Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@13:41:31 GMT

انتقاد عفو بین الملل از شرایط زندان‌های مصر

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۳۲۶۰

انتقاد عفو بین الملل از شرایط زندان‌های مصر

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی در دهمین سالروز وقایع بهار عربی، شرایط بد زندان‌های مصر را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد، هزاران تن ماه‌ها یا سال‌ها در شرایط غیر انسانی در بسیاری از موارد در زندان‌های پرازدحام و شلوغ بازداشت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش این سازمان، زندانیان در مصر غذای غیر بهداشتی دریافت می‌کنند و در سلول‌های تاریک و با تهویه بد و نامناسب هوا در شرایط غیر بهداشتی نگه داشته می‌شوند.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که مراقبت بهداشتی ناکافی در زندان‌ها، زندانیان را مجبور می‌کند بدون دلیل و انگیزه رنج ببرند و گاهی اوقات احتمالا این رنج‌ها منجر به فوت برخی از زندانیان می‌شود.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد، در گزارش خود تجربه دستگیری ۶۷ تن را مستندسازی کرده است که ۱۰ تن از آنها در بازداشت و دو تن دیگر نیز کمی پس از آزادی در ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ فوت کردند.

مسئولان مصر هنوز به این گزارش سازمان عفو بین‌الملل واکنش نشان نداده‌اند.

دولت مصر گزارش‌ها درخصوص شکنجه و وضعیت بد زندان‌ها را قبول نمی‌کند و آنها را «شایعات منفی» تلقی می‌کند.

وزارت کشور مصر پیشتر کلیپ ویدیویی از زندان "طره" واقع در قاهره منتشر کرد که نشان می‌داد زندانیان با جدیدترین استانداردهای پزشکی در حال معالجه هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان عفو بین الملل مصر سازمان عفو بین الملل زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان

 رئیس کل دادگستری کردستان اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان کردستان با دارا بودن ۴۶ کارگاه فعال در حوزه‌های، کشاورزی، دامداری، محصولات گلخانه ای، پرورش قارچ، پرورش ماهی، انواع رشته‌های صنایع دستی، قالی بافی، مونتاژ انواع لامپ‌های کم مصرف، بلوک زنی و ... به صورت خودگردان، مشارکت یا واگذاری به کارآفرین و همچنین اعزام زندانیان به مراکز صنعتی و دولتی برای یک‌هزارو ۲۴۸ نفر از زندانیان اشتغال ایجاد کرده است.

 به گفته حجت الاسلام سیدحسین حسینی، ۵۷۰ نفر از این افراد به صورت اعزام به کار خارج از زندان و مراکز خصوصی و دولتی مشغول به کار و مابقی در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان شاغل هستند.

وی ادامه داد: در راستای تشویق کارآفرینان برای راه اندازی و فعالیت کارگاهی داخل و خارج از زندان‌ها و همچنین تشویق مراکز خصوصی جهت بکارگیری زندانیان این بنیاد با همکاری اداره کل زندان‌ها و اداره مراقبت بعد از خروج و بررسی در کمیته اشتغال اقدام به معرفی کارآفرینان به بانک جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ با کارمزد بانکی ۴ درصد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: در راستای آموزش زندانیان و حرفه آموزی در سال جاری ۲ هزار و ۳۱۸ فقره گواهی نامه مهارت حرفه‌آموزی در ۵۰ رشته مختلف توسط اداره حرفه آموزی و اشتغال زندان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • «اعتبار» جایگزین «دهن‌لق» شد
  • گزارش سازمان ملل از حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان
  • عفو بین‌الملل «نسل‌کشی» در غزه را تائید کرد
  • در زندان فوق امنیتی در سنگاپور چه می‌گذرد؟/ از 8 مدل صبحانه تا زندگی در سلول‌های انفرادی
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان
  • اشتغال هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان در ۴۶ کارگاه فعال
  • اشتغال به کار ۹۱۴ زندانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته