Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای بلومبرگ نوشت: سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان در این سال در نتیجه همه گیری ناشی از شیوع ویروس کرونا، ۴۲ درصد کاهش داد.

نهاد ناظر بر روند سرمایه گذاری این سازمان تجاری سازمان ملل گزارش داد سرمایه گذاری مستقیم خارجی از ۱.۵ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۹ به ۸۵۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است که پایین ترین سطح از دهه ۱۹۹۰ و ۳۰ درصد پایین تر از سرمایه گذاری به دنبال بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۹-۲۰۰۸ میلادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنکتاد گزارش داد در حالی که جهان با این همه گیری مواجه بوده است، چین توانست در این سال به بزرگترین دریافت کننده سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان تبدیل شود و سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور با افزایش ۴ درصدی به ۱۶۳ میلیارد دلار رسیده است.

این آژانس تجاری اعلام کرد که بازگشت به رشد مثبت تولید ناخالص داخلی در چین و نیز برنامه های هدفمند تسهیل سرمایه گذاری به سرمایه گذاری در این کشور بعداز اولین دور قرنطینه کرونایی کمک کرده است.

در بین بخش های مختلف اقتصادی چین، صنایع فناوری برتر رشد ۱۱ درصدی سرمایه گذاری مستقیم خارجی را در سال ۲۰۲۰ شاهد بوده و تجارت میان مرزی و خرید ها به ویژه در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و صنایع دارویی افزایش ۵۴ درصدی را داشته است.

براساس این گزارش رشد سرمایه گذاری خارجی با کاهش ۴۶ درصدی به ۱۶۶ میلیارد دلار رسیده و سرمایه گذاری مستقیم خارجی فقط در آمریکا با کاهشی ۴۹ درصدی به حدود ۱۳۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

وضعیت در اروپا وخیم تر بوده است به طوری که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این قاره دو سوم کاهش و ۴ میلیارد دلار رسیده که روندی منفی داشته است. در انگلیس، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این سال به صفر رسید و روند کاهشی در دیگر کشورهای ممهم اروپایی رکورد زده است.

آژانس سازمان ملل اعلام کرده که انتظار می رود سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال ۲۰۲۱ همچنین به دلیل تردیدها بر سر تحولاتی در زمینه همه گیری بیماری کووید-۱۹  ضعیف باقی بماند.

جیمز زیهان مدیر بخش سرمایه گذاری آنکتاد گفت: تاثیرات همه گیری بر روی سرمایه گذاری ماندگار خواهد بود. سرمایه گذاران احتمالا همچنان در تعهدات سرمایه گذاری خود در بخش دارایی های مولد خارجی جدید احتیاط خواهند کرد.

برچسب‌ها سرمایه گذاری خارجی ویروس کرونا سازمان ملل متحد چین ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی ویروس کرونا سازمان ملل متحد سرمایه گذاری خارجی ویروس کرونا سازمان ملل متحد چین ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور سرمایه گذاری مستقیم خارجی میلیارد دلار همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ ولی جهانی گفت: از آغاز سفر‌های نوروزی تاکنون، هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف به گیلان وارد شدند و از اماکن تفریحی، طبیعی و تاریخی استان دیدن کردند.

وی از افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: شهر‌های آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندرانزلی به ترتیب بیشترین سفر گردشگران خارجی به استان را داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: تخت‌های واحد‌های اقامتی گیلان در طول سفر‌های نوروزی امسال ۱۰۰ درصد استفاده شد که این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از سفر به گیلان است.

وی با بیان اینکه استان گیلان از حدود ۲ سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور قرار گرفته است، اضافه کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری، افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت بنا‌های تاریخی و برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال در افزایش سفر گردشگران به گیلان تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • مذاکره مستقیم ایران و آمریکا صحت دارد؟
  • مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان
  • ریزش سرمایه‌گذاری خارجی چین
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست