Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان اثر عکاس فاین آرت و هنرمند کردستانی در نمایشگاه EOD 2021 امریکا که از بهمن ماه جاری در شهر فلوریدا برپا شده است، به نمایش درآمد و در معرض بازدید علاقه مندان قرار گرفت.

"سالار ارکان" هنرمند عکاس کردستانی در جمع اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۹۱۲ اثر از 128 کشور جهان به دبیرخانه نمایشگاه  Embracing Our Differences Exhibit 2021 ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از بین آثار ارسالی ۵۰ اثر منتخب و در نمایشگاه در سایز بیلبورد به نمایش درآمده است، افزود: اثر "تفاوت ها"  از  اول بهمن ماه جاری تا ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰ به مدت ۷۲ روز  در  پارک ساراسوتا  فلوریدا امریکا برپا شده است و در معرض بازدید علاقه مندان قرار دارد.

این عکاس فاین آرت اضافه کرد: این نمایشگاه سالانه ۳۰۰هزار بازدیدکننده دارد و از سال ۲۰۰۴ تا به اکنون بالغ بر 3 میلیون و ۳۰۰ هزار بازدید کننده داشته است.

ارکان همچنین گفت: این نمایشگاه بین المللی از سال ۲۰۰۴  سالانه در پارک Bayfront Sarasota  فلوریدا برپا است و نمایشگاه هر سال دارای 50 اثر هنری به اندازه بیلبورد است.

به گفته وی، هدف این رقابت به نمایش گذاشتن و پیشبرد اگاهی در تمامی جوامع است تا ارزش تفاوت ها را دانسته و منافع آن را درک کنند.

سالار ارکان هنرمند عکاس کردستانی متولد سال ۱۳۷۶ در شهر سنندج است و حدود پنج سال است بطور حرفه ای در حوزه عکاسی فعالیت می کند، او فعالیت خود را با عکاسی مستند در اواخر سال ۱۳۹۴ شروع کرد و در اواخر سال ۱۳۹۷ به عکاسی صحنه آرایی شده، روی آورد.

این عکاس کردستانی توانسته تاکنون در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی بدرخشد که نمونه آن کسب مدال افتخار جشنواره ویکتور پولینسکی قرقیزستان در سال 2017 و کسب رتبه های دوم و سوم بخش زبان و فرهنگ جشنواره دانشگاه ورشو لهستان در سال 2018 است.

سالار ارکان شرکت در ۲۵ نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی را در کارنامه فعالیت کاری خود دارد و علاوه بر این ۳۰ اثر او هم به بخش نمایشگاهی جشنواره های داخلی و خارجی راه یافته است.

کسب جایزه اهمیت کوهستان فائو، انتخاب یک اثر به عنوان عکس روز نشنال جئوگرافی شرکت در شمار زیادی از نمایشگاه گروهی در سنندج و ۲ نمایشگاه انفرادی در ایران و پرتغال و عکاس سه فیلم کوتاه و یک فیلم بلند نیز از فعالیت‌های این هنرمند و عکاس جوان است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری عکاس کردستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه عکس‌های محمد امین کجوری با عنوان «پرنده، دیدنی است» به کیوریتوری سارا کریمان روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در فرهنگان پاسداران افتتاح می‌شود.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «مجموعه «پرنده، دیدنی است» گونه های متنوعی از پرندگان هستند که در بستری خارج از زیست خود نشان داده می شوند این شیوه هیاتی اسطوره‌ای به این پرندگان می دهد و به لحاظ تکنیکی نیز از ژانر عکاسی حیات وحش به ژانر فاین آرت مبدل می‌سازد. جزییات اندام و فرم بدن آنها به رقصی تماشایی می‌ماند که در کنار هم بخشی از یک سمفونی را اجرا می‌کنند. بعلاوه ذاتا پرنده طرح‌واره‌های زیبایی و رهایی را در ذهن بیننده یادآور می‌سازد.»

امین کجوری متولد ۱۳۶۱ شیراز و کارشناس ارشد در رشته عکاسی از دانشگاه متروپولیتن لندن است. وی سابقه تدریس در دانشگاه‌ھای خارجی و داخلی از جمله دانشگاه متروپولیتن لندن و دانشگاه ھنر تهران را در کارنامه خود دارد. او پس از گذراندن دوره‌های عکاسی، از سال ۱۳۷۹ به طور حرفه ای به عکاسی پرداخت. ھمزمان با تحصیل در این رشته، به برگزاری نمایشگاه های گروهی و انفرادی متعددی پرداخته است. وی ھم اکنون به عنوان عکاس، مولف و مدرس، مشغول به فعالیت است.

کد خبر 6084120

دیگر خبرها

  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد
  • حال ناخوش معلولان کردستانی و پیشنهاد تکراری آقای مدیر!
  • گشایش نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌ های ایرانی در بغداد
  • نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌های ایرانی در بغداد
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان بن به صدا درآمد
  • نمایشگاه «ریشه‌ها ۵» در اصفهان برپا می‌شود
  • «پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید