Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@20:18:26 GMT

اسلامی: خجالت زده مردم هستیم

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۳۲۰۴

اسلامی: خجالت زده مردم هستیم

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از فرسودگی بالای ناوگان مینی بوس بین شهری و اشاره به کاهلی در تولید اتوبوس، گفت: خجالت زده مردم در بخش مینی بوس هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسلامی در آیین تحویل خودروهای نو ناوگان سواری کرایه بین شهری کشور اظهار کرد:امروز این وعده محقق شد و مراسم طرح نوسازی حمل و نقل جاده ای کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ما هم خودرو مهم است که بایستی الزامات کیفی و ایمنی را برخوردار باشد و هم زیر ساخت راه‌ها بایداستاندارد و ایمن باشد که مردم و وسایل حمل و نقل سفرهای ایمنی و کیفیت را داشته باشند.

وی ادامه داد: با وجود گرفتاری ها و مسائل مختلف د ر این سال‌ها تمام سعی ما این بوده که با استفاده حداکثری از فرصت ها و منابع نسبت به بهسازی و توسعه زیرساخت ها و ناوگان اقدامات لازم را انجام دهیم. تا پایان دولت دوازدهم طول خطوط ریلی کشور حداقل ۵۰ درصد افزایش یابد و یک رکورد است که در یک دوره اتفاق می افتد.   وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در بخش آزادراهی حداقل ۵۰ درصد افزایش می یابد در حوزه بزرگراه ها از ۱۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر در ابتدای دولت تا پایان دولت دوازدهم  به ۲۲ هزار کیلومتر خواهیم رسید که یک تحول بزرگ طرح احداث بزرگراهی است.   اسلامی در ادامه به وضعیت حمل و نقل جاده ای مسافری اشاره کرد و افزود: عمر متوسط ناوگان سواری کرایه بین شهری ۱۱ سال و عمر فرسودگی این ناوگان ۱۰ سال است. یعنی جوانترین ناوگان حمل و نقل مسافری جاده ای در کشور داریم.امسال ۷۰۰ دستگاه تا پایان سال نوسازی می‌شود و تا پایان دولت دوازدهم ۳ هزار دستگاه نوسازی می شود.   وی با بیان این که ۷۰ درصد مبلغ مورد نیاز برای تامین خودرو از طریق تسهیلات بانکی تامین می‌کند، یادآور شد: مردم در دوران کرونا  از  سواری‌های کرایه بین شهری بیشتر استفاده کرده‌اند حمل و نقل جاده ای مسافری سالانه حدود ۲۸ میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند که نشان می‌دهد کیفیت رانندگان و ناوگان بالاست امیدواریم بتوانیم خودروهای با کیفیت تر و رفاه بیشتر راننده و سرنشین را با همت خودروسازان داخلی فراهم کنیم.   وی با اشاره به این که مردم  در بخش مینی بوس بین شهری نمی توانند از خودروهای خوب استفاده کنند، اظهار کرد: در این بخش خجالت زده مردم هستیم. در نوسازی اتوبوس برنامه ها به تاخیر افتاده است و به سن فرسودگی نزدیک شدیم که قابل قبول نیست و امیدواریم کارخانجات تولیدکننده اتوبوس بین شهری احتمال احتمال متفاوتی را در این زمینه از خود نشان دهند.   انتهای پیام    

منبع: دانا

کلیدواژه: حمل و نقل تا پایان بین شهری جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان بوشهر دارای اضافه بودند

به گزارش خبرنگار مهر، بابک کاوه ئیان صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۴۶ فقره تخلف اضافه تناژ ناوگان باری در سال گذشته شناسایی و اعمال قانون شده که در مقایسه با سال قبل‌تر از نظر وزنی ۲۰ درصد و از نظر تعداد ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بر اساس سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان در سال گذشته دارای اضافه بار بوده‌اند.

کاوه ئیان با اشاره به اینکه افزایش تناژ به شدت زیر ساخت راه و ایمنی جان مردم را در استان به مخاطره می‌اندازد، اظهار داشت: در این راستا شناسایی و برخورد با متخلفین اضافه تناژ در سال گذشته با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت و این روند امسال نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: اضافه تناژ ناوگان، علاوه بر اینکه سیستم ترمز خودرو را به مخاطره می‌اندازد و در صورت برخورد با خودروهای سواری حادثه آفرین است، زیرساخت جاده‌ای را نیز به شدت تخریب می‌کند.

نظارت بر اضافه تناژ ناوگان

کاوه ئیان یادآور شد: بیشترین اضافه تناژ مربوط به ناوگان حمل مصالح ساختمانی است که در محورهای مواصلاتی بوشهر-برازجان، برازجان- دالکی و جاده‌های پیرامونی شهرهای کنگان، دیر و خورموج رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: نظارت بر اضافه تناژ ناوگان در قالب گشت‌های مشترک با پلیس راه و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا در کلیه محورها به خصوص مبادی بارگیری معادن و پاسگاه‌های پلیس راه انجام می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر تصریح کرد: همچنین از طریق نظارت و کنترل ناوگان باری توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری (معادن)، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اضافه تناژ صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: ناوگان باری که فاقد بارنامه یا دارای اضافه تناژ باشند، با همکاری پلیس راه مشمول توقیف وسیله نقلیه، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان می‌شوند.

کد خبر 6086210

دیگر خبرها

  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان بوشهر دارای اضافه بودند
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود
  • ثبت رکورد جدید جابه جایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل کردستان
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • شهردار اصفهان راهبرد انتصابات اخیر را تبیین کند
  • کاهش زمان انتظار در ایستگاه‌های خط واحد شهر یزد