Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حمید مخیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسات دوهفته‌ای با ۹ دانشگاه علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: این جلسات به منظور استفاده از تجربیات این دانشگاه‌ها در جهت توانمندسازی کارشناسان مراکز خدمات مشاوره بیماری‌های رفتاری در زنان آسیب پذیر جامعه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این برنامه پس از برگزار وبینار کشوری تمام گروه‌های مبارزه با بیماری‌های واگیر در سراسر کشور تدوین و ابلاغ شد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در این راستا دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، یاسوج، هرمزگان، قم، اراک، همدان، کرمان و دانشکده علوم پزشکی آبادان با ما مشارکت دارند.

مخیری با بیان اینکه بیماری‌های رفتاری یکی از معضلات مهم جوامع امروزی است، افزود: این روزها با بحرانی که ویروس کووید 19 به وجود آورده، کمتر به این معضلات اهمیت داده می‌شود و این می‌تواند آمار این بیماری‌ها را بیشتر کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در تمامی شهرستان‌های استان مراکز خدمات مشاوره بیماری‌های رفتاری به زنان آسیب پذیر با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب فعال هستند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه عنوان کرد: برگزاری این جلسات به صورت مجازی با سایر دانشگاه و استفاده از تجارب حاصل شده در سایر استان‌ها می‌تواند به عملکرد بهتر و کاهش ابتلا به این بیماری‌ها در زنان جامعه کمک شایانی داشته باشد.

مخیری تصریح کرد: وبینار آموزشی پزشکان شاغل در مراکز خدمات مشاوره بیماری‌های رفتاری سراسر کشور نیز امروز ششم بهمن ماه به صورت مجازی برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی لرستان زنان بیماری های واگیر خدمات مشاوره بیماری های رفتاری علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است

دکتر منیره رحیم خانی دکترای علوم آزمایشگاهی، PhD میکروب شناسی بالینی و عضو هیئت علمی (دانشیار) دانشگاه علوم پزشکی تهران با تشریح اهمیت نقش آزمایشگاه‌ها گفت: آزمایشگاه‌ها خط مقدم در تشخیص و درمان بیماری‌ها هستند و اگر آزمایشگاهی وجود نداشته باشد، هیچ پزشکی نمی‌تواند به تشخیص قطعی درباره بیمار خود برسد.

وی افزود: با وجود آزمایشگاه‌ها، یک دکتر می‌تواند بیماری را تشخیص دهد؛ ساده‌ترین بیماری‌ها با علائم بالینی زیاد، با وجود آزمایشگاه‌ها تشخیص داده می‌شوند.

این دکتر بیان کرد: بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است؛ من این روز را به تمام آزمایشگاهیان، سفیدپوشان و افرادی که در خط مقدم تشخیص بیماری هستند، تبریک می‌گویم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است