Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مرکز توانمندسازی بانو امامی» در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان فردا با حضور «معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده» به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بنا بر آمار رسمی اعلام‌شده، تعداد سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که میانگین سنی آن‌ها بین ۱۸ تا ۶۰ سال است، بنابراین با توجه به اینکه زنان سرپرست‌خانوار یکی از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه به شمار می‌روند و علاوه بر نقش‌های رایج و معمولی، نقش‌های مربوط به سرپرستی خانوار را نیز بر عهده دارند، برنامه‌ریزی برای توانمندسازی آنها علاوه بر ایجاد شغل، افزایش سطح درآمد و بالا رفتن جایگاه آنها به سطوح بالاتر، باعث کاهش وابستگی این قشر از جامعه به سازمان‌های حمایتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر علی‌رغم اینکه بسیاری از خدمات اجتماعی، بهداشتی، میراثی، فرهنگی و.. متولیان خاص خود را دارد، شهرداری اصفهان با احساس مسئولیت در برخی موارد جایگزین دستگاه‌ها شده است که یکی از این موارد احداث مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بانو امامی در محله‌های کمتر برخوردار امیرالمومنین (ع) و ناصرخسرو (محدوده منطقه ۱۲ شهرداری) به شمار می‌آید. این مرکز در محله‌هایی که بیشترین آسیب اجتماعی در شهر اصفهان را دارد، به عنوان نخستین مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در شهر اصفهان احداث شده است.

هزینه ۵۷ میلیارد ریالی برای احداث مرکز توانمندسازی بانو امامی

«علی باقری» مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در این باره به خبرنگار ایمنا، گفت: با توجه به اینکه امروزه زنان سرپرست خانوار جز اقشار آسیب‌پذیر به حساب می‌آیند، اجرای برنامه‌های توانمندسازی برای این گروه از افراد جامعه مورد توجه قرار گرفته است و نتایج مثبتی را در سایر کشورها به همراه داشته است.

وی افزود: توجه به این موضوع مهم باعث می‌شود زنان سرپرست خانوار علاوه بر امکان داشتن شغل و درآمد، در حوزه‌های مختلف روان‌شناختی همچون «خود کارآمدی»، «خود ارزشمندی و عزت نفس»، «کنترل بر زندگی»، «قدرت تصمیم‌گیری و حل مسئله» و افزایش سازگاری، توانمند شوند که دست‌یابی به این هدف خود سرمایه‌ای پایان ناپذیر است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه توانمندسازی به عنوان امری ضروری جهت توانمند شدن افراد کم درآمد برای رسیدن به حقوقشان تعریف می‌شود، تصریح کرد: در واقع هدف توانمندسازی کمک به افراد ضعیف است تا تلاش کنند بر ضعف‌هایشان غلبه و جنبه‌های مثبت زندگیشان را بهبود بخشیده و فرصت‌ها و توانایی‌هایشان را برای کنترل عاقلانه بر زندگی افزایش داده و آن را به عمل پیاده کنند.

باقری با اشاره به راه اندازی این مرکز در محله کمتر برخوردار امیرالمومنین (ع) و ناصرخسرو اظهار کرد: مرکز توانمندسازی بانو امامی در زمینی به مساحت ۳۲۵ مترمربع با زیربنای یک هزار و ۱۵۰ مترمربع در چهار طبقه با هزینه ۵۷ میلیارد ریال احداث شده است.

وی با بیان اینکه در این مرکز به زنان سرپرست خانوار آموزش‌ها و مهارت‌های لازم در زمینه صنایع دستی داده می‌شود، گفت: پس از برگزاری دوره‌ها و گذراندن مراحل تئوری و عملی و تکمیل دوره آموزشی به هنرجویان گواهینامه ارائه می‌شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان افزود: با توجه به تفاهم‌نامه مابین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان میراث فرهنگی، تسهیلات و بازار فروش برای تولیدات زنان سرپرست خانوار فراهم شده که با این اقدام به یکی از موضوعات مهم امروز جامعه یعنی اشتغال کمک شایانی می‌شود.

به گزارش ایمنا، مرکز توانمندسازی بانو امامی در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان فردا با حضور "معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده" به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.
 

کد خبر 470774

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زنان سرپرست خانوار کلانشهر شهرداری اصفهان شهر مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان زنان توانمندسازی زنان مرکز توانمندسازی اصفهان معصومه ابتکار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان زنان سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید شهرداری منطقه ۱۴ منصوب شد

 با حکم شهردار تهران عصر امروز -۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳- امیر شهرابی فراهانی به‌عنوان سرپرست جدید شهرداری منطقه ۱۴ منصوب شد.

گفتنی است شهرابی پیش از این مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • سرپرست شهرداری منطقه ۱۴ منصوب شد
  • سرپرست جدید شهرداری منطقه ۱۴ تهران منصوب شد
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • سرپرست جدید شهرداری منطقه ۱۴ منصوب شد