Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید سعیدی گفت: طوفان و سرمازدگی خسارت زیادی به محصولات جالیزی استان وارد کرده، با وجود اینکه نگرش بر هدایت کشاورزان به سمت بیمه محصولات کشاورزی است، اما صندوق بیمه محصولات کشاورزی پوشش کافی را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از خسارت بالای طوفان شن طی روزهای ابتدایی بهمن ماه جاری به بخش کشاورزی استان کرمان به ویژه محصولات زراعی و جالیزی خبر داد و اظهار کرد: بخش زیادی از محصولات جالیزی منطقه جازموریان و شهرستان رودبار جنوب آسیب‌ دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انسداد راه روستایی و قطع ارتباط محورهای اصلی “فهرج – زاهدان”، “ریگان – ایرانشهر”، “نرماشیر – بم”، “زهکلوت – دلگان” و”زهکلوت – رودبار جنوب” گفت: در شهرستان رودبار جنوب هم قطع برق ۲۶ روستا و انسداد راه ۳۰ روستا را داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان ابراز کرد: وزش باد و طوفان شن در منطقه شرق استان، دید افقی را به ۱۰ متر کاهش داد و در نتیجه مشکلاتی برای کامیون‌های عبوری منطقه و انحراف از مسیر را ایجاد کرد.

سعیدی به افزایش غلظت آلایندگی هوا در استان با وزش باد و طوفان شن اشاره و بیان کرد: شاخص آلایندگی هوا در شهرستان ریگان به ۵۰۰، راور به ۳۸۵ و شهرستان انار به ۲۳۴ رسید ضمن آنکه در شهر راور نیز قطع موقت برق و همچنین قطع ارتباط روستایی ۴۶ روستا در شهرستان ریگان را داشتیم.

وی ادامه داد: همزمان با تخریب محصولات جالیزی‌ها و صیفی‌جات، دو موج سرمازدگی هم در منطقه داشتیم که خسارت‌ حاصل از آن در حال برآورد است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان تصریح کرد: در راستای تثبیت شن‌های روان، ادارات کل منابع طبیعی شمال و جنوب اقدامات بسیار خوبی را از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای کنترل فرآیند بیابان‌زایی انجام دادند.

سعیدی عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال مطالعه ۲۵ هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی استان انجام و ۱۳۰۰ هکتار نهالکاری، ۲۵۰ هکتار جنگل‌کاری، احداث ۳۰۰ هزار مترمربع بادشکن بیولوژیک و ۴۵۰ هزار مترمربع بادشکن غیرزنده، ۵۳۷۷ هکتار گوراب و هلالی آبگیر، ۴۵۰ هکتار مالچ‌پاشی و ۵۴۴ هکتار بذکاری و بذرپاشی صورت گرفته است.

وی در پایان با بیان اینکه کرمان غبارخیزترین استان کشور است، خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت طوفان به جازموریان و زهکلوت است که اکثرا در حاشیه تالاب جازموریان کشاورزی می‌کنند ضمن آنکه خاک این منطقه هم ماسه بادی و رس است و با اندک نسیمی، خیزش گرد و غبار را داریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رودبار جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند

در پی وقوع سیلاب در جنوب استان کرمان، شهرستان‌های منوجان، رودبار جنوب، جیرفت و قلعه‌گنج دچار آبگرفتگی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی هلال احمر، تا ساعت ۱۸ امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ و همزمان با وقوع سیلاب در جنوب استان کرمان، چهار شهرستان منوجان، رودبار جنوب، جیرفت و قلعه‌گنج در استان کرمان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند.

بنا به این گزارش، تاکنون ۱۸ خانوار شامل ۷۵ نفر بر اثر سیل و آبگرفتگی دچار حادثه شدند و ۶۵ نیروی عملیاتی و ۱۲ خودروی آمبولانس و سواری به محل‌های آسیب‌دیده اعزام شده است.

کد خبر 745246

دیگر خبرها

  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • استاندار کرمان: سیل جنوب استان تلفات جانی نداشت
  • هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • ۴ شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند
  • آماده باش راهداران رودبار جنوب
  • سیل باعث تخلیه ۳ روستای جنوب استان کرمان شد
  • صدور هشدار قرمز؛ جنوب کرمان تخلیه شد!
  • تخلیه سه روستای جنوب کرمان!