Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@18:44:29 GMT

۸۰ درصد واردات خودرو از مبدا امارات است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۴۶۴۶

۸۰ درصد واردات خودرو از مبدا امارات است

ایران اکونومیست- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: واردات خودرو با برند آمریکایی حتی اگر در کشور دیگری تولید شده باشد، ممنوع است.

مهدی دادفر  در مورد ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی اظهار کرد: واردات خودرو با برند آمریکایی حتی اگر در کشور دیگری تولید شده باشد از سال 95 بعد از فرمایشات رهبری دراین‌باره ممنوع بود و تاکنون نیز همینطور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال خودروی شورولت که برند آمریکایی است اما در کره تولید می‌شود نیز اجازه ورود ندارد، واردات خودروهایی که در آمریکا تولید می‌شوند نیز همزمان ممنوع شد.

وی افزود: مبدا بیشترین خودروهای وارداتی به کشور به ترتیب امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکیه و آلمان بودند که 80 درصد آن مربوط به امارات بود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو همچنین تصریح کرد: از کشورهای تولیدکننده نیز به ترتیب بیشترین واردات را از خودروهای تولید کشورهای کره جنوبی، ژاپن، آلمان و چین داشتیم که کره‌ای‌ها عموما 40 درصد خودروهای وارداتی ایران را در اختیار داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: رییس سازمان استاندارد می‌گویند که واردات خودروی آمریکایی ممنوع است، الان که واردات هیچ خودرویی آزاد نیست؛ ما فرض بر ممنوعیت همه خودروها می‌گذاریم. راحت‌تر این است خودروهایی که واردات آنها آزاد است را اعلام کنند.

 

 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: واردات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش منظور به خبر مخالفتش با واردات خودرو

به گزارش خبرآنلابن،داود منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در شبکه ایکس (توییتر سابق) گفت که ضمن تکذیب هر گونه اظهارنظر منتسب به اینجانب در سال جاری نسبت به موضوع واردات خودرو تاکید می‌نمایم مواضع دولت در این خصوص توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی می‌شود.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888304

دیگر خبرها

  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • جهش تولید خودروهای تجاری
  • ۶۱۴ هزار خودرو وارد استان بوشهر شده است
  • ۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود
  • رشد ۲ رقمی تولید خودرو ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • ایجاد فضای رقابتی و تنظیم‌گری در صنعت خودرو با تسهیل در واردات
  • واکنش منظور به خبر مخالفتش با واردات خودرو
  • مدل‌های جدید خودروهای برقی چینی در نمایشگاه بانکوک
  • نیسان روی ۳۰ خودرو جدید و هیجان‌انگیز کار می‌کند