Web Analytics Made Easy - Statcounter

واتس‌اپ چندین هفته پیش از تغییر سیاست‌هایش خبر داد که انتقاد بسیاری به همراه داشت.

به گزارش برنا؛ واتس‌اپ چندین هفته پیش از تغییر سیاست‌هایش خبر داد که انتقاد بسیاری به همراه داشت. این انتقادها و ریزش کاربران باعث شد این پیام‌رسان اعمال سیاست‌های جدید را سه ماه به تعویق بیندازد، با این حال این تصمیم هم نتوانسته مانع مهاجرت کاربران به برنامه‌های دیگر مانند سیگنال و تلگرام شود و میلیون‌ها کاربر به سراغ این دو اپ رفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واتس‌اپ تنها در چندین هفته میلیون‌ها کاربر خود را از دست داد

سیاست‌های جدید واتس‌اپ باعث شد میزان دانلود روزانه آن نصف سیگنال و تلگرام شود و حالا مشخص شده این دو پیام‌رسان با شمار بالای کاربران جدید مواجه شده‌اند. طبق اطلاعات کمیته امور داخلی پارلمان بریتانیا، سیگنال در سه هفته اول ژانویه در سطح جهان موفق به جذب ۷.۵ میلیون کاربر شده و در این همین بازه زمانی، ۲۵ میلیون نفر پیام‌رسان تلگرام را انتخاب کرده‌اند.

این رشد کاربران به ضرر واتس‌اپ تمام شده و طبق اعلام شرکت تحلیل بازار «App Annie»، واتس‌اپ که در ۱۲ دی در رده هشتم اپ‌های پردانلود بریتانیا قرار داشت، در تاریخ ۲۳ دی به رده بیست و سوم سقوط کرده. در مقابل سیگنال که در تاریخ ۱۷ دی حتی در جمع ۱۰۰۰ برنامه پردانلود بریتانیا قرار نداشت، در تاریخ ۲۰ دی در صدر این فهرست قرار گرفته است.

مدیر سیاست عمومی واتس‌اپ در اروپا، خاورمیانه و آفریقا به کمیته امور داخلی گفته که مهاجرت کاربران مربوط به تغییر سیاست‌های این پیام‌رسان می‌شود. به گفته وی، این بروزرسانی به دنبال انجام دو کار است: فعالسازی یک مجموعه قابلیت‌های جدید برای کسب و کارها و شفافیت بیشتر درباره سیاست‌های قبلی این پیام‌رسان.

با وجود اینکه واتس‌اپ تا به امروز چندین بار دست به شفاف‌سازی زده و حتی با وجود مخالفت دولت هند، در روزنامه‌های مطرح این کشور تبلیغات کرده، هنوز کاربران به سیاست‌های جدیدش اعتماد ندارند. این پیام‌رسان اعلام کرده شرایط جدید استفاده از آن به معنای تاثیرگذاری روی حریم خصوصی پیام‌های کاربران نیست.

واتس‌اپ تنها در چندین هفته میلیون‌ها کاربر خود را از دست داد

مدیر بررسی بازار App Annie، «امیدر قدرتی» چنین مهاجرت سریعی را مهم اعلام کرده:

    «این نوع تغییرات در پیام‌رسان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی غیرمعمول نیست. با توجه به ماهیت برنامه‌های اجتماعی و نحوه انجام کارهای اصلی شامل برقراری ارتباط با دیگران، رشد آن‌ها می‌تواند بر اساس رویدادهای جاری، خیلی سریع باشد. در سال‌های گذشته شاهد افزایش تقاضا برای پیام‌رسان‌ها با قابلیت رمزگذاری پیام‌ها و اپ‌ها با تمرکز روی حفظ حریم خصوصی بوده‌ایم.»

به گفته قدرتی کاربران مدت‌هاست به استفاده از برنامه‌هایی که به حریم خصوصی افراد احترام می‌گذارند، علاقه‌مند شده‌اند. این برنامه‌ها بطور متوسط ۳۰ درصد کاربران فعال بیشتری دارند و برنامه‌هایی مانند تلگرام، سیگنال و واتس‌اپ ویژگی‌های امنیتی مانند رمزگذاری سرتاسری و پیام‌های ناپدیدشونده در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

با توجه به گزارش‌ها، به نظر نمی‌رسد واتس‌اپ با به تعویق انداختن تاریخ اعمال سیاست‌هایش بتواند از ریزش بیشتر کاربران جلوگیری کند و احتمالا در آینده تلگرام و سیگنال موردتوجه بیشتری قرار می‌گیرند. تلگرام به لطف جذب کاربران جدید، حالا بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واتساپ پیام رسان چندین هفته برنامه ها واتس اپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاربران آیفون مراقب حملات فیشینگ جدید باشند

 به گزارش تابناک، زومیت نوشت: براساس گزارش KrebsOnSecurity،‌ باگ ویژگی بازنشانی گذرواژه‌ی اپل کاربران را در معرض حملات فیشینگ قرار داده است.

چندین کاربر اپل مورد حمله قرار گرفته‌‌اند و در طی این حملات تعداد بی‌شماری اعلان یا پیام‌های احراز هویت دریافت کردند تا برای رهایی از این پیام‌ها، مجبور به تأیید تغییر رمزعبور اپل آیدی خود شوند.

مهاجمان نه‌تنها گوشی آیفون بلکه اپل واچ و مک بوک را نیز مورد حمله قرار می‌دهند. آن‌ها پیام‌های تغییر رمز عبور را به‌طور مداوم در سیستم نمایش می‌دهند، با این امید که شخص مورد نظر سرانجام اشتباهاً یکی از درخواست‌ها را تأیید کند یا برای رهایی از اعلان‌ها روی دکمه‌ی پذیرش ضربه بزند.

گزینه تایید یا عدم تایید برای بازنشانی رمزعبور اپل
اگر کاربر به‌طور عمدی یا اشتباهی روی دکمه‌ی پذیرش ضربه بزند، مهاجم می‌تواند رمزعبور اپل آیدی کاربر را تغییر دهد و حساب کاربری او را از دسترس خارج کند. باتوجه به اینکه درخواست‌های رمز عبور، اپل آیدی فرد را مورد هدف قرار می‌دهند، روی همه‌ی دستگاه‌های کاربر ظاهر می‌شوند.

اعلان‌ها باعث می‌شوند تا زمانی که تمام پیام‌های پاپ‌آپ حذف نشده‌اند، دستگاه‌های اپل بلااستفاده باقی بمانند. برخی از کاربران اعلام کردند بعد از اینکه در بیش از ۱۰۰ اعلان روی گزینه‌ی Don't Allow کلیک کردند، توانستند از دستگاه خود استفاده کنند.

 
هنگامی که مهاجمان نمی‌توانند شخص را وادار به انتخاب گزینه‌ی Allow کنند، سراغ برقراری تماس تلفنی ساختگی می‌روند. مهاجمان ادعا می‌کنند که از این حمله اطلاع دارند و سعی می‌کنند رمزعبور یک‌بار مصرفی را که هنگام تلاش برای تغییر رمزعبور به شماره‌تلفن کاربر ارسال شده است، دریافت کنند.

به‌نظر می‌رسد این حملات به دسترسی مهاجمان به آدرس ایمیل و شماره‌تلفنی که کاربر در اپل آیدی خود استفاده کرده است، ربط دارد و باتوجه به بررسی‌های انجام‌شده، مهاجمان از صفحه‌ی ویژه‌ی اپل برای فراموشی رمزعبور اپل آیدی، بهره می‌برند. این صفحه به ایمیل یا شماره‌تلفن ثبت‌شده در اپل آیدی و همچنین حل کپچا نیاز دارد.

هنگامی که کاربر آدرس ایمیل را وارد می‌کند، دو رقم آخر شماره‌تلفن مرتبط با حساب اپل او نیز نمایش داده می‌شود و با ثبت ارقام باقی‌مانده و انتخاب گزینه‌ی ارسال، هشدار سیستمی نمایش داده می‌شود.

 
هنوز مشخص نیست که مهاجمان چگونه از این سیستم برای ارسال چندین پیام به کاربران استفاده کرده‌‌اند؛‌ اما به‌نظر می‌رسد که این باگ برای مهاجمان بسیار سودمند باشد.

دارندگان دستگاه‌های اپل که موردحمله قرار گرفته‌اند باید حتما روی گزینه‌ی Don't Allow کلیک کنند و همه‌ی درخواست‌ها را ببندند و درنظر داشته‌ باشند که اپل هرگز برای دریافت کد یک‌بار مصرف تماس نمی‌گیرد.

دیگر خبرها

  • آموزش: کاربردی‌ترین ترفندهای واتس‌اپ
  • مسکو: تلگرام برای مقاصد تروریستی استفاده می‌شود
  • تلگرام برای مقاصد تروریستی استفاده می‌شود
  • کاربران آیفون مراقب حملات فیشینگ جدید باشند
  • اختلال در عملکرد پیام رسان بله برطرف شد
  • قابلیت تعامل با تلگرام و سیگنال به واتس‌اپ اضافه می‌شود
  • دریافت رایگان سرویس پریمیوم تلگرام؛ یک کابوس امنیتی!
  • استفاده رایگان از تلگرام پولی به کابوس تبدیل شد
  • حکم فیلتر تلگرام در اسپانیا متوقف شد
  • هشدار: تلگرام پریمیوم رایگان را فعال نکنید