Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرحی تحت عنوان طلایه‌داران صلح و سازش از سوی دادگستری استان قزوین ارائه گردید که مورد تایید و تصویب ریاست قوه قضاییه قرار گرفته و مقرر شد که به صورت پایلوت در استان قزوین اجرا شود.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان قزوین در آئین افتتاح شعب طلایه‌داران صلح و سازش گفت: با توجه به جایگاه ویژه صلح و سازش در فرهنگ دینی، عرف جامعه، قانون و همچنین تاکید ریاست قوه قضاییه، در سراسر کشور تلاش خوب و مضاعفی نسبت به گذشته در جهت استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف آغاز شد، اما متاسفانه ظرفیت شورا‌های حل اختلاف به میزان کافی پاسخگو نبود، لذا طرحی تحت عنوان طلایه‌داران صلح و سازش از سوی استان ارائه گردید که بحمداله مورد تایید و تصویب ریاست قوه قضاییه قرار گرفته و مقرر شد که به صورت پایلوت در استان قزوین اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به مزایای این طرح گفت: رایگان بودن و عدم تحمیل هزینه بر بیت‌المال، عدم رعایت تشریفات آیین دادرسی در رسیدگی به دعاوی، سرعت و اثر بخش بودن مذاکرات اصلاحی در این شعب از مهمترین مزیت‌های این طرح می‌باشد.

مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه بهترین و کم هزینه‌ترین راه، جهت کاهش جمعیت کیفری اجرای طرح طلایه داران صلح و سازش است که در آن حرمت افراد نیز محفوظ می‌ماند از شهروندان خواست به جای طرح شکایت در دادسرا‌ها و دادگاه ها، ابتدا به شعب طلایه داران صلح وسازش مراجعه و درخواست سازش نمایند و یا با طرح شکایت کیفری و دعوای حقوقی در همه موارد، در ابتدا خواستار صلح و سازش باشند.

حجت‌الاسلام قدرتی افزود: ضمن اجرای این طرح با تشکیل گروه‌های ۵ نفره همیاران صلح و سازش در ادارات، نهاد‌ها و... تلاش می‌کنیم هر اختلافی که مطرح می‌شود بر اساس موضوع به شورای همان نهاد ارجاع دهیم تا با ریش سفیدی و رویکرد سازش کارانه به صلح منجر شود.

رئیس کل دادگستری استان تصریح نمود: شعبه طلایه داران سبب کاهش بار مالی دولت و دیگر نیازی به تامین نیروی انسانی، مکان و امکانات نخواهد بود و می‌توان از ظرفیت‌های خود نهاد‌ها و ادارات بهره برداری گردد.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: صلح و سازش در اسلام همواره مورد تاکید قرار گرفته است و در جریان دادرسی اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از ارکان دادرسی در نظام قضایی اسلامی به شمار می‌رود.

محمد قاسمی به لزوم اجرای طرح طلایه داران صلح وسازش اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح علاوه بر کاهش ورود پرونده به مراجع قضایی سبب حفظ شانیت افراد و کاهش هزینه‌های دادرسی میگردد، از سویی دیگر هدف ما از اجرای این طرح گسترش فرهنگ صلح و سازش در میان تمامی اقشار جامعه است.

گفتنی است تاکنون بالغ بر ۷۱ شعبه طلایه داران صلح و سازش در مناطق مختلف استان افتتاح شده و فعالیت دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: طلایه داران صلح و سازش شوراهای حل اختلاف

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طلایه داران صلح و سازش شوراهای حل اختلاف طلایه داران صلح و سازش دادگستری استان صلح و سازش استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عسکری اظهار کرد: برای اجرای طرح هادی در ۱۴۰ روستای استان مرکزی اعتباری بالغ بر ۱,۲۶۶,۳۷۱ میلیون ریال هزینه شده است که شامل ۱۱۵۰۰ متر مربع جدول گذاری، ۶۵۰ هزار مترمربع زیرسازی، ۵۴۸ هزار متر مربع آسفالت، ۱۷ هزار و ۳۰۰ متر مربع محوطه سازی معابر روستاهای این استان است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در خصوص اجرای طرح هادی روستای ازبیزان از توابع شهرستان زرندیه نیز که به صورت نمادین افتتاح شد، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح در روستای ازبیزان، از محل اعتبارات ملی و استانی به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال برای عملیات زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع انجام و اکنون به بهره برداری رسیده است.

بنیاد مسکن عامل رفع محرومیت و پیشرفت عمران روستایی است

امام جمعه شهرستان زرندیه نیز ضمن تقدیر از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته توسط بنیاد مسکن در سطح شهرستان در جهت عمران و آبادانی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عامل مهم رفع محرومیت، اعتلا و پیشرفت سطح عمران روستا و منزلت روستاییان به ویژه روستاهای محروم در سطح کشور و آن را ثمره خون پاک شهدا عنوان کرد.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی تاکید کرد: انتظار است روستاییان در حفظ و نگهداری اقدامات صورت گرفته در روستاها به ویژه طرح‌های هادی روستایی بکوشند.

عملکرد بنیاد مسکن در تمام حوزه‌های روستایی درخشان است.

فرماندار شهرستان زرندیه نیز در سخنان خود تصریح کرد: افتتاح طرح‌های هادی در روستاها باعث سربلندی این نهاد انقلابی در دولت سیزدهم شده است.

ابوالقاسم مهری عملکرد صورت گرفته توسط بنیاد مسکن در حوزه‌های مختلف عمران روستایی، مسکن روستایی و شهری را درخشان و مطلوب عنوان کرد و افزود: این اقدامات صورت گرفته، از جمله اجرای طرح‌های هادی روستایی سبب بهبود و تقویت سیما و منظر همچنین عمران و آبادانی و عامل مهاجرت معکوس و رونق روستاها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شده است.

کد خبر 6082224

دیگر خبرها

  • طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  • سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار افتتاح می‌شود
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • ابلاغ بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری گرگان
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی
  • حسین رضازاده هنوز طلایه‌دار طلایی‌هاست
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران