Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@22:09:52 GMT

بازگشت ۲۲ معدن در استان قزوین به چرخه تولید

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۴۴۴۳

بازگشت ۲۲ معدن در استان قزوین به چرخه تولید

 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نقی نبئی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین در مورد علت غیرفعال بودن معادن استان اظهار داشت: در حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد پروانه های بهره برداری معادن که در استان صادر شده فعال نیستند، دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد که مهمترین آن؛ معارضین محلی، تعارضاتی بین برخی نهادها، کمبود نقدینگی در بخش سرمایه گذاری، فرسودگی ماشین آلات، نبود صنایع معدنی متناسب با ظرفیت معدنی و همینطور مشکلات فنی ناشی از ضعف مطالعات اولیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از مشکلات پیش از صدور مجوز، در وهله اول باید استعلام صورت بگیرد که در برخی موارد این استعلام صورت می گیرد، در برخی موارد نیز با آغاز شدن فعالیت، مشکلات شروع می شود.

نبئی عنوان کرد: مطالعات انجام شده و مشکلات مشخص شده است، وزارت خانه و دستگاه های مربوط مصمم شده اند تا امسال در قزوین مشکلات حدود ۵۰ معدن را به حداقل برسانند.

وی افزود:  بازگشت معادن به چرخه تولید به تدریج درحال انجام است و امسال حدود ۱۰ الی ۱۲ معدن به چرخه تولید برگشته است و پیش بینی می کنیم این تعداد تا پایان سال به ۲۲ مورد برسد،کارگروهی به نام کارگروه احیا تشکیل شده و مشکلات آن ها در کلینیکی که بخش اعظم آن در  نظام مهندسی معدن تشکیل شده است بررسی و مشاوره داده می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین در پایان گفت: جلساتی با نهادهایی چون منابع طبیعی محیط زیست برگزار و تعاملات خوبی برقرار شده و استاندار نیز مساعدت انجام داده و عملا به آن نقطه که امنیت سرمایه گذاری در این بخش، افزایش پیدا کند نزدیک شده ایم تا از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین معادن استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت

سعید صادقی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران در نشست خبری  گفت: در حال حاضر برای ۷۰۰ واحد صنعتی غیر فعال یا زیر ظرفیت تولید پروژه عارضه یابی و بهبود تعریف شد. 

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران با اشاره به حمایت دولت سیزدهم در راستای احیای واحدها و بنگاه های اقتصادی گفت: در زمان شروع دولت سیزدهم نزدیک به ۳۳ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال یا زیر ظرفیت بودند.

صادقی اضافه کرد: با همت دولت، چهار هزار تولیدی واحد به چرخه صنعت و تولید بازگشتند.

به گفته او،شهرک های صنعتی سال گذشته رتبه اول در صدور ضمانت‌نامه در شهرک‌های صنعتی کشور را کسب کرد.

صادقی با اشاره به حمایت از توسعه واحدهای صنعتی، گفت: به توسعه صنایع کوچک از طریق تضمین حداکثر ۱۰۰درصد تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کمک می‌شود.

صادقی گفت: در راستای کمک به حفظ اشتغال و احیای واحدهای تولیدی راکد، تسهیلات و کمک های فنی اعتباری در قالب سرمایه در گردش و ثابت پرداخت می گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار