Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید کاظم دلخوش امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گمرکات گیلان نقش مهمی در رشد اقتصادی و افزایش صادرات کشور دارند، اظهار کرد: همواره قوانین و مقرراتی که در جامعه اتخاذ می‌شود در راستای رفاه مردم بوده و قانون‌گذاران جامعه به مشکلات موجود آگاهی لازم دارند.

وی با اشاره تنظیم قانون امور گمرکات در سال ۹۶-۹۷ گفت: قانون امور گمرکات یکی از آن مورد قوانین بود که به نیاز گمرک و دستگاه‌های مختلف تنظیم و این قانون در سال ۸۸-۸۹ بخشی از آن اصلاح و در سال ۹۷-۹۶ به‌صورت جامع‌تر و بر مبنای ورود و خروج کالا و نیازهای جامعه تنظیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر عدم مشکل قانونی در گمرکات بیان کرد: متأسفانه اجرای نادرست و عدم تصمیم‌گیری‌های صحیح برخی از دستگاه‌های اجرایی مشکلاتی را برای گمرکات ایجاد کرده و تا زمانی که دولت به این موارد ورود نکند این معضلات ادامه‌دار است.

دلخوش با اذعان به اینکه ۱۸۰ هزار کانتینر کالا در گمرکات کشور دپو شده است، تصریح کرد: به علت برخی از تصمیم‌گیری‌های نادرست برخی از وزارتخانه‌ها این میزان ا کانتینر کالا در گمرکات دپو و در شرایط فعلی ارزی کشور دخالت‌های ناصحیح برای گمرک مشکل‌ساز شده و وزارتخانه‌ها باید قوانین مصوب شده را به‌درستی اجرا کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی گمرکات دپو وزارتخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری

سرپرست گمرکات استان ایلام گفت: بیش از ۲۱۸ هزار تن انواع کالا، فروردین سال جاری از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی گمرکات استان ایلام، سهراب کمری اظهار کرد: بیش از ۲۱۸ هزار تن انواع کالا، فروردین سال جاری از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

وی افزود: این میزان کالا ارزشی بالغ بر ۹۲ میلیون و۳۲۰ هزار دلار داشته است.

سرپرست گمرکات استان ایلام ادامه داد: بیشتر کالاهای صادراتی از مرز مهران از جمله انواع محصولات کشاورزی، محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیروگاهی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و پلاستیکی است.

کمری اضافه کرد: تعداد پروانه‌های خروج موقت صادرشده در این مدت رشد ۵۶۵ درصدی داشته است.

وی با اشاره به آمار تردد مسافر از مبادی ورودی و خروجی مرز مهران در فروردین گفت تشریفات گمرکی کالاهای به همراه بیش از ۳۶۰ هزار نفر مسافر در کمترین زمان توسط کارکنان گمرک ایلام در این بازه انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 747715

دیگر خبرها

  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • قانون نانوشته!
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد