Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@07:36:07 GMT

فاصله تورمی دهک‌ها در دی‌ماه افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۳۱۰۲

ساعت24-فاصله تورمی دهک‌های مختلف هزینه‌ای در دی ماه به ۹.۵ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٩.٣ درصد) ٠.٢ واحد درصد افزایش داشته است.

مرکز آمار ایران شاخص قیمت مصرف کننده کل کشور بر اساس دهک‌های هزینه‌ای دی ماه ١٣٩٩ را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش نرخ تورم کل کشور در دی ماه ١٣٩٩ برابر ۳۲.۲ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٢٩.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٨ درصد برای دهک اول تا ٣٩.٣ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٢٨.٥ درصد برای دهک دهم تا ٣٢.٨ درصد برای دهک دوم است. هم چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ٢٦.٩ درصد برای دهک اول تا ٤٢.١ درصد برای دهک دهم است.

فاصله تورمی دهک‌ها

بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ۹.۵ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٩.٣ درصد) ٠.٢ واحد درصد افزایش داشته است.

فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ۰.۳ واحد درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ١.٢ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: فاصله تورمی دهک ها نسبت به ماه قبل درصد برای دهک واحد درصد گروه عمده هزینه ای دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران امروز در چهاردهمین نشست این دور از هیأت نمایندگان به موضوع بحث ساماندهی تعطیلات آخر هفته و مصوبه اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس درباره تعطیل شدن روز پنج‌شنبه اشاره کرد و گفت: با وجود همه تلاش‌هایی که فعالان اقتصادی بخش خصوصی، اتاق‌های بازرگانی و تشکل‌ها درباره تغییر قانون تعطیلات انجام دادند و خواستار تعطیلی روز شنبه در تقویم به جای پنج‌شنبه شدند؛ متأسفانه آنچه کمیسیون اجتماعی مجلس تدوین و تصویب کرده تعطیلی پنجشنبه و جمعه است.

وی افزود: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس استدلال کرده‌اند که نظر دولت هم تعطیلی پنجشنبه و جمعه است و این احتمال وجود دارد که در چند روز آینده این موضوع به صحن علنی مجلس برای رأی‌گیری و تصویب نهایی برود.

رئیس اتاق تهران تصریح کرد: از همه اعضای هیأت نمایندگان می‌خواهم به هر شکلی که با مجلس و نمایندگان ارتباط دارند این موضوع را پیگیر شوند که روزهای تعطیل پایان هفته به جمعه و شنبه تغییر کند. اتاق تهران هم از تمامی مسیرهای موجود پیگیر این مساله است.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی روز پنجشنبه و فاصله بیشتر ایران با اقتصاد جهانی، مبانی اقتصادی کشور را در این شرایط بحرانی و آن هم در سالی که جهش تولید مدنظر قرار گرفته بر هم خواهد زد.

کد خبر 6080046 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • مصباحی مقدم: انتظارات تورمی مهم‌ترین عامل افزایش تورم است
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، به‌زودی سقوط می‌کند
  • پیش‌بینی یک فعال اقتصادی: دلار به زودی به این عدد می‌رسد
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، بزودی سقوط می‌کند
  • افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه
  • افزایش ۲۳ درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در ۱۴۰۲
  • قیمت عمده انواع میوه و سبزی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول