Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی از جان باختن ۱۶۹ نفر طی ۱۰ ماهه اخیر در سوانح رانندگی برون شهری این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «علیرضا رضایی» امروز (۶ بهمن) در کارگروه مشارکت در طرح کاهش و پیشگیری از تصادفات خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۶۹ نفر در تصادفات جاده‌های برون شهری خراسان‌ جنوبی فوت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۳۱ فوتی بوده حدود ۲۷ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به مجروحیت هزار و ۹۵۸ نفر بر اثر تصادف در جاده‌های برون شهری استان، گفت: این آمار نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافت.

 

وی با بیان اینکه علت ۵۱ درصد حوادث ترافیکی در استان واژگونی خودرو است، ادامه داد: ۴۶ درصد تصادفات استان در جاده‌های اصلی، ۴۵ درصد در جاده‌های روستایی و ۹ درصد نیز در جاده‌های فرعی رخ داده است.

 

رضایی عنوان کرد: بیشترین تصادفات خراسان‌ جنوبی در محورهای بیرجند- زاهدان، بیرجند- مشهد و محور سربیشه به ماهیرود بوده است.

 

رئیس پلیس راه خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه کارشناسان علت ۴۱درصد تصادفات را نیز توجه نکردن راننده به جلو تشخیص داده‌اند، افزود: باید نسبت به احداث شیب شیروانی در جاده‌های خراسان‌جنوبی توجه ویژه‌ شود.

 

وی بر  ایجاد استراحتگاه‌ها و مجتمع‌های رفاهی در جاده‌های خراسان‌جنوبی به دلیل کویری و طولانی بودن راه های استان و در نتیجه خستگی رانندگان تأکید کرد و گفت: متأسفانه تعداد پاسگاه‌های پلیس راه با توجه به گستردگی جاده‌های استان هیچ تناسبی ندارد که در این زمینه نیز باید تدبیری اندیشید.

 

رضایی با اشاره به اینکه  میانگین تردد وسایل نقلیه سنگین در کشور ۱۳ درصد و در خراسان‌ جنوبی ۲۳ درصد است، تصریح کرد: یکنواخت بودن طبیعت حاشیه جاده‌ها، طول زیاد و فاصله بین شهرها، پراکندگی زیاد راه‌های روستایی خراسان‌جنوبی و ازدیاد تردد تانکرهای حامل مواد سوختی ترانزیتی  از جمله چالش‌های راه‌های استان است.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: واژگونی خودرو رئیس پلیس راه خراسان جنوبی تصادفات فوتی تصادفات جاده ای خراسان جنوبی پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌ها لغزنده می‌شود/ فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه موجب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ در برخی مناطق کشور خواهد شد.

این سامانه امروز کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، جنوب و نیمه شرقی خوزستان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، فارس، جنوب و غرب اصفهان، شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شرق خراسان رضوی، جنوب و ارتفاعات کرمان، هرمزگان و غرب یزد را در بر می‌گیرد.

فردا نیز چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، شرق و نیمه جنوبی اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمال شرق خوزستان و ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران درگیر این سامانه می‌شوند.

گستره بارش‌ها روز چهارشنبه به خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، جنوب اصفهان و ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران می‌رسد.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب‌پذیر، از جمله مخاطرات این سامانه است.

سازمان هواشناسی کشور به احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم به‌منظور حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آزمون ۱۳۳ باسکول وسائل نقلیه چرخدار جاده‌ای در خراسان جنوبی
  • جاده‌ها لغزنده می‌شود/ فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه
  • استقرار دائمی سیاه چادرهای عشایری در ۲۳ نقطه خراسان جنوبی
  • نصب سیاه چادرها تأثیر گذار در کاهش تصادفات خراسان جنوبی
  • انسداد برخی جاده‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب
  • لغزندگی برخی جاده‌های خراسان جنوبی
  • برخی جاده‌های خراسان جنوبی لغزنده است
  • لغزندگی برخی جاده های خراسان جنوبی
  • تردد بیش از یک میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی
  • ۷۲ فقره تصادف در تعطیلات عید فطر در خراسان جنوبی ثبت شد