Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-28@09:53:21 GMT

اندر خم واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۳۸۲۴

اندر خم واکسن کرونا

تحریم دارویی یعنی همان‌هایی که امروز توان خرید انسولین و بسیاری از دارو‌های ضروری را از ما می‌گیرند، واکسن کرونا را که حتی فاز‌های انسانی آن هم به صحت و اطمینان ایمنی نرسیده با روی باز به ما هدیه می‌دهند حتی رایگان!

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پرستو مهر دوست؛ چرا واکسن ایرانی بله اما واکسن خارجی ساخت آمریکا و انگلیس نه؟! این سوال، بحث داغ این روزهای کرونایی است که افکار بسیاری از مردم دنیا علی الخصوص مردم کشور خودمان را به خود مشغول ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا واکسن ایرانی بله اما واکسن خارجی ساخت آمریکا و انگلیس نه؟!


این سوال، بحث داغ این روزهای کرونایی است که افکار بسیاری از مردم دنیا علی الخصوص مردم کشور خودمان را به خود مشغول ساخته است. در این مجال، می خواهیم به یک نتیجه برسیم که بهترین کار در این شرایط چیست.

 

فکر می‌کنم همه ما عبارت تحریم دارویی را شنیده‌ایم، تحریم دارویی یعنی همان هایی که امروز توان خرید انسولین و بسیاری از داروهای ضروری را از ما می‌گیرند، واکسن کرونا را که حتی فازهای انسانی اش هم به صحت و اطمینان ایمنی نرسیده با روی باز به ما هدیه می‌دهند حتی رایگان! این عجیب نیست؟! کدام عقل سلیم این را می‌پذیرد؟!


از آن عجیب‌تر اینکه توزیع کننده خون های آلوده نیز داوطلب این حرکت انسان دوستانه شده و خود را در میدان رقابتِ صادرات واکسن به ایران می‌بیند و اما قسمت جالب توجه ماجرا اینجاست که در کشور نروژ بسیاری از دریافت کنندگان واکسن کرونا با مرگ مواجه شده اند و رسانه های آنها در بایکوت کامل خبری، در رابطه با این موضوع چیزی منتشر نمی‌کنند.


کار به جایی رسیده که حتی عوامل و کارکنان سابق کاخ سفید، وزارت بهداشت آمریکا را تهدید می‌کنند تا واکسن فایزر را تائید کند. حال اگر کمی عمیق‌تر به قضیه نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که این واکسن در ۳ دوره با فاصله ۳تا۴ هفته تزریق می‌شود و علاوه براین که بایستی درطی این مدت فرد به ایمنی بسیار مطلوبی برسد، هیچگونه علایمی نیز مانند آلرژی، مرگ و ابتلای مجدد را در تعداد زیاد ایجاد نکند در حالی که آمارهای مرگ و میر ناشی از تزریق واکسن و ابتلاهای مجدد این مطلب را نقض می‌کنند.


همچنین یکی از دانشمندان پزشکی آمریکا اذعان داشته است که واکسن های فایزری که اسرائیل به شهروندان خود تزریق کرده از تمامی جنبه های پزشکی بررسی نشده و دقیق نیستند؛ هرچند بسیاری از کارمندان بهداشت و درمان آمریکا و اروپا نیز از دریافت این واکسن خودداری می‌کنند؛ چراکه معتقدند دولت‌شان قصد دارد از آنها به عنوان موش آزمایشگاهی برای رسیدن به نتیجه مطلوب در واکسن هایشان استفاده کند.


در این بین دانشمندان داخل کشور با اتکا به نیروی الهی و دانش خود واکسن کرونایی را ساخته اند که در فاز دوم آزمایش انسانی آن با هیچگونه آلرژی مواجه نشده است؛ همانطور که میدانیم بسیاری از واکسن هایی که در دهه های اخیر در انستیتو پاستور برای بیماری های واگیر ساخته می‌شده اند داخلی بوده و از توان ملی دانشمندانمان بهره برده است که بسیار جای تفکر دارد.


با این اوصاف بهتر است برای رسیدن به واکسن به جای خودتحقیری و اعتماد به کشورهای بیگانه مشوق نیروهای خالص داخلی باشیم تا ان شاءالله در این زمینه نیز به خودکفایی ملی برسیم.

 

پرستو مهر دوست - عضو هسته پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زابل

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسن کرونا کرونا واکسن فایرز یادداشت دانشجویی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره

به گزارش خبرگزاری علم ‌و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، محققان هوش مصنوعی موفق شدند با استفاده از تصاویر سونوگرافی ریه، هوش مصنوعی را برای تشخیص کووید-۱۹ آموزش دهند.

این فناوری جدید، همانند روش نرم‌افزار تشخیص چهره، می‌تواند نشانه‌های کووید-۱۹ و سایر بیماری‌های ریه را شناسایی کند و محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا به آن دست یافته‌اند. این نرم‌افزار نقطه عطف تازه‌ای از پیشرفت هوش مصنوعی در خدمات درمانی است.

این ابزار هوش مصنوعی دارای یک شبکه عصبی عمیق و شبیه نورون‌های مغزی است و از ترکیب داده‌های رایانه‌ای و دقیق برای شناسایی ناهنجاری‌هایی استفاده می‌کند که نشان‌دهندۀ وجود ویروس هستند.

مویناتو بِل (Muyinatu Bell)، استادیار دانشگاه جان هاپکینز که رهبری این تحقیق را بر عهده داشت گفت این ابزار برای کمک به بخش‌های شلوغ اورژانس در مراحل اولیه همه‌گیری و دورانی که تشخیص‌های سریع و دقیق حیاتی هستند، پتانسیل بسیار مهمی دارد.

بِل توضیح داد: «این ابزار برای این طراحی شده است تا در شرایط اورژانسی که پزشکان با حجم زیادی از پرونده بیماران سروکار دارند با تشخیص خودکار به آنها کمک کند.»

به گفته یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعه علمی، ابزار جدید آنها این پتانسیل را دارد که تا حد ابزار‌های پوشیدنی توسعه یابد و بیماری‌هایی مانند نارسایی احتقانی قلب را ردیابی کند. این بیماری می‌تواند منجر به انباشت حجم مایع در ریه‌های بیماران شود.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • تصویری عجیب از خطوط تلفن در آمریکا صد سال پیش!
  • (تصاویر) وسایل جنگی باورنکردنی ارتش آمریکا؛ از گربه پشمالو تا شاهین سیاه!
  • ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی ساخته می‌شود
  • تحقیقات دانشگاه آکسفورد در مورد سرطان ریه
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره
  • تزریق ۲۳۶۷ مورد واکسن هاری از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • تزریق ۱۲۵۵ مورد واکسن فلج اطفال در مناطق مرزی کشور