Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه به عنوان پرچمدار و متولی کرسی آموزش محیط زیست یونسکو توانسته در این زمینه بسیار مثمرثمر باشد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدعلی کریمی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور در دومین جشنواره و چهارمین همایش ملی محیط زیست که به صورت آنلاین در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، گفت: امروزه و در شرایطی که کشور با معضلات زیست محیطی به شکل‌های مختلف روبه رو است، اهمیت آموزش محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و ضرورت توجه به این امر به عنوان یک وظیفه برعهده تمامی نهاد‌ها و ارگان‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به دیگر اقدامات مهم دانشگاه پیام نور در حوزه آموزش محیط زیست اشاره کرد و افزود: شکل‌گیری پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار و راه‌اندازی سامانه دانشنامه آموزش محیط زیست که به زودی محقق می‌شود، نشان دهنده عزم جدی دانشگاه پیام نور برای تبیین نقش خود در حوزه محیط زیست است.
کریمی بحث آموزش محیط زیست را بسیار ضروری دانست و گفت: آموزش آغازی برای دوری جستن از معضلات ساخته دست بشر است و تاثیر مهمی بر رویکرد‌های نو زیست محیطی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، ارتباطات اجتماعی، صنایع و .. خواهد داشت.
وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره بتواند افق‌های روشنی را پیش روی آیندگان در دستیابی به سلامت محیط زیست قراردهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدعلی کریمی دانشگاه پیام نور همایش ملی محیط زیست دانشگاه پیام نور آموزش محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۲ طرح بزرگ بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در حوزه گاز

دو طرح پیشنهادی سرمایه‌گذاری در بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در بخش گاز طبیعی با پیگیری‌های معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت برای نخستین‌ بار از سوی کمیسیون صرفه‌جویی انرژی(زیر نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری)، تصویب و از طرف رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

به گزارش شانا، دو طرح پیشنهادی سرمایه‌گذاری در بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در بخش گاز طبیعی با نام‌های «ارتقای بهره‌وری در صنعت آجر با جایگزینی کوره‌های هوفمن با تونلی» و «استفاده از حرارت اتلافی ژنراتور گازسوز به‌منظور تأمین آب‌ گرم شهرک مسکونی فرهنگیان»، برای نخستین بار به‌دنبال پیگیری معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت و همکاری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و دفتر امور انرژی سازمان برنامه و بودجه به‌عنوان دبیرخانه‌های بازار بهینه‌سازی انرژی و شورای عالی انرژی بار از سوی کمیسیون صرفه‌جویی انرژی (زیر نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری)، تصویب و از طرف داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

مقدار صرفه‌جویی گاز طبیعی در پروژه  «ارتقای بهره‌وری در صنعت آجر با جایگزینی کوره‌های «هوفمن» با تونلی برابر ۷۱۲.۱۵ میلیون مترمکعب طی ۶ سال و در پروژه «استفاده از حرارت اتلافی ژنراتور گازسوز به‌منظور تأمین آب‌گرم شهرک مسکونی فرهنگیان» برابر ۳۶.۲۴ میلیون مترمکعب طی ۶ سال و ۶ ماه است.

مطابق سازوکار بازار انرژی و محیط‌ زیست شرکت ملی گاز ایران به‌عنوان ناشر گواهی صرفه‌جویی انرژی، صرفه‌جویی حاصل از این دو طرح را در چارچوب گواهی صرفه‌جویی گاز طبیعی به سرمایه‌گذاران ذی‌ربط ارائه می‌کند.

به موجب آیین‌نامه ایجاد بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست مصوب ۱۳۹۶.۱۲.۱۹ شورای عالی انرژی، شرکت ملی گاز ایران مجاز است سالانه تا سقف ۱۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی را در چارچوب گواهی گاز صرفه‌جویی‌شده به سرمایه‌گذاران تحویل دهد. پیش‌بینی می‌شود با تقویت سازوکار بازار بهینه‌سازی انرژی که در برنامه هفتم پیشرفت مورد توجه مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است با استقبال بخش‌های مختلف اقتصادی این سازوکار تأثیر قابل‌توجهی در کاهش ناترازی انرژی ایفا کند.

دیگر خبرها

  • همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران برگزار شد
  • چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است
  • بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسید
  • آغاز به کار نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست درچهارمحال و بختیاری
  • ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش دانش سنتی محیط زیست
  • اطلس دانش سنتی محیط‌زیست کشور تدوین می‌شود
  • تصویب ۲ طرح بزرگ بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در حوزه گاز
  • کمک علمی دانشگاه شیراز برای احیا تالاب‌ها
  • ارائه خدمات علمی به مردم بهمئی توسط دانشجویان پیام نور
  • بازدید بیش از هزار نفر از غرفه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی