Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، آیین افتتاح طرح ارتقای خوابگاه‌ های دانشجویی و تقدیر از خیرین آموزش عالی روز دوشنبه به صورت مجازی در وزارت علوم برگزار شد.

ناصر مطیعی در این مراسم گفت: هدف صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از اجرای این طرح، حمایت از دانشجویان مستعد و کم بضاعت همچنین کمک به رشد استعدادها، وضعیت تحصیلی و معیشتی دانشجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ ها و آشپزخانه‌ های دانشجویی در کنار مأموریت‌ های اصلی صندوق آغاز شد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به منابع مالی این صندوق، خاطرنشان کرد: منابع صندوق رفاه دانشجویان برای انجام مأموریت‌ ها شامل کمک دولت، بهره‌ مندی از تسهیلات سیستم بانکی، درآمدهای اختصاصی صندوق رفاه از وجوه حاصل از بازگشت وام‌ های دانشجویی، درآمد حاصل از سرمایه گذاری و اجاره بهای خوابگاه‌ های دانشجویی همچنین کمک و هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی است.

وی ادامه داد: در سال های ۹۸ و ۹۹ دولت با محدودیت‌ های مالی جدی به دلیل تحریم و سایر عوامل مواجه شد و قیمت‌ها و هزینه خدمات رفاهی دانشجویان افزایش یافته بود. بنابراین منابع صندوق پاسخگوی نیاز دانشجویان نبود؛ به همین دلیل دست کمک به سوی خیرین دراز کردیم و تقاضای بازسازی و تجهیز خوابگاه‌ ها مطرح شد.

افتتاح ۲۳ خوابگاه دانشجویی تا اسفند ماه

مطیعی با اشاره به طرح ارتقای خوابگاه ها، اظهار داشت: برای ساماندهی کمک خیرین آموزش عالی، سامانه حامیان رفاه دانشجویی راه اندازی شد. همچنین در طرح ۳۰-۳۰-۴۰ (۳۰ درصد خیرین، ۳۰ درصد دانشگاه ها و ۴۰ درصد صندوق رفاه دانشجویان) ارتقای ۱۰۶ خوابگاه پیش بینی شد که هم اکنون ۸۳ خوابگاه آماده افتتاح است. همچنین ۲۳ خوابگاه تا اسفند ماه افتتاح می شود. 

مشاور وزیر علوم گفت: اگر نیمسال بعد شرایط کرونا مطلوب شود و دانشجویان بتوانند به دانشگاه بازگردند، از دستاوردهای این طرح استفاده می کنند.

وی درباره ظرفیت اسکان این خوابگاه ها، گفت: ظرفیت کلی اسکان این خوابگاه‌ها در طرح ۳۰-۳۰-۴۰ ، ۲۵ هزار و ۷۸۳ نفر است که اکنون ظرفیت ۱۷ هزار و ۵۲۸ نفر از این خوابگاه ها آماده بهره برداری است. میزان مشارکت دانشگاه‌ها و خیرین در این طرح ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و سهم صندوق رفاه دانشجویان هم ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

برچسب‌ها صندوق رفاه دانشجویان خوابگاه ناصر مطیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق رفاه دانشجویان خوابگاه ناصر مطیعی صندوق رفاه دانشجویان خوابگاه ناصر مطیعی اخبار کنکور صندوق رفاه دانشجویان خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عباسی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشجویان متقاضی برای ثبت نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت می‌توانند درخواست خود را در سامانه پکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی refah.swf.ir ثبت کنند. به گفته وی، مبلغ وام شهریه به ازای هر نیم سال تحصیلی ۳ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • خوابگاه دانشجویی ۵۰۰ نفره در گرگان کلنگ زنی می شود
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت