Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، پایگاه خبری و تحلیلی جهان نیوز تلاش خواهد کرد، برخی اخبار و تحلیل های که در رسانه‌ها به هر دلیلی پرداخته نشده را برای مخاطبین خود منتشر کند. بولتن جهان‌نیوز به برخی لایه‌های پنهان اخبار و رویدادهای سیاسی و فرهنگی ایران خواهد پرداخت. هفدهمین شماره بولتن جهان نیوز را در ادامه می‌خوانید:

تکاپوی انتخاباتی نزدیکان روحانی؟

اظهارات شفاف اخیر واعظی به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور و از نزدیکان وی در حزب اعتدال و توسعه در توبیخ فاصله گذاری اصلاح طلبان از دولت تدبیر و امید حاوی پیام جدی انتخاباتی نیز می تواند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واعظی در اینباره خطاب به اصلاح طلبان گفته است: «سال ۹۲ خود خاتمی تصمیم گرفت که عارف کنار برود. الان که وقت انتخابات شده حرف بی‌ربط می زنند. به جای تشکر از بکارگیری اصلاح طلبان در دولت، طلبکار شده‌اند».

با این وجود انتخابات ۱۴۰۰ در راه است و طبیعی است که حزب نزدیک به حسن روحانی نیز فعالیت های انتخاباتی جدی را در برنامه داشته باشد. از سوی خود در سخنان متعدد حاشیه ساز هفته های اخیر حسن روحانی نیز ردپای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دیده می شود.

حزب اعتدال و توسعه تاکنون موضع رسمی درباره انتخابات ۱۴۰۰ نداشته ولی چهره های اصلی این حزب منجمله محمدباقر نوبخت و محمود واعظی تحرکات سیاسی قابل توجهی داشته اند.  به اعتقاد برخی فعالین سیاسی فاصله گذاری اصلاح طلبان از دولت، می تواند سبب حضور مستقل حسن روحانی و دوستانش در انتخابات ۱۴۰۰ شود و آنها گزینه مستقلی برای ریاست جمهوری معرفی کنند.

از مجموعه مواضع و فعالیت های نزدیکان روحانی می توان برداشت کرد که گزینه مستقل و حتی ائتلافی آنها با اصلاح طلبان در حال حاضر علی لاریجانی خواهد بود. به اعتقاد ناظران سیاسی روی کارآمدن جوبایدن سبب فعالیت بیشتر و مستقل تر حزب نزدیک به حسن روحانی در انتخابات ۱۴۰۰ خواهد شد. 

دلیل اصرار خاتمی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰

محمد خاتمی فعالیت گسترده ای را برای انتخابات ۱۴۰۰ آغاز کرده است. فعالیت انتخاباتی وی با دوری وی از مسایل سیاسی در چنده ماه گذشته چندان همخوانی ندارد. ضمن اینکه در صورتی که بسیاری از چهره های اصلاح طلب به خاتمی و اصلاح طلبان توصیه می کنند که برای بازسازی چهره سیاسی و اجتماعی خود برای مدتی از فعالیت های انتخاباتی و سیاسی فاصله بگیرند، دلیل اصرار خاتمی برای ورود به انتخاباتی که احتمال شکست در آن بسیار بیشتر از هر زمانی دیگری است، چیست؟!

به اعتقاد برخی از فعالین سیاسی اصلاح طلب دلیل اصرار خاتمی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ مساله مرگ و زندگی برای جریان اصلاحات هست. این فعالین سیاسی معتقدند که اصلاح طلبان باید یا گزینه مستقل و یا گزینه ائتلافی در انتخابات داشته باشند و  کنار کشیدن از انتخابات مساوی با حذف شدن کامل از تحولات سیاسی و حکومتی خواهد بود. این چهره ها تاکید دارند که اصلاح طلبان در صورت کناره گیری از انتخابات نه تنها از تحولات و اثرگذاری در مسایل سیاسی و حکومتی حذف خواهند شد بلکه به جریانی همانند جبهه ملی تبدیل خواهند شد که هشت سال دیگر بسیاری از افکار عمومی دیگر یا شناختی از آنها ندارند و یا اساسا اثر سیاسی برایشان تصور نیست.

مهمترین مشکل کشور از منظر مردم

بر اساس یک نظرسنجی صورت گرفته شده  جواب مردم درباره مهمترین مشکل کشور ۷۰/۸ درصد مشکلات اقتصادی نظیر گرانی و بیکاری، ۸/۲ درصد مفاسد اقتصادی و اداری در دستگاههای دولتی، ۲ درصد تحریم و فشارهای خارجی، ۲ درصد تبعیض و بی عدالتی، ۰/۳ درصد کافی نبودن آزادی ها و عدم رعایت حقوق شهروندی، ۱۴/۹ درصد سایر موارد و ۱/۸ درصد بدون جواب بوده است.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روحانی خاتمی اصلاح طلبان انتخابات ۱۴۰۰ اصلاح طلبان حسن روحانی جهان نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حاشیه‌هایی از دیدار چهره‌های سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای با روحانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • احمدی نژاد از اسراییل به عنوان «کشور» یاد کرد
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • (ویدئو) حاشیه‌هایی از دیدار چهره‌های سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای با روحانی
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟