Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین کنگره آسیایی ـ آفریقایی مایکوباکتریولوژی از سوی مرکز تحقیقات مایکوباکتریولوژی و پژوهشکده سل و بیماری های ریوی دکتر مسیح دانشوری به صورت وبینار برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، این کنگره از 8 تا 10 بهمن ماه به صورت آنلاین با حضور اساتید و محققان داخل و خارج از کشور برگزار می شود.

ارتباط سل نهفته با کووید-19، ارتباط فعال شدن سل به همراه آلودگی با کووید-19، بررسی تست‌های جدید و آزمایش‌های تشخیصی جهت تشخیص سریع نوع مقاوم بیماری سل، مشارکت حداکثری دانشجویان، اساتید و فعالان حوزه بهداشت و سلامت در کنترل بیماری سل، جهت‌دهی زمینۀ تحقیقات، تولیدات و دستاوردهای علمی فعالان این عرصه، پیشرفت، ارزیابی و ارتقاء مداوم تجهیزات و امکانات آزمایشگاه‌های منطقه ای، کشوری و فراکشوری و آشنایی با روش های تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌های مایکوباکتریومی غیرسلی از اهداف برگزاری سومین کنگره آسیایی- آفریقایی مایکوباکتریولوژی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقه مندان از سراسر کشور اعم از واحدهای دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری می توانند به صورت رایگان در این کنگره شرکت کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، برای ثبت نام در این کنگره می توان به آدرس https://live.ijmyco.org مراجعه کرد، همچنین سایت کنگره به آدرس www.aasmcongress.ir در دسترس علاقه مندان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس سل بیمارستان مسیح دانشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقی که بعد از عدم مصرف نمک یددار در بدنتان می‌افتد

آفتاب‌‌نیوز :

رییس انجمن متخصصین غدد ایران گفت: عدم مصرف نمک یددار برای هر خانواده این خطر را دارد که اختلالات رشد ذهنی، هوشی و عصبی در فرزندان آن‌ها ظاهر شود.

به نقل از انجمن متخصصین غدد، دکتر فریدون عزیزی رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رئیس انجمن متخصصین غدد ایران در نشست خبری کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم اظهار کرد: آنچه در این کنگره مورد نظر است این است که تازه‌های بیماری‌های غدد درون ریز و نحوه و تشخیص و درمان آنان مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: می‌توانیم اعلام کنیم یکی از رشته‌های طب مادر یا طب داخلی هستیم که به عنوان فوق تخصص عهده دار بررسی غدد هستیم. تعداد فوق تخصصین غدد بالینی از ۱۶ نفر در سال ۶۶ به ۵۱۱ نفر در سطح کشور رسیده است که اکنون برای تهران برای هر ۱۰۰ هزار نفر یک نفر فوق تخصص داریم.

رئیس انجمن متخصصین غدد ایران، به تاثیر منفی برخی از توصیه‌های غیر کارشناسی فضای مجازی بر سلامت جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی در زمینه بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم باور‌های غلطی است که متاسفانه از طریق فضای مجازی در اختیار مردم ما قرار می‌گیرد.

وی گفت: مصرف نمک‌های غیریددار با اسامی نمک‌های سنتی، آبی، صورتی و ... سبب شده که درصدی از خانواده‌های ایرانی از منافع نمک یددار بهره‌مند نشوند و توجه به این امر مهم است.

این استاد دانشگاه افزود: در سی سال گذشته مصرف نمک یددار سبب شد که کمبود ید جامعه برطرف شود و عوارضی مانند اثر کمبود ید در رشد عصبی و ذهنی جنین و کودکان و نوجوانان از بین برود و همچنین در این سال‌ها ۹۰ میلیون ضریب هوشی به کودکان و نوجوانان اضافه شده، از بروز ۳۰ میلیون گواتر و هزاران اعمال جراحی تیروئید پیشگیری شده است.

عزیزی ادامه داد: عدم مصرف نمک یددار برای هر خانواده این خطر را دارد که اختلالات رشد ذهنی، هوشی و عصبی در فرزندان آن‌ها ظاهر شود و اختلالات دیگر کمبود ید مانند کم کاری تیروئید و بزرگ شدن حجم تیروئید مجددا ظاهر شود و به خانواده‌ها اکیدا توصیه می‌شود که فقط و فقط از نمک‌های تصفیه شده یددار استفاده کنند.

رئیس انجمن متخصصین غدد ایران اعلام داشت: برای پیشگیری از بروز پوکی استخوان موارد زیادی توصیه می‌شود که مهمترین آن‌ها دریافت کافی کلسیم و ویتامین D (دی) و فعالیت بدنی مناسب است، متاسفانه با اخبار نامناسب ناشی از مواد مضر در شیر و نیز گران بودن قیمت لبنیات، بسیاری از خانوار‌ها و به ویژه خانم‌ها که در معرض بیشتر پوکی استخوان هستند شیر مصرف نمی‌کنند و مصرف لبنیات نیز به حداقل رسیده است.

عزیزی ادامه داد: کمبود ویتامین D نیز در همه کشور‌ها شایع شده، زیرا بدن انسان کمتر در معرض تابش اشعه خورشید قرار می‌گیرد و این امر در کشور ما نیز در زمه عوامل تشدید پوکی استخوان است. حال آن که با مصرف یک قرص ۵۰ هزار در واحد در ماه و یا مصرف روزانه قرص‌های ۱۰۰۰-۲۰۰۰ واحدی می‌توان ویتامین D کافی دریافت کرد. پیش بینی می‌شود که شیوع پوکی استخوان در حال افزایش باشد؛ لذا توصیه می‌شود که دریافت کلسیم از طریق مصرف شیر و لبنیات و مصرف ویتامین D را همه افراد جامعه و به ویژه دختران و زنان بسیار جدی بگیرند.

در ادامه، محمد هاشمی دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم گفت: این کنگره چهاردهمین کنگره است که محور‌های آن شامل تمام بیماری‌های این حوزه است؛ این حوزه شامل دو بخش فوق تخصصی و پزشکی حوزه‌ای است که از دید مخاطب عام به بیماری هورمونی شناخته می‌شود.

وی افزود: غددی که با این حوزه تخصصی مرتبط است در این کنگره بررسی می‌شوند؛ این غدد از غده هیپوفیز گرفته که تنظیم کننده سایر غدد‌ها است تا غدد تیروئید، لوزوالمعده و غدد جنسی در این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مدیر پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: این کنگره واجد امتیاز بازآموزی برای گروه‌های ذی نفع است و ۱۴.۷۵ امتیاز برای این کنگره درنظر گرفته شده است. کنگره امسال نمایشگاه جانبی نیز دارد امسال ۵۷ سخنران داریم که از اساتید برجسته کشور و بین المللی هستند، ۱۴ سمپوزیوم و ۷ سخنرانی جامع در کنگره امسال داریم. ۲۲۶ مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده است که از این بین ۲۴ مقاله به صورت ارائه شفاهی پذیرفته شدند، برخی از مقاله‌ها رد و برخی به عنوان پوستر در کنگره امسال به نمایش در می‌آیند. از کشور‌های آمریکا و کشور‌های اروپایی سخنران بین المللی داریم همچنین از آسیای جنوبی، هند و سنگاپور در کنگره امسال سخنرانی خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه 1403 در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • اقتصاد به‌صورت واقعی به مردم واگذار شود
  • اتفاقی که بعد از عدم مصرف نمک یددار در بدنتان می‌افتد
  • کنگره شعر توس تا نیشابور برگزار می‌شود
  • آغاز سومین دوره مسابقات کشتی جام موحد در بابلسر
  • نشست «تبیین علل و نتایج پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی» در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد