Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@16:12:43 GMT

تاثیر هوش مصنوعی بر دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۴۰۱۰

تاثیر هوش مصنوعی بر دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱

هوش مصنوعی توانسته است با بسیاری از قابلیت هایی که دارد استراتژی دیجیتال مارکتینگ را دچار تحولی عظیم کند. هوش مصنوعی داده هایی را جمع آوری می کند و سپس به تجزیه و تحلیل هدفمند آنها می پردازد که شاید بتوان گفت هنوز راهکار جدیدی پیدا نشده است تا بتواند بر آن غلبه کند.

هوش مصنوعی در محصولات دیجیتال آینده نقش مهمتری پیدا می کند پس بهتر است که استفاده و بهبود آن در صنعت شما به ویژه در زمینه بازاریابی دیجیتال در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوش مصنوعی آینده دیجیتال مارکتینگ را دچار یک انقلاب بزرگ خواهد کرد که زمینه های استفاده آن را می توان در فیلم ماتریکس یا حتی شرکت خودروسازی تسلا مشاهده کرد.

دیجیتال مارکتینگ چه ارتباطی با هوش مصنوعی دارد؟

برای آنکه به این رابطه عمیق پی ببریم ابتدا نیاز است که تعریف کمی درباره هوش مصنوعی بدانیم. هوش مصنوعی در حقیقت توصیفی است که برای ماشین و کامپیوتر استفاده می شود. عملکردهای شناختی انسان را یاد می گیرد و شبیه سازی می کند و چه بسا از حل مسئله ذهن انسان بهره می برد تا بهترین چیزی را بسازد که به انسان و ذهن انسان بسیار شباهت دارد.

استفاده از هوش مصنوعی در برندهای برتر دنیا

هوش مصنوعی حوزه ای از علوم کامپیوتر است که سعی می کند ماهیت هوش را درک کند و ماشین هوشمند جدیدی تولید کند. هدف این ماشین هوشمند این است که بتواند دقیقا مانند انسان داده هایی را بگیرد، بخواند، به آنها فکر کند، پاسخ دهد و کارهایی را انجام دهد که دقیقا اگر انسان بود آنها را انجام میداد.

طی سالیان گذشته دیجیتال مارکترها در استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی های دیجیتال خود مردد بودند، اما امروزه می بینیم که نه تنها اغلب آنها آن را پذیرفته اند بلکه بیشتر برندهای برتر دنیا مانند آمازون، اسپاتیفای نیز از هوش مصنوعی استفاده می کنند و در بهره مندی از آن تا الان موفق بوده اند. مثلا  آمازون، تمام خریدها و بازدیدهایش را براساس جستجو و با استفاده از مکانیزم های هوش مصنوعی انجام می دهد و کاری می کند که به هرکس براساس علایق و جستجوهایی که انجام می دهد همان محصولات مرتبط برایش نمایش داده شود. این فرایند باعث شده است که تبدیل به مشتری برای این بیزینس افزایش پیدا کند.

هوش مصنوعی و سئو

ماشین ها در حدود سه الی ۴ دهه گذشته نمی دانستند سئو چیست و کاربرها به مرور با جستجویشان و کلیک کردن روی سایت هایی که به دنبال آنها بودند، به ماشین ها یاد دادند که باید به دنبال چه باشند و برای بهینه سازی چه کاری انجام دهند. به مرور زمان ماشین ها در فرایند سئو بیشتر به کار آمدند به طوری که یاد گرفتند که چه نتیجه ای را به هر کاربر نشان دهند. هنگامی که ماشین ها یاد گرفتند که کدام نتیجه با هر جستجو مطابقت دارد، بازاریابان سعی کردند که در ایجاد محتوای آنها کمک کنند و آنها را بهبود ببخشند یعنی دقیقا آن محتوایی را بنویسند که کاربر می خواهد بخواند.

متخصصین سئو و موتورهای جستجو بیشتر از گذشته به SERP توجه دارند و از الگوریتم های گوگل طوری استفاده می کنند تا دقیقا به سوالات کاربران در حوزه موردنظر خود پی ببرند. به گونه ای که در گذشته با استفاده از روش های سنتی به سختی می شد به این سوالات پی برد. متخصصین سئو داده هایشان را از کلمات کلیدی متداول یا به عبارتی عنوان ها و حتی منبع لینک ها پیدا می کنند و بهترین عملکرد آنها را جمع آوری می کنند.

آنها بسته به فناروی هوش مصنوعی این اطلاعات را رتبه بندی می کنند و تصمیم می گیرند که بهینه سازی و سئو آنها به چه شکل باشد. نتیجه می گیریم که سئو نیز در این فرایند پیچیده دیجیتال مارکتینگ دچار تحول بزرگی شده است. فرایند پیچیده سئو در عین حال که ساده است می تواند در اغلب موارد بسیار دشوار باشد، چه بسا که شما قصد استفاده از فناوری هوش مصنوعی را نیز داشته باشید.

 

گرندیما در این مسیر می تواند راهکارهای هوشمندانه ای ارائه دهد. شما با خدمات سئو گرندیما می توانید استراتژی موفقی را در پیش بگیرید. گرندیما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ است که وجه تمایز آن با سایر آژانس ها، خدمات تخصصی مربوط به سئو می باشد. اگر کسب و کاری دارید که سرعت روند پیشرفت آن برای شما بسیار مهم است یا به دنبال تدوین استراتژی دقیق و در عین حال نوین هستید، گرندیما را به خاطر بسپارید تا در فضای دیجیتال و توسط موتور جستجوی گوگل موقعیت بهتری کسب نمایید.

هوش مصنوعی در حقیقت بخشی از بازاریابی دیجیتال امروزه است که اکنون طیف وسیعی از مزایا و آپشن ها را دارد. اگر تا الان از هوش مصنوعی برای کسب و کار خود استفاده نمی کردید سال ۲۰۲۱ بهتر است زیرساخت های آن را فراهم نموده و در استفاده از آن به طور هدفمند بهره ببرید.

۲ روش استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ
همانطور که بیان شد هوش مصنوعی در صنعت بازاریابی دیجیتال انقلابی بزرگ ایجاد کرده است به طوری که به دلیلی توانایی تصمیم گیری سریع و دقیق مبتنی بر داده توانسته رشد چشمگیری پیدا کند. در ادامه به بررسی چند روش برای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال می پردازیم.
۱- تشخیص و تجزیه و تحلیل اطلاعات کاربر

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به استراتژی کسب و کار مرتبط است که در حقیقت با جمع آوری اطلاعات مشتریان و فیلتر کردن آنها، نوعی رویکرد مشتری مداری را در کسب و کار شما ایجاد می کند.

وقتی CRM با فناروی های هوش مصنوعی در داده های بزرگ ترکیب می شود می تواند اطلاعات کاربر را از سیستم عامل های مختلف دریافت کند، دیدگاه های دقیق را به دست آورد و نیازهای مشتریان را نیز شناسایی کند تا شرکت ها بتوانند یک استراتژی بازاریابی موفق مشخص کنند.

نکته مهم اینجاست که اطلاعات رفتاری کاربر در حقیقت منبع مهم برای تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی است. مثلا یک کاربر چه صفحاتی را جستجو می کند، چه محصولاتی می خرد یا از چه ابزارهایی استفاده می کند، اینها نمونه اطلاعاتی است که از طریق هوش مصنوعی جمع آوری می شود و به وسیله بازاریابان تجزیه و تحلیل می گردد تا بتوانند نیازهای مشتریان بالقوه خود را آنالیز کنند تا در نهایت منجر به فروش بیشتر شود. آژانس دیجیتال مارکتینگ گرندیما جزو معدود آژانس های دیجیتال مارکتینگ است که به طور تخصصی به خدمات مربوط به سئو می پردازد. گرندیما در ارائه استراتژی های موفق دیجیتال مارکتینگ نتایج واقعی و موفقی را رقم زده است و سبب شده که زبانزد رقبای خود باشد.

 

۲- ترکیب فناوری هوش مصنوعی (AI) با فناوری بصری (VR)

وقتی AR با VR روبه رو می شود در واقع یک تجربه جدید خلق می کند. مثلا کوکا کولا را در نظر بگیرید که تصمیم گرفت این دو عنصر را با همدیگر ترکیب کند و با استفاده از عینک هدست داخل یک سری بطری این دو را جلوه دهد. این کار باعث شد که تکنسین ها را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین با این کار نوعی روش جالب برای برقراری ارتباط با برند ایجاد کرد. ترکیب هوش مصنوعی و VR باعث می شود که تجربه کاربر جدید و نو شود همچنین باعث قوی تر شدن برند می گردد و حس وفاداری بیشتری را در مشتری ایجاد می کند.

منبع: فارس

کلیدواژه: هوش مصنوعی دیجیتال انسان فناوری استفاده از هوش مصنوعی بازاریابی دیجیتال دیجیتال مارکتینگ تجزیه و تحلیل کسب و کار ماشین ها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر تعطیلی پنجشنبه‌ها در حقوق کارگران

علی اصغر عنابستانی با اشاره به جزئیات مصوبه این کمیسیون درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: با تعطیلی پنجشنبه‌ها در حقوق و دستمزد کارگران بخش دولتی تغییری ایجاد نخواهد شد و این مصوبه ارتباطی به بخش خصوصی ندارد.

به گزارش ایلنا، وی درباره اینکه برخی از فعالین کارگری ابراز نگرانی می‌کنند که با تعطیلی پنجشنبه‌ها امکان دارد کارگران با کاهش مزد روبرو شوند، چرا که میزان کار آن‌ها از ۱۷۴ ساعت به ۱۶۰ ساعت کاری کاهش پیدا می‌کند که همین امر سبب کاهش دستمزدشان می‌شود، گفت: ساختار کارگری در کشور چند مدل دارد، یک مدل کسانی هستند که قرارداد کارگری با دولت دارند؛ آن‌ها قطعا هیچ کاهش دستمزدی نخواهند داشت، زیرا مبنای آن‌ها قرارداد‌های کار معین است. این افراد ۴۴ الی ۴۲ ساعت کار با یک مزد معین می‌کردند، حالا ۴۰ ساعت کار با یک مزد معین انجام می‌دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای آن‌هایی که قرارداد‌های کارگری با بدنه دولت، دستگاه‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت دارند که قطعا هیچ تاثیری (در مزد) نخواهد داشت. در بخش خصوصی هم قاعده و دستمزد کارگر مشخص است، اتفاقا اگر ۵ شنبه‌ها تعطیل و یک واحدی بخواهد مشغول به کار شود باید در واقع شیفت کاری بپردازد یعنی احتمال افزایش در ساختار دریافتی (نه دستمزد) کارگر می‌تواند به وجود بیاید.

وی افزود: توجه داشته باشید آن لایحه‌ای که دولت آورد و کمیسیون اجتماعی هم مصوب کرده است، صرفا برای بخش‌های مربوط به دستگاه‌های دولتی است و ارتباطی به بخش خصوصی و کارخانه‌های بخش‌خصوصی ندارد و آن‌ها لزوما با این لایحه پنج‌شنبه تعطیل نیستند، در واقع ما داریم قانون خدمات کشوری را اصلاح می‌کنیم، قانون مدیریت خدمات کشوری دایرمدار میزان کار کارمندان و کارگران وابسته به دستگاه‌های دولتی است و ما هیچ نگرانی از این جهت نداریم.

این عضو کمیسیون اجتماعی درباره این‌که یعنی با تصویب تعطیلی ۵ شنبه‌ها امکان افزایش دستمزد کارگران در بخش خصوصی وجود دارد و برای آن‌ها اضافه کار محسوب می‌شود، بیان کرد: بله، اگر بخش خصوصی بیاید خودش را وقف دهد و از بخش دولتی تبعیت کند و بخواهد ۵ شنبه را کار نکند و تعطیل کند آن وقت اگر جایی و واحدی ۵ شنبه نیاز به کار داشته باشد باید بیش از اضافه کاری یعنی شیفت کاری بپردازد.

عنابستانی درخصوص حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی و احتمال تغییر در مصوبه دستمزد و حقوق کارگران، گفت: خیر، وزیر مبنایش این است مصوبه مزد بر اساس شاخص‌ها گرفته شده است و اکثریت اعضای شورای عالی کار هم آن را امضا کردند.

این عضو کمیسیون اجتماعی بیان کرد: با آن توضیحی که وزیر در کمیسیون داد مبنای وزارت کار تغییر جدیدی در مصوبه مزد نیست، البته برای حق مسکن چیزی جداگانه تصویب کردند تا به دولت ببرند که یک حق مسکن بیشتری را برای کارگری قائل باشند که آن هم یک فضای دیگری دارد و امکان دارد حق مسکن اضافه شود.

دیگر خبرها

  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • (ویدئو) آیا حمله ایران به اسرائیل بی‌تاثیر بوده؟
  • ببینید | تاثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • خیاطی در عصر دیجیتال: هوش مصنوعی و ربات‌ها در خدمت صنعت پوشاک (فیلم)
  • تاثیر تعطیلی پنجشنبه‌ها در حقوق کارگران
  • تاثیر هوش مصنوعی در پژوهش‌های علوم اجتماعی