Web Analytics Made Easy - Statcounter

رادیو با برنامه «بدون خط خوردگی» در حالی که دهه فجر روی آنتن می‌رود با پاسخ به شبهات تاریخی، مخاطب را با مکتب و معارف انقلاب اسلامی آشنا خواهد کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مجموعه برنامه "بدون خط خوردگی" رادیو گفت‌وگو ، در ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به سهم خود در جهت تکریم و بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آشنایی مخاطب با مکتب و معارف انقلاب اسلامی عمل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژمان کریمی مدیر گروه سیاسی و اجتماعی رادیو گفت‌و‌گو به خبرنگار تسنیمگفت:  این برنامه بنا به اهمیت شناخت صحیح از ماهیت رژیم پهلوی و روشنگری در خصوص جعلیات تاریخی، در بخش «روایت انقلاب» به بازگویی پرسش‌هایی در خصوص جنایات و خیانت‌های رژیم طاغوت و انقلاب اسلامی می‌پردازد و پاسخ بدین پرسش‌ها که عمدتاً  در حیطه شبهات دسته‌بندی می‌شوند را ارائه خواهد کرد.

در برنامه "بدون خط خوردگی" پرسش‌هایی چون «آیا به واقع چنان که طاغوتیان مدعی‌اند؛ اگر در دهه 40 ایران از بحرین چشم نمی‌پوشید، سه جزیره ایرانی تنب بزرگ و تنب کوچک و بوموسی(ابوموسی) از نقشه ایران جدا می‌شد؟»، «چرا محمدرضا پهلوی نسبت به فساد خاندان و دربار( فساد عناصری چون اشرف، فرح دیبا، فریدون جوادی و...) بی‌تفاوت بود؟»

«آیا چنان که سلطنت‌طلبان مدعی‌اند؛ به واقع ارتش دوران رضاخان و پسرش، قدرتمند و شاه لایق صفت بزرگ ارتشداران بود؟»،« آیا شاه از به گلوله بستن مردم انقلابی هراس و حذر داشت؟»،« آیا چنان که مدعیان اصرار دارند؛ شاه از جنایات ساواک و ارتش بی‌خبر بود و در این میان همه خطاها متوجه امیرعباس هویدا نخست وزیر بود؟»

«آیا به ادعای سلطنت‌طلبان؛ بواقع آمریکا به دلیل خودداری شاه از فروش نفت ارزان و بیشتر، با سلطنت پهلوی در افتاد؟»،« آیا سلطنت، در مسیر صیانت از آزادی‌های فردی و گروهی فعالیت می‌کرد یا در کژراهه چماق در برابر اندیشه گام می‌زد؟ »، «چرا شاه از سخنرانی آبان 1357 که در آن معترف به خطا و فساد می‌شود، پشیمان شد. آیا این سخنرانی سندی دال بر فساد پهلوی‌ها و خیانت‌هایشان نیست؟»، «آیا چنان که معاندین مدعی‌اند؛ شاه معدوم و پدر قزاقش صرفاً میراث‌دار فساد سیستماتیک قاجاریه بودند یا خود آن‌ها نیز از عوامل اصلی فساد سیستماتیک به شمار می‌آمدند؟» محور مصاحبه‌ها قرار می‌گیرد.

در مجموعه "بدون خط خوردگی"، جمعی از صاحب‌نظران  در حیطه سیاست و تاریخ همچون میردار، محمدمهدی اسماعیلی، انوشه میرمرعشی، محمدرضا کائینی و سعید مستغاثی و ... همکاری خواهند داشت.

در هر برنامه سید امین سید محمدی به عنوان کارشناس کتاب، خاصه خطاب به نسل جوان،  کتابی را در حوزه موضوعی انقلاب اسلامی که در قالب‌های گوناگون منتشر شده معرفی خواهد کرد. کتاب‌هایی چون: «معارف انقلاب»، «ظهور و سقوط پهلوی»، «خاطرات ارتشبد فردوست»، «یادداشت‌های علم»، «مسجد هدایت به روایت اسناد»، «لحظه‌های انقلاب»، «تو در قاهره‌خواهی مرد»، « قطار 57»، «اسماعیل» و....

"بدون خط خوردگی" هر هفته از شنبه تا چهارشنبه ساعت 19 تا 20 روی آنتن می‌رود. رادیو گفت‌و‌گو روی موج اف.ام ردیف 5/103 کیلوهرتز شنیده می‌شود.

وعده تهیه‌کننده در شروع فصل دوم/ آیا سریال شبکه دو به بیگانگی‌اش با بیننده ادامه می‌دهد؟میزگرد پژوهش و صداوسیما ـ 1 | تلویزیون از سریال "پدرسالار" تا الآن، گرفتار جریان توسعه غربی است/ چرا صدا و سیما نمی‌تواند به منویات رهبری عمل کند؟شکست سریال استراتژیکِ تلویزیون با آدرس غلط/ دفاع بد از انقلاب اسلامی در سریالی به نام "روزهای ابدی"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی رادیو رسانه ملی رادیو انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «سلسله موی دوست» از رادیو ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «سلسله موی دوست»، مجموعه مستندی است از روایت تاریخ اسلام با محوریت شخصیت امیر مومنان علی علیه السلام، آنچنان که تمام اسلام پژوهان اقرار کرده اند نقش شهامت، شجاعت و شهادت طلبی، علی ابن ابی طالب علیه السلام یکی از ارکان اثبات و ثبات اسلام ابتدا در جزیره العرب و بعد‌ها در سراسر عالم بوده است.

این برنامه به بیان فضایل و کرامات حضرت در قالبی روایی می‌پردازد.

برنامه «سلسله موی دوست» در آستانه شهادت حضرت علی(ع)، به تهیه کنندگی رضا صفری، ساعت ۱۹:۰۰ پخش می‌شود

دیگر خبرها

  • ضریب هوشی رضا پهلوی لو رفت!
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • برنامه «سلسله موی دوست» از رادیو ایران
  • «مهمان نواز»، ویژه برنامه افطار رادیو اقتصاد
  • برنامه های ۱۲ فروردین در ورامین تشریح شد
  • برنامه «روزه گشا» از رادیو فرهنگ
  • پاسخ «اما و اگری» به شبهات آتشفشان‌های کشور در سایه نبود سامانه‌های پایش
  • پاسخ «اما و اگری» به شبهات آتشفشان‌های کشور
  • ویژه برنامه «شهر رمضان» از رادیو ایران
  • رهبر انقلاب: امروز هر کس رسانه‌ی قوی‌تر داشته باشد، موفق‌تر است/ سلاح رسانه‌ای شعری ما ایرانی‌ها قدرتمند و اثرگذار است/ جلوی هجوم زبانهای بیگانه به زبان فارسی را بگیرید