Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: میزان سرقت در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش و ۶۰ درصد سرقت‌ها کشف شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سردار علی‌اکبر  جاویدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در 10 ماه گذشته 28 هزار و 594 فقره سرقت رخ داده است اظهار داشت: این سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است که به صورت مجزا سرقت خشن یک درصد و سرقت خرد 15 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 60 درصد سرقت‌ها در استان کشف شده است که از این نظر در جایگاه 12 کشور قرار داریم عنوان کرد: سرقت یکی از مؤلفه‌های ارزیابی امنیت اجتماعی است و به هر میزان سرقت افزایش یابد امنیت اجتماعی نیز پایینتر است.

جاویدان با بیان اینکه نرخ بالای بیکاری، تورم، گرانی و اعتیاد از عوامل وقوع سرقت است گفت: بیش از 70 درصد از سارقان دستگیر شده یا بیکار هستند یا شغل کاذب دارند و از طرف دیگر غالب سرقت‌های خرد توسط معتادان رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد سرقت‌ها در شهر کرمانشاه رخ می‌دهد افزود: 17 هزار سرقت در استان کشف و 12 هزار و 600 مورد از اموال تعیین تکلیف شده و همچنین تمام سرقت‌های به عنف خشن در استان کشف شده است.

جانشین فرمانده ناجا: انتظارم داریم دولت و مجلس پیوست امنیتی انتظامی سرقت از منازل و خودرو را پیگیری کنندکشفیات سرقت در استان ایلام 38درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: میزان مجازات در قانون تناسبی با جرم ندارد و در واقع هزینه ارتکاب جرم پایین است و سبب می‌شود جسارت فرد برای سرقت افزایش یابد؛ بنابراین نیاز به تشدید مجازات برای سارقان به ویژه سارقان حرفه‌ای داریم.

وی با اشاره به اینکه بین تعداد نیروها و عملیات‌ها تناسب وجود ندارد و این یک مشکل در سراسر کشور است عنوان کرد: متأسفانه به تناسب محلات و شهرک‌ها، کلانتری‌ها رشد نکرده است؛ بنابراین اگر تعداد گشت‌ها و کلانتری‌ها افزایش یابد در زمینه پیشگیری از وقوع جرم بهتر عمل می‌شود و مدت زمان حضور در محل نیز کاهش می‌یابد.

جاویدان با اشاره به حضور نگهبان محله یا شبگرد در محلات گفت: این یک قانون نانوشته است که افرادی جویای کار و مورد تأیید افراد محله به عنوان نگهبان محله فعالیت می‌کنند و چنانچه در محل حضور آن‌ها سرقت یا اتفاقی رخ دهد مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه از 23 مرداد طرح کنترل و تشدید مقابله با اراذل و اوباش اجرا شده که میزان مزاحمت‌های آن‌ها به حداقل رسیده است گفت: تعدادی از اراذل بنام اکنون در زندان به سر می‌برند و از این به بعد نیز با شدت بیشتری برخورد می‌شود.

جاویدان با بیان اینکه عدم تناسب راه با حجم وسایل نقلیه و افزایش خودروهای تک‌سرنشین از جمله دلایل ترافیک در شهر کرمانشاه است عنوان کرد: راه حل این موضوع رعایت قوانین و مقررات و احترام به آن است که شرایط برای تردد همگان تسهیل شود.

جاویدان با اشاره به اینکه وظیفه نیروی انتظامی نظم‌بخشی و نظارت بر اجرای قانون است گفت: نیروی انتظامی نقش آموزش‌دهنده نیز دارد و بخشی از توان نیز مربوط به بخش سلبی است و هر کاربری ضوابط را رعایت نکند برابر قانون با وی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا میزان حضور پلیس سال به سال کاهش و نظارت‌های الکترونیکی افزایش می‌یابد افزود: 70 دوربین با حمایت استاندار در اختیار پلیس قرار گرفته و اکنون در حال بهره‌برداری است.

انتهای پیام/832/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس سرقت در استان درصد سرقت ها درصد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره هواشناسی نیشابور گفت: در فروردین امسال ۳۶میلیمتر بارش باران باریددر حالیکه میزان بارش باران در فروردین سال گذشته ۶ میلیمتر بود.
مهدی بلوکی  گفت: امسال ۸۳ درصد افزایش بارندگی نسبت به سال گذشته و ۱۲ درصد کاهش بارندگی نسبت به میانگین دراز مدت داشتیم.
وی افزود: در سال زراعی از مهر ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳، ۱۳۹ میلیمتر بارش باران داشتیم که میزان بارش سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۰۸ میلیمتر بود و میانگین بارش دراز مدت در مدت مشابه۱۸۷ میلیمتر بود. 

دیگر خبرها

  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • افزایش ۳۲درصدی مجموع کشفیات پلیس در نوروز
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • مجموع کشفیات پلیس در نوروز ۳۲ درصد افزایش یافته است
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور