Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از انتقال ۲۶ زن باردار گرفتار در مناطق صعب‌العبور، کوهستانی و برف گیر به مراکز درمانی و بیمارستانی خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد باقر محمدی، اظهار کرد: این شمار عملیات امدادرسانی، نجات و انتقال زنان باردار از ابتدای سال تا پایان دیماه و توسط بالگردهای امدادی هلال احمر و خودروهای عملیاتی اعزامی به مناطق برف گیر، سخت گذر و صعب‌العبور کوهستانی در هشت استان کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط ویژه این زنان باردار برخی از این اقدامات امدادی و انتقال زنان باردار به مراکز درمانی و بیمارستانی به صورت هوایی انجام شده، افزود: با تلاش امدادگران گروه امداد و نجات هوایی هلال احمر، ۶ زن باردار از روستاهای برف گیر استان آذربایجان شرقی، پنج زن باردار از روستاهای برف گیر استان آذربایجان غربی و دو زن باردار از روستاهای سخت گذر استان چهارمحال و بختیاری به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: امدادگران در اقدامات دیگر توانستند در مدت یادشده و با استفاده از خودروهای عملیاتی امداد و نجات یک زن باردار از روستاهای صعب‌العبور استان لرستان، یک زن باردار از روستاهای صعب‌العبور کردستان، سه زن باردار از روستاهای صعب‌العبور خوزستان، دو زن باردار از روستاهای کوهستانی گلستان و یک زن باردار از روستاهای دور افتاده سیستان و بلوچستان را به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل کنند.

محمدی با بیان اینکه انتقال زنان باردار به مراکز درمانی و بیمارستانی از وظایف جمعیت هلال احمر نیست، اضافه کرد: این اقدام انسان دوستانه در راستای همکاری‌های مشترک هلال احمر با اورژانس ۱۱۵ و نجات جان مادر و نوزاد در مناطق صعب‌العبور، کوهستانی و برف گیر از سوی امدادگران و نجاتگران داوطلب انجام شده است.

وی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

منبع: ایرنا

کد خبر 470669

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بارداری سازمان امداد و نجات هلال احمر امداد ونجات مادران باردار مناطق صعب العبور و کوهستانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مراکز درمانی و بیمارستانی زن باردار از روستاهای زنان باردار صعب العبور هلال احمر برف گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:مرحله دوم مانور لحظه صفر امداد و نجات در کوهستان با حضور ۱۰ نفر از نجاتگران تیم واکنش سریع معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی باسناریو سقوط و گیر افتادن مردی ۶۰ ساله در صخره‌های ارتفاعات بز سینا در ۵۴ کیلومتری جنوب غربی ارومیه و واقع در دهستان مرگور با ارتفاعی بالغ بر ۳۴۸۰ متر انجام شد.

وی افزود:برگزاری مانور‌های لحظه صفر و کارگاه‌های توان افزایی باعث افزایش مهارت نیرو‌های امدادی، افزایش آگاهی، مقابله و ارزیابی در حوادث می‌شود.

دیگر خبرها

  • هلال‌احمر زنجان بیش از۳۹میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی پرداخت کرد
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲ طبیعت گرد گرفتار شده در باجگیران
  • نجات ۴ نفر گرفتار در سیلاب بلوچستان توسط امدادگران + فیلم
  • نجات ۴۳ نفر از سرنشینان دو اتوبوس از سیلاب چابهار
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • نجات فرد گمشده در کوه های آخ تنگ آباده