Web Analytics Made Easy - Statcounter

پادشاه عربستان دستوراتی را درباره تعیین و برکناری و ارتقای درجه تعدادی از مسئولان و وزرای سعودی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دستور ادغام وزارت مسکن با وزارت امور شهر و روستا و تغییر نام وزارتخانه به "وزارت امور شهر و روستا و مسکن" را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین ماجد بن عبدالله بن حمد الحقیل را به عنوان وزیر و مسئول این وزارتخانه تعیین کرد.

دستورات وی همچنین شامل برکناری فهد بن عبدالله بن عبداللطیف المبارک از سمتش به عنوان وزیر مشاور و عضو کابینه و برکناری احمد بن عبدالکریم الخلیفی، رییس بانک مرکزی عربستان و تعیین فهد بن عبدالله در این پست با درجه وزیر است.

پادشاه عربستان همچنین الخلیفی را به عنوان مشاور دفتر پادشاهی با رتبه وزیر تعیین کرد و دستور ارتقای سلیمان بن عبدالعزیز بن ابراهیم الیحیی، مدیرکل دفتر ویزا و مهاجرت را داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلمان بن عبدالعزیز عربستان پادشاه عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختر پادشاه اردن در تخریب پهپادهای ایرانی به اسرائیل کمک کرد؟ + تصاویر

زی‌سان: رسانه‌های حامی اسرائیل از روز گذشته مدعی شدند ‎سلمی، دختر ‎ملک عبدالله، پادشاه اردن در جریان حمله شب گذشته ‎ایران به ‎اسرائیل با پرواز بر فراز آسمان ‎اردن پنج پهپاد ایرانی را هدف قرار داده است. این دختر، شاهزاده سلما ۲۳ ساله فرزند سوم عبدالله دوم و ملکه رانیا است که در ژانویه ۲۰۲۰ در مراسمی که در کاخ آل حسینیه در امان پایتخت اردن برگزار شد نشان رسمی خلبانی را از پدرش دریافت کرد. شاهزاده سلما فارغ التحصیل از آکادمی معتبر نظامی سلطنتی بریتانیا است.

به گزارش فکت پرس؛ عکس منتشر شده از شاهزاده سلما (دختر پادشاه اردن)، مربوط به دسامبر ۲۰۲۳ و حضور او در نیرو‌های هوایی برای ارسال کمک به مردم جنگ‌زده فلسطین است.

۲۳ آذر ۱۴۰۲ بود که تصاویری از شاهزاده سلما در فضای مجازی منتشر شد که در توضیح آن آمده بود: نیرو‌های مسلح اردن پنجمین بار از تجهیزات پزشکی را با استفاده از چتر نجات به بیمارستان صحرایی اردن در نوار غزه ارسال کردند. خدمه این هواپیما تحت دستورات سلطنتی در حال پرواز بود، و شاهزاده سلما دختر ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن که دارای درجه ستوان یکم/خلبان در نیروی هوایی سلطنتی است، آنان را همراهی می‌کرد.


در آن روز خدمه هواپیمای نیروی هوایی سلطنتی توانستند جعبه‌های حاوی لوازم پزشکی و درمانی را برای تداوم کار بیمارستان تخلیه کنند.

البته این خبر فیک، باعث شد بسیارى از کاربران جهان عرب از این اقدام ملک عبدالله دوم خوششان نیاید و آنها را بر ضد مردم غزه و به دورویى و نفاق متهم کنند. این کاربران، ملک عبدالله دوم را با الفاظ بد خطاب مى کنند و کاربرى براى او نوشته بود یلعن ابوک: لعنت بر پدرت. 

طبق این شواهد، نتیجه‌گیری می‌شود بر اساس بررسی انجام شده، تصاویر دختر شاهزاده اردن متعلق به حضور در نیروی هوایی برای کمک به غزه است و ادعای حضور او در مقابله با پهپاد‌های ایران «نادرست» ارزیابی می‌شود.

منبع: عصر ایران

tags # اخبار جهان سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • تاکید سران اردن و بحرین بر دور کردن منطقه از تنش نظامی
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • آیا دختر پادشاه اردن در تخریب پهپادهای ایرانی به اسرائیل کمک کرد؟ + تصاویر