا دانشجو درخواست برگزاری جلسه پیش دفاع خود را ارائه کرده و استاد راهنما و معاون پژوهشی آن را تأیید می کند. پس از این مرحله، موضوع پیش دفاع دانشجو در معاونت های موضوعی سازمان مرکزی بررسی شده و براساس زمان بندی رزرو شده از سوی دانشجو، زمان برگزاری پیش دفاع متمرکز تعیین می شود.

 علی‌اکبری با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود به دلیل شیوع کرونا، جلسات پیش دفاع به صورت مجازی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: زیرساخت های لازم برای برگزاری جلسات پیش دفاع متمرکز از سوی واحد الکترونیکی و در قالب سامانه وادافا به نشانی https://vadafa.iauec.ac.ir/ فراهم شده و در دوره اول برگزاری این جلسات حدود 600 نفر درخواست خود را برای پیش دفاع متمرکز ثبت کردند.

مشاور رییس دانشگاه در امور پژوهشی و مجری طرح پایش با تأکید بر اینکه جلسات پیش دفاع متمرکز دانشجویان دکتری تخصصی با هدف ارتقاء کیفیت رساله‌های دکتری و دستاورد کفایت تحصیلی برگزار می شود، اظهار داشت: دانشجویان پس از اخذ کفایت علمی در جلسات پیش دفاع می‌توانند در جلسه دفاع رساله شرکت کرده و با اخذ نمره قبولی از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مجوز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، این امکان برای دانشجویانی که تا پیش از 15 دی ماه تأییدیه (اکسپت) چاپ مقاله در یکی از مجلات علمی پژوهشی مورد تأیید دانشگاه آزاد اسلامی را اخذ کرده باشند، می توانند بدون نیاز به برگزاری جلسه پیش دفاع از رساله خود دفاع کنند. تاکنون برای حدود 500 نفر از دانشجویان که این شرایط را داشته اند، مجوز برگزاری جلسه دفاع نهایی از رساله دکتری صادر شده است.

 علی‌اکبری با بیان اینکه جلسات پیش دفاع دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور هیأت تخصصی متشکل از 9 نفر از اساتید برجسته دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه های کشور تشکیل می‌شود، گفت: جلسات پیش دفاع متمرکز دکتری فرصت خوبی است که دانشجویان از نظرات اساتید برجسته درباره رساله دکتری خود بهره‌مند شوند. در این جلسات بحث‌های علمی و تخصصی مطرح می‌شود و کفایت علمی دانشجویان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مشاور رییس دانشگاه در امور پژوهشی و مجری طرح پایش با اشاره به دغدغه دانشجویان برای چاپ مقاله در مجلات مورد تأیید دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: ما به برخی مشکلات مربوط به چاپ مقالات در مجلات علمی واقف هستیم که در این راستا قرار است تعداد مجلات علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یابد تا ضمن کاهش صف درخواست های چاپ مقاله، مقالات مستخرج از رساله دانشجویان دکتری سرعت بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای تعداد دانشجویان مقطع دکتری تخصصی حوزه علوم انسانی، در دوره بعد احتمال افزایش تعداد جلسات پیش دفاع این دانشجویان متناسب با تعداد درخواست ها وجود دارد.

 علی اکبری در پایان با قدردانی از دانشجویان و اساتید شرکت کننده در جلسات پیش دفاع متمرکز دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در این دوره شاهد همکاری بسیار موفقی در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه شبکه ای گسترده بودیم و از این تجربیات در برگزاری هر چه بهتر جلسات بعدی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

حمید انصاری کد خبر: 1087978 برچسب‌ها پیش دفاع مقطع دکتری محمد علی‌اکبری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پیش دفاع مقطع دکتری محمد علی اکبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۰۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی، مسئولان کانون‌ها، مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی با رئیس و اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت دیدار کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش و نقش‌آفرینی دانشجویان در تحول کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی به تبیین ضرورت‌های گسترش فعالیت کانون‌ها و نشریات دانشجویی پرداخت.

سیروس فارسی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین نمادهای مشارکت دانشجویی، دارای نقش غیرقابل انکاری در تحقق امر توسعه فرهنگی بوده و بستر مناسبی برای به فضیلت درآمدن خلّاقیت‌ها، بروز و ظهور استعدادها و بالندگی فرهنگی را فراهم می‌کند، از این رو همواره مرکز توجه قشر فرهیخته دانشجو است.

وی افزود: دانشجویان رسالت بزرگی را در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری در میان دانشجویان و نقش مهمی در  ایجاد نشاط و پویایی در فضای فرهنگی دانشگاه با بهره‌گیری از استعدادهای بالقوه و بالفعل تمامی دانشجویان بر عهده دارند، بنابراین از این فرصت به‌وجود آمده نهایت بهره‌مندی درراستای رشد و شکوفایی خود و سایر دانشجویان دانشگاه را ببرند.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت دارای ۱۵ کانون فعال فرهنگی و ۶ نشریه فعال دانشجویی است.

در پایان از دانشجویان فعال فرهنگی، کانون‌ها و نشریات دانشجویی (مدیر مسئول، سردبیر، هیئت تحریریه و طراح نشریات دانشجویی) و همچنین دبیر کانون ستاد شاهد و ایثارگر و مدیر مسئول، سردبیر نشریه ایثار به صاحب امتیازی کانون شاهد و ایثارگر با لوح تقدیر و تخفیف شهریه و کارت هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد