Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-29@06:00:59 GMT

ترفندهای تمرین با دستگاه ورزشی الپتیکال

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۳۵۷۰

ترفندهای تمرین با دستگاه ورزشی الپتیکال

افرادی که از تمرینات الپتیکال استفاده می کنند، معمولا روشی یکسان دارند. تنظیمات اولیه را انجام می دهند، هدفونشان را به گوششان می زنند و برای حدود 30 دقیقه مشغول پدال زدن می گردند. اما آشنایی با ترفندهای الپتیکال می تواند شرایط و نتایج استفاده از آن را به کلی متحول کند.

دلایل زیادی وجود دارد که بسیاری به تمرینات الپتیکال علاقه مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    استفاده از الپتیکال جذاب است.

    تمرینات الپتیکال فاقد هرگونه احتمال آسیب دیدگی هستند.

    استفاده از الپتیکال برای تمرینات هوازی کارا بوده و در عین حال از تردمیل آسان تر است.

اما استفاده‌ی مستمر از الپتیکال همچون بسیاری از دستگاه های تمرینی پس از گذشت دوره ای طولانی، کسل کننده به نظر می آید.

این موضوع در کنار عدم نتیجه گیری کافی باعث می شود که بسیاری از ورزشکاران مبتدی پس از گذشت دوره ای کوتاه، از انجام تمرینات الپتیکال خسته شده و به دنبال روشی جدید و دستگاهی دیگر باشند.

ما در این مقاله‌ی کوتاه قصد داریم شما را با روش هایی آشنا کنیم که به کمک آنها در هنگام استفاده از الپتیکال، نتایج بهتری را مشاهده کرده و در عین حال تمریناتی جذاب را تجربه کنید. پس با ما همراه باشید.

ترفندهای الپتیکال – شماره 1 : پاهای خود را کاملا صاف و قائم بر روی پدال ها قرار دهید

فرم صحیح تمرینات ورزشی به ویژه در هنگام استفاده از دستگاه های هوازی به شما کمک می کند تا احتمال آسیب دیدگی را کاهش داده و همچنین دیرتر احساس خستگی کنید.

پاهای خود را به صورت دقیق و صاف بر روی پدال ها قرار داده و با هر 2 دست، دسته های دستگاه را نگهدارید. اجازه ندهید فشار مضاعفی بر روی انگشتان شما وارد شود. کمر خود را به گونه ای صاف در طول تمرین نگهدارید که علاوه بر ایجاد فشار طبیعی بر روی آن پس از اتمام تمرین، احساس درد یا گرفتگی نداشته باشید. در این حالت حداکثر فشار بر روی عضلات پایین تنه‌ی شما است و همچنین عضلات بالا تنه و کمر نیز تا حدی تقویت می شود. حفظ پوزیشن صحیح، مهمترین عامل در میان ترفندهای اسکی فضایی است و باعث می شود در کنار حداکثر کالری سوزی، حداقل میزان خستگی را تجربه کنید.

ترفندهای الپتیکال – شماره 2 : تمرینات الوپتیکال خود را با برخی از حرکات پرفشار پایه ترکیب کنید

معمولا هسته‌ میانی بدنتان که به اصطلاح ( Core ) نامیده می شود، در تمرینات الپتیکال کمترین میزان فشار را تجربه می کند. در نتیجه میزان کالری سوزی کاهش یافته و عضلات شکمتان در هنگام انجام تمرینات الپتیکال تقویت نمی گردند. به همین منظور شما می توانید هر 5 الی 7 دقیقه از الوپتیکال پایین آمده و بسته به توان بدنی خود، 20 حرکت شنا یا شکم انجام دهید.

انجام این تمرین به عنوان یکی از ترفندهای الپتیکال ، علاوه بر این که جلسات تمرینی شما با این دستگاه را هجان انگیزتر می کند، می تواند این 30 دقیقه را بسیار موثرتر نماید.

از دیگر تمرینات همزمان با الپتیکال می توان به انجام پلانک ثابت یا از کناره ها اشاره کرد.

منبع : وبلاگ دلوکس کالا

(deluxekala.com)

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هوازی اسکی فضایی پلانک بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تمرین سال جدید پرسپولیس با حضور اوسمار

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیسی‌ها تمرین امروز را از ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه زیر نظر اوسمار ویرا سرمربی پرسپولیس که از امروز به تمرینات ملحق شد، در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار کردند.

تمرین سرخ‌ها در دو روز گذشته بدون حضور سرمربی برزیلی‌شان برگزار شد و این اولین تمرین سرخ‌ها با حضور اوسمار در سال جدید بود. تمرین نسبتا سنگین امروز به مدت ۷۵ دقیقه با کارهای تاکتیکی متفاوت انجام شد.

پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، حفظ توپ در بخش کوچکی از زمین، انجام تاکتیک‌های متفاوت و حمله به دروازه در قالب سه بازیکن و در ادامه، فوتبال درون تیمی در دستور کار قرار گرفت.

مهدی ترابی هم بعد از پشت سر گذاشتن بیماری سرماخوردگی که از حضور وی در بازی‌های تیم ملی جلوگیری کرد، پس از بهبودی، از امروز به تمرینات تیم ملحق شد.

محمد‌حسین کنعانی‌زادگان و علیرضا بیرانوند نیز با توجه به این که در بازی‌های تیم‌ ملی به میدان رفته بودند، مرخصی بیشتری دارند و بعد از چند روز استراحت به تمرینات تیم ملحق می‌شوند.

دیگر خبرها

  • پیگیری تمرینات تراکتور برای بازی با سپاهان
  • ذوب‌آهن به تهران می‌آید
  • اوسمار بالاخره به تهران برگشت
  • ضربان قلب در حالت استراحت یکی از نشانه‌های تناسب اندام و طول عمر است
  • پای شکسته در دست جهانبخش! (عکس)
  • برگزاری تمرینات پرسپولیس با حضور اوسمار و ترابی
  • عکس| بازگشت اوسمار به تمرینات پرسپولیس
  • اولین تمرین سال جدید پرسپولیس با حضور اوسمار
  • بازگشت اوسمار به تمرینات پرسپولیس/ ترابی هم تمرین کرد
  • آغاز دور جدید تمرینات ملی پوشان پاراشنا از ۱۷ فروردین