Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیداری منطقه ای به حوزه قفقاز سفر کرده است در نخستین گام از این سفر صبح امروز در باکو با «الهام علیف» رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با تبریک پیروزی های اخیر به دولت و مردم جمهوری آذربایجان، بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه با استقبال از طرح پیشنهادی رئیس جمهور آذربایجان تحت عنوان ابتکار همکاری‌های منطقه ای ۶ جانبه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک و همکاری در همه زمینه هایی که به برقراری صلح،  ثبات و آرامش در منطقه کمک کند را اعلام کرد.

ظریف با اشاره به سفر موفقیت آمیز وزیر امور خارجه و همچنین معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان به کشورمان،  همکاری‌های فی‌مابین بویژه در حوزه های اقتصادی را آماده جهش ارزیابی کرد.

وی با ابراز خرسندی از نتایج برگزاری چهاردهمین دور اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت فعال در بازسازی مناطق آزاد شده خصوصا در زمینه های ساخت و ساز،  صدور خدمات فنی - مهندسی، برق و انرژی،  کشاورزی، کشت فرا سرزمینی،  مین روبی،  بازسازی مساجد و بناهای تاریخی را اعلام کرد.

«الهام علیف» رئیس جمهور آذربایجان نیز در این دیدار با قدر دانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در تحولات اخیر در منطقه، از سطح همکاری‌های فی‌مابین ابراز خرسندی کرد و فضای موجود برای توسعه مناسبات در همه زمینه ها خصوصا حوزه همکاری‌های اقتصادی را مثبت ارزیابی کرد.

وی با برشمردن پروژه های اقتصادی بین دو کشور، از حضور شرکت های ایرانی در بازسازی قره باغ استقبال کرد و با ابراز خرسندی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص ابتکار ۶ جانبه،  این پیشنهاد را به نفع صلح و منافع مشترک در منطقه ارزیابی کرد.

الهام علیف همچنین از برگزاری نشست های ٣ جانبه ایران- آذربایجان - روسیه و همچنین ایران - آذربایجان - ترکیه در آینده استقبال کرد.
در این دیدار علاوه بر وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان،  دستیار رئیس جمهور آذربایجان در امور سیاست خارجی نیز حضور داشت.

کد خبر 5130463 سید مهدی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد جواد ظریف الهام علی اف وزارت خارجه مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف اسحاق جهانگیری حسن روحانی هیئت دولت محمدجواد ظریف ایالات متحده امریکا سعید خطیب زاده محمد جواد ظریف صحن مجلس دونالد ترامپ پیام تسلیت ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا رئیس جمهور آذربایجان جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است

به گزارش قدس آنلاین حسین امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان یکشنبه شب در مکالمه تلفنی درخصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفت وگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این گفت وگو با قدردانی از تلاش ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور به عنوان سرمایه ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین تاکید کرد: خوشبختانه هماهنگی ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان
  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است