Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به صورت تلفنی با «تمیم بن حمد ال ثانی» امیر قطر گفتگو کرد. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص مصالحه اخیر میان دوحه و ریاض بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، ماکرون در جریان این تماس تلفنی اعلام کرد که پاریس از آشتی دوحه و ریاض استقبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرف های فرانسوی و قطری همچنین در خصوص راهکارهای تقویت روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

اجلاس اخیر شورای همکاری خلیج فارس در حالی به اتمام رسید که سران عربستان سعودی و قطر توافق مصالحه با یکدیگر را به امضا رساندند. پس از امضای این توافق بود که مقامات دو طرف اعلام کردند که پروازهای دوجانبه به زودی از سرگرفته شده است.

عربستان سعودی درحالی تَن به مصالحه با قطر داد که بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی از این اقدام سران ریاض به عنوان «آشتی اجباری» با دوحه یاد کردند. با این حال، رسانه‌های وابسته به سعودی‌ها و در رأس آنها شبکه‌های «العربیه» و «الحدث» تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا نزد افکار عمومی از مصالحه سران آل سعود با مقامات دوحه به عنوان یک پیروزی و دستاورد بزرگ برای ریاض یاد کنند.

کد خبر 5130355 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: قطر فرانسه امیر قطر امانوئل ماکرون شیخ تمیم بن حمد آل ثانی عراق ایالات متحده امریکا جو بایدن بغداد دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی عربستان سعودی سوریه روسیه فلسطین ویروس کرونا ایران داعش آلکسی ناوالنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۲۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کاخ ریاست جمهوری فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد که ماکرون در تماس تلفنی با نتانیاهو گفته است که پاریس مصمم به جلوگیری از تشدید تنش منطقه‌ای است.

همچنین ماکرون در تماس با نتانیاهو اینطور ادعا کرده است که فرانسه مصمم به افزایش اقدامات علیه تلاش‌های ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه است.

رئیس جمهور فرانسه در جریان این تماس تلفنی تاکید کرده است که فرانسه در حال کار بر روی کاهش تنش بین اسرائیل و لبنان و همچنین خواستار یک آتش بس فوری و پایدار در غزه است.

گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟
  • سنگ تمام سران العین برای شکست دادن الهلال در ریاض
  • دیدار غیررسمی سران کانادا و لهستان برای کمک به اوکراین