Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاح آئین نامه داخلی مجلس، از این پس قوه مقننه سرگرم روزمرگی نخواهد شد و در قالب یک برنامه هدف دار نسبت به کشور مسئولیت پذیرتر می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در تشریح اقدامات مرکز پژوهش‌ها برای ایجاد تحول در مجلس گفت: یک گروه اختصاصی برای آئین نامه و اسناد بالا دستی در زیر مجموعه معاونت جدید حقوقی و سیاسی این مرکز تشکیل شده که اصلاح اساسی آئین نامه داخلی مجلس را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: گروه دومی در معاونت اقتصاد و مدیریت مرکز پژوهش‌ها قرار دارد که ناظر به ارتقا و کارآمدسازی فرآیندها است که این دو گروه کار مشترکی با کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی آغاز کرده اند.

وی افزود: این دو گروه در حال دسته‌بندی نقطه نظراتشان برای اصلاح جدی آئین نامه کنونی هستند تا پس از نهایی شدن به کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی ارائه کنند.

زاکانی بیان کرد: جلسه‌ای با کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی داشتیم تا سطوحی از خاستگاه تغییر و تحول در مجلس را مرور کنیم و در حال پیگیری خروجی مشخص هستیم که بتواند فرآیندهای داخل قوه مقننه را شفاف و کارآمد کند.

وی ابراز کرد: متأسفانه بسیاری از فرآیندهای مجلس کارآمد نیست و به صورت سنتی از گذشته روال شده، در حالی که می‌توان آن‌ها را با استفاده از شرایط نوین امروزی جایگزین کرد تا شفافیت و کارآمدی برای مجلس به ارمغان بیاورد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس یادآور شد: با اصلاح آئین نامه داخلی مجلس، از این پس قوه مقننه سرگرم روزمرگی نخواهد شد و ضمن پیگیری کار خود، به صورت جدی در قالب یک برنامه هدف دار نسبت به کشور مسئولیت پذیرتر می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس مرکز پژوهش های مجلس آئین نامه داخلی قوه مقننه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش در دولت سیزدهم

به گزارش قدس آنلاین، نادر بذرافشان برگزاری حراج‌های شمش در دولت سیزدهم را یک اتفاق مثبت ارزیابی کرد و گفت: پیش از این اقدام، شمش از طریق شرکت‌هایی وارد کشور می‌شود و دولت اجازه داده بود که شمش‌ها در بازار فروخته شود در دولت سیزدهم مرکز مبادله طلا و ارز با رویکرد شفافیت و رقابت اقدام به برگزاری حراج‌های شمش کرد.

وی افزود: رسته‌های تولیدی و آب شده صنعت طلا اقدام به شرکت در این حراج‌ها کردند این امر باعث شد تا شمش‌های طلا به صورت مستقیم به دست تولید کننده واقعی برسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: برگزاری حراج‌ها نیاز تولیدکنندگان را فراهم کرد ضمن اینکه روند فرایند شمش طلا نیز مورد رصد قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این اتحادیه نقش نظارتی در برگزاری حراج‌های شمش را دارد گفت: هویت افراد در صنف طلا توسط این اتحادیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بذرافشان بیان داشت: قیمت‌های پایه شمش نیز از طریق شرکت‌های وارد کننده اعلام می‌شود و با حضور مسئولان بانک مرکزی و مرکز مبادله طلا و ارز نظارت‌ها صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: براساس شیوه نامه حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران شامل «فروشندگان عمده شمش طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر»، «تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر» و «خرده فروشان طلای آبشده دارای پروانه کسب مجاز و معتبر » هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • همدلی نیاکی‌ها و اسکی‌های لاریجان با آیین سنتی ورف چال؛ روزی که زنان پادشاهی می‌کنند
  • همدلی نیاکی‌ها و اسکی‌ها لاریجان با آیین سنتی ورف چال؛ روزی که زنان پادشاهی می‌کنند
  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش
  • شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش در دولت سیزدهم
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است