Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشور کوبا چندین محصول نانویی برای مقابله با کرونا تولید کرده است که با حضور رییس جمهوری‌اش از این محصولات رونمایی کرد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، دانشمندان کوبایی از فناوری نانو برای مقابله با ویروس کرونا استفاده می‌کنند. میگل دیاز کانل، رئیس‌جمهور این کشور، در کاخ انقلاب با دانشمندان و متخصصانی که بیش از ده ماه برای مقابله با ویروس کرونا در کوبا فعالیت داشته‌اند، ملاقات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه رئیس‌جمهور کوبا تاکید داشت که در شرایط پیچیده فعلی که ویروس کرونا در جهان همه‌گیر شده، حمایت از علم یک کار بنیادی است. در بخشی از این جلسه، از چندین دستاورد کوبا در این حوزه رونمایی شد.

یکی از این دستاوردها، معرف‌های مبتنی بر فناوری نانو برای استخراج مغناطیسی «RNA» است، گام دیگری از عزم ملی کوبا برای دستیابی به حاکمیت فناوری و جایگزینی واردات گران قیمت برای شناسایی بیماری کرونا است. آنجلینا دیاز گارسیا، مدیر مرکز مطالعات پیشرفته کوبا، توضیح داد که این معرف آزمایشگاهی اجازه استخراج ماده ژنتیکی را می‌دهد، که یک مرحله اساسی در فرایند‌های آزمایش «PCR» است.

دیاز گارسیا گفت که این محصول توسط موسسه پزشکی تروپیکال پدرو کوری تأیید شده است و دارای تطابق با معرف‌های وارداتی به کوبا است. این محصول نیازی به سرمایش ندارد و همچنین با الزامات سازمان تنظیم مقررات دارو و تجهیزات پزشکی جمهوری کوبا، «CECMED» مطابقت دارد.

دیاز گارسیا اعلام کرد که تعهد ساخت کیت در حدود ۲۰ هزار استخراج روزانه برای سال جاری میلادی است. در تولید این محصول، مراکز مختلفی دخالت دارند که شامل چندین موسسه و همچنین کارگران خود اشتغال است.

تاکنون کوبا موفق به تولید ادوات نمونه‌برداری، وسیله حمل و نقل و انتقال نمونه‌های جمع‌آوری شده و اکنون این معرف‌های مربوط به تشخیص کرونا شده است. رولاندو پرز رودریگز، مدیر علوم و نوآوری «BioCubaFarma» ، تأیید کرد که ایده اصلی در این مسیر، راه‌اندازی سیستم کامل تشخیص کرونا است.

این محقق توضیح داد:« ظرفیت‌های جدید نه تنها برای کووید ۱۹ بلکه برای هر بیماری با منشأ ویروسی، باکتریایی، بیماری‌های مزمن غیر قابل انتقال از جمله سرطان مناسب است.هر آنچه برای تشخیص مولکولی مورد نیاز است در کوبا تولید می‌شود و وی تأیید کرد که تا سال ۲۰۲۲، کوبا از تمام این فناوری برخوردار است.»  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو ویروس کرونا سرطان برای مقابله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها

به گزارش قدس آنلاین، برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: وزیر امور خارجه ایالات متحده (آنتونی بلینکن) نه نگران حقوق بشر است و نه نگران حقوق بشر مردم کوبا که آن‌ها را با اقدامات خفه‌کننده و محاصره شدید نقض می‌کند؛ (او) نگران حقوق بشر مردم قتل عام شده‌ی فلسطین نیز نیست.

رودریگس افزود: (بلینکن) نگران حقوق تولیدکنندگان سلاح و اهداف سلطه و غارت آن‌ها است.

وزارت امور خارجه آمریکا در تازه ترین گزارش سالانه خود موسوم به «حقوق بشر کشورها» با تکرار اتهام‌های قبلی خود، از موارد ادعایی نقض حقوق بشر در کوبا، روسیه، بلاروس، نیکاراگوئه و ونزوئلا، برمه، سودان، چین، سوریه، افغانستان، اوگاندا و ایران انتقاد کرد.

یوهانا تابلادا معاون مدیر کل اداره ایالات متحده در وزارت خارجه کوبا نیز در مورد این گزارش گفت: بی‌صداقتی در گزارش یکجانبه دولت ایالات متحده زمانی که وضعیت حقوق بشر در کوبا را برای توجیه جنگ اقتصادی، سیاسی و ارتباطی خود مخدوش می کند، ظالمانه است.

وی در انتقاد از سیاست واشنگتن افزود: آن‌ها روزانه میلیون‌ها دلار برای جلوگیری از افشای حقیقت هزینه می‌کنند.

کوبا همواره درخواست خود مبنی بر پایان تحریم اقتصادی، تجاری و مالی که از سال ۱۹۶۲ از سوی آمریکا تحمیل شده است را تکرار کرده است؛ تحریم‌هایی که از نگاه هاوانا، نقض آشکار حقوق بشر مردم این جزیره توصیف می‌شود.

به گفته مقام‌های کوبایی، در گزارش ارائه شده به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۳، خسارت‌های انباشته شده طی بیش از شش دهه اعمال سیاست تحریم واشنگتن به بیش از ۱۵۹ میلیارد دلار می‌رسد.

گزارش‌های سالانه حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا در حالی است که این کشور، کارنامه سیاه و تاریکی در عدم رعایت حقوق بشر گروه‌های رنگین پوست و بومی خود، نقش داشتن در کودتاها و تجاوز به حاکمیت و استقلال کشورها دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • مقابله با شوینده‌های تقلبی با الزام شناسه رهگیری + فیلم
  • میکرو بمب‌افکن برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • لیست محصولاتی که سامسونگ در سال ۲۰۲۴ رونمایی خواهد کرد
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود