Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: احداث کورت‌های شیشه‌ای نقش مهمی در گرفتن میزبانی پیکارهای قاره‌ای و جهانی و همچنین توسعه اسکواش دارد.

«مهدی علی‌نژاد» روز دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی کورت‌های اسکواش در باشگاه انقلاب اظهار داشت: فدراسیون جهانی برای اهدای میزبانی‌ها به هر کشوری، استانداردهایی دارد و باید در آن کشور ۱۴ کورت  و یک مین کورت شیشه‌ای وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط را در ایران نداشتیم و خوشبختانه با این کلنگ‌زنی و مشارکت بخش خصوصی قرار است این مجموعه ظرف ۶ ماه ساخته و این مشکل برطرف شود.

وی افزود: این کورت‌ها در توسعه اسکواش در کشور و اخذ میزبانی‌های قاره‌ای و جهانی نقش بسزایی خواهد داشت و از فدراسیون اسکواش و همکاران آن و نیز شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، تشکر می‌کنیم که در این موضوع نقش بسزایی داشتند. امیدوارم تا ۶ ماه آینده شاهد افتتاح این مجموعه باشیم.

علی‌نژاد ادامه داد: اختصاص زمین برای ساخت کورت‌ها و توافقات شکل گرفته شده، از حمایت‌های ورزارت ورزش است. هر چند وزارت ورزش در بخش تسهیلات هم به این فدراسیون کمک می‌کند اما سرمایه‌گذاری این موضوع  با بخش خصوصی است. این باعث افتخار و مباهات است که فدراسیون اسکواش چنین جذب سرمایه‌ای را انجام داده است.

وی یادآور شد: ظرفیت‌های قانونی خوب در رابطه با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده است و این آمادگی را داریم تا در صورت تمایل مشارکت بخش خصوصی از طریق استان‌ها و فدراسیون‌ها قراردادهای منصافنه‌ای فراهم کنیم تا بتوانند سرمایه‌گذاری کنند. در قانون دیده شده که می‌توان طرح نیمه‌کاره را به بخش خصوصی واگذار کنیم  تا با تکمیل طرح،  مالکیت نیز به آنان واگذار شود.

به زمین بازی اسکواش کورت (court) گفته می‌شود و در ۲ نوع انفرادی (۲ نفره) و دوبل (۴ نفره) بازی می‌شود و هر کورت شامل ۴ دیوار است که ورزشکاران می‌توانند در داخل اتاقکی شیشه‌ای باشند و هر۴ دیوار جزو محدوده زمین بازی است.  اسکواش به وسیله ۲ نفر به صورت انفرادی یا به صورت چهار نفره (دوبل) در زمین یا کورت که دارای ۴ دیوار است، برگزار می‌شود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بخش خصوصی کورت ها شیشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای اخراج دایی و حضور احمدی‌نژاد در رختکن تیم ملی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی ایران روز ۸ فروردین ۱۳۸۸ با سرمربیگری علی دایی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ به مصاف عربستان رفت و شکست تلخی را مقابل این تیم متحمل شد و امروز هم سالگرد همان بازی تاریخی است. یکی از نکات مهم این مسابقه حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور وقت در ورزشگاه آزادی بود که حواشی زیادی را در پی داشت. علی دایی در سال‌های اخیر بارها مدعی شده که افرادی خارج از فدراسیون فوتبال در برکناری‌اش از هدایت تیم ملی نقش داشتند و معتقد است راه ندادن احمدی‌نژاد به رختکن تیم ملی یکی از دلایل مهم برکناری او بوده است.

در طرف مقابل اما علی کفاشیان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال کاملا منکر این ماجرا شده و می‌گوید احمدی‌نژاد اصلا قصد حضور در رختکن را نداشته است. با این حال او هم تایید کرد که برکناری دایی از بالا ابلاغ شد و تصمیم فدراسیون فوتبال نبود.

کفاشیان چندی پیش در گفت و گو با خبرآنلاین درباره این ماجرا صحبت کرد: «نه آقای احمدی نژاد نمی خواست به رختکن برود. خود او خیلی فوتبالی بود و به بازیکنان زیاد می‌رسید. من یادم نمی‌آید که قصد چنین کاری را داشته باشد و انقدر فوتبالی بود که درک این را داشته باشد بین دو نیمه نباید به رختکن برود. ما باختیم و تمام شد و بعد بازی داشت به من و آقای علی آبادی دلداری داد که ناراحت نباشید بازی برد و باخت دارد. حتی زمانی که معاون سازمان تربیت بدنی بودم و آقای احمدی‌نژاد شهردار بود، در بازی با بحرین ما در ورزشگاه آزادی حضور داشتیم. من هم اصلا شناختی از فوتبال نداشتم. چون آقای مهرعلیزاده و احمدی‌نژاد باهم مشکل داشتند، احمدی‌نژاد کنار من نشست. در طول ۹۰ دقیقه بازی ایشان مدام در حال صحبت بود که باید این بازیکن را تعویض کند و مدام بازی را تحلیل می‌کرد. بعد من آن بازیکن را اصلا نمی‌شناختم.»

او در خصوص اخراج دایی و ادعای او در خصوص دخالت‌های بیرونی گفت: «بله به نوعی این جمله درست است. البته هیئت رئیسه این انتخاب را مصوب کرد، می توانستیم نکنیم. انتخاب من آقای کلمنته بود و نظرم سرمربی خارجی بود. هر کس یک حرفی را میزد و من تازه آمده بودم و گیج بودم. این واقعیت است که آقای علی آبادی و احمدی نژاد برای آمدنش از علی دایی حمایت کردند و در رفتنش هم چنین اتفاقی افتاد.»

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888760

دیگر خبرها

  • بردسکن میزبان مسابقات کشتی نونهالان خراسان رضوی است
  • مسابقات انتخابی کوراش بزرگسالان خراسان شمالی برگزار شد
  • ماجرای اخراج دایی و حضور احمدی‌نژاد در رختکن تیم ملی
  • ارتباط موثر با فدراسیون جهانی نقطه قوت فدراسیون در سال گذشته بود
  • آمادگی شیراز برای میزبانی از رقابت های آسیایی هندبال
  • فرآیند ساخت بطری شیشه‌ای در کارخانه بزرگ کره جنوبی (فیلم)
  • مازندران میزبان ۳ رویداد تنیس کشور
  • مازندران میزبان تورجهانی تنیس شد
  • تنیس مقدماتی جهان؛ پسران ایران به مصاف چین تایپه رفتند
  • جودوکار کردستانی به اردوی نهایی تیم ملی جودو دعوت شد