Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کمیسیون صادرات و واردات اتاق بازرگانی استان فارس گفت: انتظار بخش خصوصی استان پیگیری مشکلات ارزی صادرکنندگان استان توسط استاندار فارس در سطح کشور و طرح آن با مسئولان ارشد کشور از جمله وزیر صمت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، خسرو فروغان در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی استان فارس که به صورت وبینار برگزار شد با بیان این که متاسفانه تاکنون هیچ اقدام قاطع و راهگشایی برای تسهیل در فرآیند تجارت خارجی در کشور انجام نشده است اظهار داشت: انتظار بخش خصوصی استان پیگیری مشکلات ارزی صادرکنندگان استان توسط استاندار فارس در سطح کشور و طرح با مسئولان ارشد کشور از جمله وزیر صمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی استان فارس اضافه کرد: همچنین نیاز است جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با فوریت در مورد مشکلات ارزی صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان برگزار شود تا بتوان مسائل این بخش استان را احصا و شناسایی کنیم.

فروغان با بیان این که تاکنون اتاق بازرگانی استان فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی نامه‌نگاری‌های متعددی را در حوزه مشکلات ارزی صادرکنندگان به همراه ارائه راهکارهای عملیاتی و کاربردی به اتاق ایران و مسئولان ارشد دولتی کشور انجام داده است گفت: شاید رئیس بانک مرکزی نخواهند صدای فعالان اقتصادی و بخش خصوصی را بشنود اما وزیر صنعت، معدن و تجارت شنونده صدای بخش خصوصی است.

تفاوت قیمت ارز ضربه بزرگی به تولید و صادرکنندگان وارد کرد

وی گفت: مسئولان ادعا می‌کنند که با تصمیمات حوزه صادرات کشور را بهبود بخشیده‌اند اما واقعیت این طور نیست و نه تنها مشکلی از بخش خصوصی برطرف نشده بلکه روز به روز بر مشکلات افزوده می‌شود و در حال حاضر تفاوت قیمت ارز بازار آزاد و نیمایی ضربه بزرگی را به تولید و صادرکنندگان ما وارد کرده است.

فروغان عنوان کرد: در شرایط فعلی بسیاری از صادرکنندگان و تولیدکنندگان بزرگ و یا سابقه ضررهای فراوانی کرده‌اند در حالی که فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با علاقه و عشق به کشور در میدان حضور دارند و با وجود تمام سختی‌ها به وظایف خود به عنوان سربازان اقتصادی این مرز و بوم عمل می‌کنند اما حمایت نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه حتی ارائه کوتاژ صادراتی توسط صادرکنندگان به واردکنندگان نیز نتوانسته از مشکلات ارزی کشور را تسهیل کند تصریح کرد: متاسفانه فرصت‌های بسیاری از دست رفته و ضررهای بخش خصوصی و تجار را کسی نمی‌بیند و پاسخگو نیست.

فروغان افزود: سربازان اقتصادی بخش خصوصی به دنبال نفوذ در بازارهای بین‌المللی و ارائه کالاهای با کیفیت ایرانی هستند اما با تصمیم‌های غیرکارشناسی و صدور بخشنامه‌های متعدد داخلی، گره‌هایی بر سر کار این‌ها ایجاد می‌شود و فعالیت‌های آنها قفل می‌شود.

تولید شیرآلات بهداشتی، فرصتی ایده‌آل برای ارزآوری و صادراتمحدودیت‌های صادرات سنگ آهن لغو شد/ وزارت صمت با ابلاغیه جدید بخشنامه‌های قبلی را ملغی کرد + جزئیاترئیس اتاق ایران و روسیه: بانک مرکزی بر دریافت ارزی درآمدهای صادراتی پافشاری نکند

تصمیم‌های غیرکارشناسی و آنی داخلی بزرگ‌ترین آفت اقتصاد کشور

هادی حنایی نایب رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی استان فارس نیز در این جلسه گفت: کشور ما چهل سال است که تحریم است بنابراین تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی کشور دخالت ندارد بلکه تصمیم‌های غیرکارشناسی و آنی داخلی بزرگترین آفت برای اقتصاد ما بوده است.

وی بیان کرد: این در حالی است که رویه ارزآوری صادرکنندگان ما در بیش از 30 سال اخیر هیچ تغییری نکرده است اما فعالان بخش خصوصی در گذشته جهادگر بوده‌اند اما در دو سال اخیر بدترین رفتارها با آنها انجام شده است.

حنایی اظهار داشت: بدون بازگشت ارز تولیدی امکان‌پذیر نیست و امکان ندارد صادرکننده‌ای ارز خود را به کشور بازنگرداند اما بانک مرکزی و مسئولان بخش دولتی تصوری غیر از این دارند و با همین افکار هر روز مشکل تازه‌ای را برای بخش صادرات کشور ایجاد می‌کنند.

وی با بیان این که عملکرد بخش خصوصی واقعی و صادرکنندگان به جزو گروه پتروشیمی‌ها تاثیر چندانی در اختلال‌های ارز کشور ندارد اضافه کرد: سیستم فقط یک بخشنامه صادر می‌کند اما ایرادات را برطرف نکرده و مسائلی مانند روش بازگشت ارز، نحوه مراودات مالی بین کشورها، شرایط تحریم و بیماری کرونا را در نظر نگرفته است.

حنایی ادامه داد: صادرات شاهراه حیات کشور است و روند صادرات در کشور باید آزاد و تسهیل شود.

صادرات در مقابل واردات نیز با مشکل روبه‌رو شده است

سکینه سیاحی مدیرعامل صندوق توسعه صادرات استان فارس نیز در این جلسه گفت: بخش دولتی راهکاری برای بازگشت ارز به بخش خصوصی، تجار و بازرگانان نداده و انتظار دارد این فرآیند در کوتاه‌ترین زمان انجام شود و این در حالی است که راه‌هایی از جمله صادرات در مقابل واردات نیز با مشکل روبه‌رو شده است.

وی اظهار داشت: عدم وجود استراتژی مشخص در حوزه صادرات کشور سبب شده تلاش فعالان اقتصادی برای حضور در بازارهای صادراتی که به سختی به دست آمده است، از دست برود و رقبا جایگزین کالاهای ما در این بازارها شوند.

محمد دانش‌نیا رئیس اداره تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز گفت: یک سری اقدامات را سازمان صمت استان در مورد کاهش مشکلات ارزی صادرکنندگان استان انجام شده و همچنان پیگیر مسائل این بخش هستیم.

انتهای پیام/422/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مشکلات ارزی صادرکنندگان استان اتاق بازرگانی استان فارس کمیسیون صادرات بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع تمام قد حامی لایحه عفاف و حجاب از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد /با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی، که از حامیان لایحه عفاف و حجاب است، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری، با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی در اجرای طرح «نور» و برخورد با هنجارشکنی ها گفت: نمایندگان در مدت عمر باقی مانده مجلس نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه عفاف و حجاب به سرمنزل مقصود برسد، پیشدستی کرد. از زحمات سرادار رادان و زیر مجموعه‌اش تقدیر می‌کنیم و ان شاءالله با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

نقدعلی گفت: همچنین رییس مجلس گزارش کمیسیون درباره رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب را امضا کند تا شورای نگهبان مرحله نهایی را برای ابلاغ طی کند و این لایحه کمک کار نیروی انتظامی نهادهای امنیتی و بسیج و مردم شود.

وی در تذکر دیگری بیان کرد: مشکلات ارزی و معیشتی به مردم فشار وارد می‌کند. مردم فکر می کنند ما در مجلس اطلاعی از وضعیت معیشتی آن‌ها نداریم. انتظار می‌رود جلسه ویژه‌ای به بررسی این مشکلات تشکیل شود تا مردم بدانند ما در مورد موضوع معیشت و مباحث ارزی دغدغه داریم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898218

دیگر خبرها

  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران
  • تعیین نرخ ارز قاچاق، از بیش اظهاری واردات و کم اظهاری صادرات
  • حاجی دلیگانی: جلسه فوق‌العاده ارزی باید در صحن برگزار شود نه جداگانه
  • تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد
  • دفاع تمام قد حامی لایحه عفاف و حجاب از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد /با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید
  • رقابت نابرابر صادرکنندگان با قاچاقچیان زعفران
  • تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی