Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@07:26:43 GMT

تامین ارز مورد نیاز واردات کالا‌های اساسی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۳۷۳۳

‍‍‍‍‍‍

دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار، گفت: آمار ارائه شده در جلسه امروز درباره تولید مواد پروتئینی و لبنی حکایت از ثبات نسبی تولید و عرضه این مواد در بازار دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عباس قبادی با اشاره به قاچاق دام زنده از مرز‌های کشور افزود: از مجموعه مرزبانی، دستگاه‌های نظارتی و مجموعه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌خواهیم تا به گونه‌ای برای مبارزه با قاچاق دام برنامه ریزی کنند، تا شرایط قاچاق و ریسک قاچاق به حداکثر برسد و این مساله منجر به بروز مشکل برای کشور نشود، البته دامپزشکی در شهر‌های مرزی محدودیت‌هایی را ایجاد کرده که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به موضوع آنفلوانزای مرغی گفت: براساس گزارشی که توسط دامپزشکی در جلسه امروز ارائه شد اقدامات خوبی در این باره انجام شده و علیرغم اینکه کشور‌های همسایه درگیر این موضوع هستند، اما بیماری آنفلوانزای مرغی در کشور مساله خاصی را بوجود نیاورده است.

قبادی درباره تامین کالا‌های مورد نیاز شب عید از جمله آجیل، خشکبار، شیرینی، کیف و کفش و پوشاک، افزود: مقرر شد تا در جلسه هفته آینده ستاد تنظیم بازار رئیس اتاق اصناف به ارائه آخرین اقدامات برای تامین و توزیع کالا‌های مورد نیاز شب عید بپردازد.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار تسهیل واردات کاغذ مورد تاکید قرار گرفت، گفت: با توجه به افزایش قیمت کاغذ در هفته‌های اخیر خوشبختانه اقدامات موثری از سوی بانک مرکزی برای تسهیل ورود کاغذ و مواد اولیه آن انجام شده است.

قبادی با بیان اینکه قیمت فولاد در بازار تقریبا کاهشی است، افزود: قیمت محصولات پتروشیمی و سیمان اگرچه افزایشی بوده، اما این افزایش قیمت با توجه به اینکه این محصولات در بورس کالا عرضه می‌شود و قیمت‌ها متاثر از قیمت‌های بورس کالا بوده است بنابراین افزایش قیمت در چارچوب صورت گرفته است.

دبیر کارگروه تنظیم بازار با اشاره به اقدامات بانک مرکزی برای تامین ارز گفت: بانک مرکزی تمام ارز مورد نیاز سال ۹۹ و آنچه که در برنامه بوده را به اتمام رسانده اند و به ما برای تامین ارز سه ماه آینده قول داده اند بطوری که به ما اعلام کرده اند خرید‌های مورد نیاز سه ماه اول سال آینده را انجام دهیم و اعلام کرده اند که ارز مورد نیاز سه ماه اول سال را تامین کرده اند و به موقع نیز پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به گزارش بنادر کشور اظهار داشت: بالغ بر ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در حال حاضر کالا در بنادر (گمرک و روی کشتی) کشور موجود است که ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از آن کالای اساسی است.

قبادی گفت: روند ورودی و خروجی کالا رضایت بخش است و در بعضی اقلام مانند کنجاله، جو، ذرت ورود کالا به کشور کاملا امیدوار کننده است.

دبیر کارگروه تنظیم همچنین به قیمت گذاری مواد سلولزی اشاره کرد و افزود: مقرر شد تا تولید کنندگان در این باره هفته آینده به کارگروه مربوطه مراجعه کنند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: کالا ، واردات ، بازار ، تنظیم

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کالا واردات بازار تنظیم ستاد تنظیم بازار مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

غلامعلی حیدری در نشست کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت ایجاد بازارچه‌های موقت عرضه مستقیم کالا‌های اساسی با قیمت ۱۵ درصد زیر قیمت بازار و نقش آنها در کنترل و کاهش تورم در استان گفت: راه‌اندازی این بازارچه‌ها در تمام ۴۳ شهر این استان در دستور کار قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پارسال با پیگیری‌های انجام شده بازارچه‌های موقت در ۲۴ شهر این استان دایر شد.

وی افزود: برپایی بازارچه‌های موقت، نمایشگاه‌ها و روز بازار‌ها در کاهش نرخ تورم استان نقش بسزایی داشته است و این سیاست به برای امسال نیز در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار دارد.

حیدری گفت: با توجه به نقش بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا‌های اساسی در تامین کالا‌های مورد نیاز و همچنین رضایت مردم تلاش می‌شود این بازارچه‌ها از موقتی به دائمی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید

بازارچه‌های دائمی باید در چهارمحال و بختیاری دایر شود

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با رصد بازار و ذخیره‌سازی مناسب کالا‌های مورد نیاز مردم تامین و هرگونه کمبودی در خصوص تامین کالا‌های اساسی در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت نظارت کامل از سوی دستگاه‌های نظارتی با هدف پیشگیری از هرگونه احتکاری از سوی برخی افراد سودجو تاکید کرد.

حیدری بر ضرورت نظارت کافی و لازم بر داروخانه‌ها و رفع هرگونه کمبود در خصوص دارو‌های مصرفی و مورد نیاز، تامین قطعات یدکی و همچنین لاستیک خودرو و بنگاه‌های املاک و مسکن در استان تاکید کرد.

وی گفت: فرمانداران و اعضای کمیسیون اقتصادی نسبت به برقراری نمایشگاه‌های فصلی اهتمام ورزند و تولیدات خانگی را در این بازار‌ها با قیمت مناسب به دست مردم برسانند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خرید و فروش مسکن نهضت ملی در بنگاه‌های املاک خلاف قانون است و باید با نظارت از این اقدام پیشگیری شود.
حیدری با تاکید بر نظارت کامل و لازم در خصوص تامین شکر مورد نیاز صنف و خانوار اضافه کرد: سازمان جهادکشاورزی امکانات لازم برای خرید گندم و همچنین تامین به موقع مطالبات کشاورزان و گندمکاران را فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای واردات در مرکز مبادله تامین شد